  • 121. Data: 2023-04-09 12:23:57
    Temat: Re: dwie nastolatki na drzewie
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 9 Apr 2023 12:19:41 +0200, Robert Tomasik wrote:
    > Ale jest w ogóle prawdopodobne, że doszło do jakiegokolwiek oszustwa.

    Trzeba popatrzec na pozytywy. Moze nie macie podstaw podejrzewac
    oszustwa, bo to rzetelny sprzedawca :-P

    J.

  • 122. Data: 2023-04-09 13:32:48
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-04-09, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Może. U nas wszystkie sprawy tak się kończą. Jeśli babci sie orientuje i
    > "spuszcza" "wnuczka" po brzytwie, to nie nie ma.

    E, to zmienia sporo. Jak się orientuje to jak ma być wprowadzenie w
    błąd? Tu nie ma szans na oszustwo więc nie może być i usiłowania.

    --
    Marcin

  • 123. Data: 2023-04-09 13:51:34
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 09 Apr 2023 11:32:48 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > E, to zmienia sporo. Jak się orientuje to jak ma być wprowadzenie w
    > błąd? Tu nie ma szans na oszustwo więc nie może być i usiłowania.

    Probował, wiec usilowanie było.
    Ale ... jak babcia lub dziadek w pierwszych slowach spuscili na
    drzewo, to dowodów brak.

    J.

  • 124. Data: 2023-04-09 14:04:11
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > E, to zmienia sporo. Jak się orientuje to jak ma być wprowadzenie w
    > błąd? Tu nie ma szans na oszustwo więc nie może być i usiłowania.

    Usiłowanie jest karalne, ale przygotowanie tylko, gdy ustawa tak
    stanowi. W wypadku oszustwa nie.
    --
    Robert Tomasik

  • 125. Data: 2023-04-09 14:08:19
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-04-09, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Probował, wiec usilowanie było.
    > Ale ... jak babcia lub dziadek w pierwszych slowach spuscili na
    > drzewo, to dowodów brak.

    Ale ustawowa definicja wymaga wprowadzenia w błąd więc skoro nie
    wprowadził to nie może być oszustwa na kolejnym etapie.

    Czy próba kradzieży samochodu, którego nie ma będzie usiłowaniem
    kradzieży samochodu?

    A pobicie gołymi rękoma będzie usiłowaniem pobicia z użyciem
    niebezpiecznego narzędzia, tylko dlatego, że napadający je miał, ale
    przed napadem zgubił?

    --
    Marcin

  • 126. Data: 2023-04-09 15:15:26
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 09 Apr 2023 12:08:19 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Ale ustawowa definicja wymaga wprowadzenia w błąd więc skoro nie
    > wprowadził to nie może być oszustwa na kolejnym etapie.

    Ale zamierzal wprowadzic w błąd.

> [...]
    > A pobicie gołymi rękoma będzie usiłowaniem pobicia z użyciem
    > niebezpiecznego narzędzia, tylko dlatego, że napadający je miał, ale

    zalezy, kiedy sie zorientował i kiedy go złapali.

    Zdaje się, ze teraz sądy wyrozumiałe, i nawet jak miał zamiar i moze
    nawet usiłował, ale nie miał srodków, to mu nie zaliczą.
    Ktos np chce zastrzelic "na smierc" inna osobę, i nawet strzela,
    ale do dyspozycji ma tylko tylko wiatrówkę.

    J.

  • 127. Data: 2023-04-09 15:16:59
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 9 Apr 2023 14:04:11 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Usiłowanie jest karalne, ale przygotowanie tylko, gdy ustawa tak
    > stanowi. W wypadku oszustwa nie.

    A to "wstępne bajerowanie" to jak wyglądało, że taki wniosek?

    J,

  • 128. Data: 2023-04-09 15:40:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > I przyjeżdża lekarz i wystawia kartę zgonu. Nikt nic nie robi.

    To po co matce zarzuty stawialiście?
    > To Ty sobie to ustaliłeś. Mnie w to nie mieszaj.

    Dawaj podstawę prawną, że oszustwo jest jak oszukasz co najmniej 10 osób:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 129. Data: 2023-04-09 15:41:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie zawsze zwraca. Ale zawsze widzi wszystkich.

    Co z prawnego punktu widzenia jest zupełnie bez znaczenia.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 130. Data: 2023-04-09 15:42:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ale jest w ogóle prawdopodobne, że doszło do jakiegokolwiek oszustwa.

    Wręcz przeciwnie - może wzioł i umar i dlatego nie wysyła:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!