  • 231. Data: 2023-04-12 06:10:31
    Temat: Re: dwie nastolatki na drzewie
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Tak, to przestępstwo. Nie chce mi się szukać, ale art. 97 ustawy. Tylko
    > musisz sobie słowniczek przeczytać, bo zafałszowanie taką dziwną
    > definicję ma.

    No dobra - czyli są przesłanki czy nie? Bo jestem w stanie wymyślić
    tuzin tłumaczeń że nie:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 232. Data: 2023-04-12 06:12:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Co najmniej jeden z "oszukanych" młynów sprawdził jakość i przynajmniej w
    > kwestii zanieczyszczeń pestycydami nic nie było.

    Tym bardziej - jest przestępstwo czy nie?

    > A czy oszustwo, to zbliżony dylemat do pytania, które zadałem wcześniej
    > - jak kupili jakoś baaaardzo tanio, to czy będąc specami w tej branży
    > nie powinni się spodziewać, że coś śmierdzi?

    A było bardzo tanio? No i czy są przesłanki czy nie i sprawę olać?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 233. Data: 2023-04-12 06:24:55
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > To nie jest oszustwo.

    A w ogóle są przesłanki czy do odmowy?
    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 234. Data: 2023-04-12 16:15:40
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.04.2023 o 06:12, Shrek pisze:

    > Tym bardziej - jest przestępstwo czy nie?

    Trzeba by wejść w szczegóły. Bo jeszcze może być poświadczenie nieprawdy
    w celu uzyskania korzyści majątkowej. Trzeba by było zacząć od tego,
    czym tak naprawdę różni się zboże spożywcze od tego przemysłowego. Bo
    jeśli tylko brakiem zanieczyszczeń, to po zbadaniu techniczne może być
    spożywczym. Pytanie, czy da się to zbadać, czy trzeba w reżimie przewozić.

    Jeśli są różne stawki podatkowe, to zmiana przeznaczenia jest
    przestępstwem podatkowym, ale można je zapłacić i już nie.

    Obecnie mamy aferę na takim poziomie, ze firma A sprzedała firmie B kije
    toczone. Firma B sprzedała je jako kije do grabi, a nabywca twierdzi, ze
    został oszukany, bo jako kij do grabi sprzedano mu toczony kij.

    > A było bardzo tanio? No i czy są przesłanki czy nie i sprawę olać?

    Z żywnością są przedstawiane odpowiednie dokumenty - tzw. Handlowe
    Dokumenty Identyfikacyjne. Trzeba zbadać, czy są prawdziwe, czy fałszywe.
    --
    Robert Tomasik

  • 235. Data: 2023-04-12 16:16:27
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.04.2023 o 06:10, Shrek pisze:
    > No dobra - czyli są przesłanki czy nie? Bo jestem w stanie wymyślić
    > tuzin tłumaczeń że nie:P

    Przesłanki czego?
    --
    Robert Tomasik

  • 236. Data: 2023-04-12 16:18:34
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.04.2023 o 06:24, Shrek pisze:

    > A w ogóle są przesłanki czy do odmowy?

    Trzeba najpierw sprawdzić, co "autor" miał na myśli. Z samej
    konstatacji, ze "zboże techniczne" sprzedano jako "spożywcze" nic nie
    wynika, bo może dopełniono procedury znamy jego przeznaczenia.
    --
    Robert Tomasik

  • 237. Data: 2023-04-12 16:45:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Przesłanki czego?

    Czynu zabronionego. Mogę z dupy wymyśleć tuzin przesłanek, że oni nie
    chcieli, albo nie dla kasy, albo...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 238. Data: 2023-04-12 16:46:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Trzeba najpierw sprawdzić, co "autor" miał na myśli. Z samej
    > konstatacji, ze "zboże techniczne" sprzedano jako "spożywcze" nic nie
    > wynika, bo może dopełniono procedury znamy jego przeznaczenia.

    No ale "zawiadomienie" masz jakie masz. Sprawdzanie to potem tylko
    najpierw trzebaby nie odmówić wszczęcia:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 239. Data: 2023-04-12 16:47:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Trzeba by wejść w szczegóły.

    Dlaczego? Jak kogoś oszukają na allegro to nie wchodzisz w szczegóły
    tylko odmawiasz:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 240. Data: 2023-04-12 17:09:14
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 12 Apr 2023 16:15:40 +0200, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > jeśli tylko brakiem zanieczyszczeń, to po zbadaniu techniczne może być
    > spożywczym. Pytanie, czy da się to zbadać, czy trzeba w reżimie przewozić.

    Jak pamietam sól wypadową sprzedawaną jako spożywczą,
    to wydaje mi sie, ze w końcu żadnego przestępstwa nie stwierdzono.

    Bodajże jakby norm nie spełniała, to by się dało cos ustalić,
    ale została spożyta i nie było jak zbadac.
    Nikt tez nie zginął, wiec dobra była :-)

> [...]
    > toczone. Firma B sprzedała je jako kije do grabi, a nabywca twierdzi, ze
    > został oszukany, bo jako kij do grabi sprzedano mu toczony kij.

    To tak poglądowo? Bo byc moze jest w tych kijach różnica.

    A co z innymi - np fałszowane baterie firmy Nokia ?

    > Z żywnością są przedstawiane odpowiednie dokumenty - tzw. Handlowe
    > Dokumenty Identyfikacyjne. Trzeba zbadać, czy są prawdziwe, czy fałszywe.

    Byc może i tu byłoby pole do popisu.

    Ale z tą solą to chyba nie coś nie wyszło, a jakies atesty chyba
    powinny być ..

    J.