  • 11. Data: 2008-08-29 21:30:11
    Temat: Re: dwa etaty a informowanie pracodawcy
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    William wrote:

    > Użytkownik "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> napisał w
    > wiadomości news:g99irs$59i$1@news.dialog.net.pl...

    > Np. w myśl ustawy o policji albo o samorządzie terytorialnym albo o
    > służbie cywilnej. Trzeba mieć zgodę przełożonego

    dorzucę jeszcze uczelnie wyższe.

  • 12. Data: 2008-08-29 21:33:12
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:g99p2v$tc6$1@news2.ipartners.pl William <n...@m...mnie.pl>
    pisze:

    > Np. w myśl ustawy o policji albo o samorządzie terytorialnym albo o
    > służbie cywilnej. Trzeba mieć zgodę przełożonego
    Założyłem (być może błędnie), że mowa o osobie zatrudnionej na podst. KP.

    --
    Jotte

  • 13. Data: 2008-08-30 07:43:21
    Od: "GAL" <G...@T...pl>

    Użytkownik "*piotr'ek*" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Jeśli nie masz zastrzeżenia w umowie to możesz pracować gdzie chcesz i ile
    > chcesz.
    >
    > *piotr'ek*

    A jeśli jest w umowie?. Znajomy w zakładzie ma standartową umowę która
    zawiera zakaz jakiejkolwiek innej pracy. Co to ma oznaczać?. Czy gdyby
    chciał skopać sąsiadowi ogródek za 100 zł to byłoby to już nadużycie? Albo
    namalować za pieniądze portret pięknej sąsiadce...

    GAL

  • 14. Data: 2008-08-30 08:00:01
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    GAL wrote:
    > U?ytkownik "*piotr'ek*" <p...@g...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > A je?li jest w umowie?. Znajomy w zak?adzie ma standartow? umowe która
    > zawiera zakaz jakiejkolwiek innej pracy. Co to ma oznaczaae?. Czy gdyby
    > chcia? skopaae s?siadowi ogródek za 100 z? to by?oby to ju? nadu?ycie? Albo
    > namalowaae za pieni?dze portret pieknej s?siadce...

    innej pracy czy zawierania innej umowy o pracę (w sensie kodeksu pracy),
    bo umowa o dzieło polegająca na skopaniu ogródka to nie umowa o prace.

    a po za tym, czy w umowie jest napisane co ma za to grozi?
    No bo jak podejmie to co? Pogniewają się na niego czy jak?

    Po za pretekstem do wywalenia innych konsekwencji nie widzę. Zresztą jak
    będą chcieli wywalić, to im takiego zapisu w umowie nie bedzie potrzeba.
    Kazdy pretekst będzie dobry.

  • 15. Data: 2008-08-30 11:44:36
    Od: t...@o...pl

    Dzięki za wszystkie konstruktywne wypowiedzi...
    Oczywiście chodzi o tradycyjny stosunek w pracy w jednym i drugim zakładzie.
    Żadnej umowy o zakazie konkurencji nie podpisywałem... chodzi mi bardziej o
    kwestie podatkowe i związane z ubezpieczeniami społecznymi. "Drugi" pracodawca
    będzie świadomy że pracuję w pierwszej firmie, ale zastanawiam się czy
    informować o tym fakcie "pierwszego" i jakie to ma konsekwencje przykładowo z
    punktu widzenia prawa podatkowego.

  • 16. Data: 2008-08-30 14:00:41
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:g9atn6$un6$1@news.dialog.net.pl GAL <G...@T...pl>
    pisze:

    > A jeśli jest w umowie?. Znajomy w zakładzie ma standartową umowę która
    > zawiera zakaz jakiejkolwiek innej pracy. Co to ma oznaczać?
    Nic. Zapis jest z prawnego punktu widzenia nieistotny.

    --
    Jotte

  • 17. Data: 2008-08-30 14:19:11
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    GAL pisze:

    > A jeśli jest w umowie?. Znajomy w zakładzie ma standartową umowę która
    > zawiera zakaz jakiejkolwiek innej pracy. Co to ma oznaczać?. Czy gdyby

    To samo, co nakaz uzyskania zgody pracodawcy na np. zawarcie związku
    małżeńskiego ;)

  • 18. Data: 2008-08-30 18:20:53
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Fri, 29 Aug 2008 23:33:12 +0200, "Jotte"
    <t...@w...spam.wypad.polska> wrote:

    >Założyłem (być może błędnie), że mowa o osobie zatrudnionej na podst. KP.
    Pracownicy sluzby cywilnej sa zatrudniani na podstawie KP :)

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl

  • 19. Data: 2008-08-30 18:25:16
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:br3jb495ngt1b58qk1qia6nde94e3drbqv@4ax.com WAM
    <n...@n...nopl.pl> pisze:

    > Pracownicy sluzby cywilnej sa zatrudniani na podstawie KP :)
    Służba to służba, a nie praca.
    Dla nich priorytetową ustawą jest ustawa o służbie cywilnej (która notabene
    powtarza niektóre zapisy KP).
    W ich przypadku KP wkracza tam, gdzie owa ustawa czegoś nie reguluje.
    Jest więcej tak działających branż (nauczyciele).

    --
    Jotte

  • 20. Data: 2008-08-30 18:51:08
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Fri, 29 Aug 2008 16:30:11 -0500, witek napisał(a):

    > dorzucę jeszcze uczelnie wyższe.

    I sądownictwo, tyle, że to nie praca.
    A referendarze i asystenci? Są tu tacy?

    --