  • 1. Data: 2006-10-10 20:41:59
    Temat: drugie LOGO dla firmy
    Od: d...@g...com

    Witam wszystkich na grupie.

    Mam pozornie blachy, ale dla mnie ciezki do rozgryzienia problem.

    Mianowicie:

    Mam firme z wlasnym logo. Od przyszlego miesiaca otwieram nowy
    dzial i chcialbym, zeby mial on swoje wlasne logo i nazwe (logo
    glówne nijak nie pasuje do nowego dzialu). Czy istnieje taka
    mozliwosc zeby jedna firma miala dwa loga i dwie nazwy??(czyli
    mniej wiecej Firma w firmie-lecz ze wspólna ksiegowoscia,
    nipem,regonem itd.) Jak tak to gdzie cos takiego trzeba zglosic??
    Wiem ze jest to dosc dziwne pytanie ale nie chce otwierac drugiej
    firmy :)

    Z góry bardzo dziekuje za odpowiedz,
    Pozdrawiam
    Daniel

  • 2. Data: 2006-10-11 11:30:48
    Temat: Re: drugie LOGO dla firmy
    Od: "abak" <z...@t...com>

    Uzytkownik <d...@g...com> napisal w wiadomosci
    s.com...
[...]

    Zaden problem. Vide np Plus GSM. A chodzi o tzw trade mark. Mozesz go nawet
    na pieczatkach umieszczac pod warunkiem, ze umiescisz tam znaczek "TM".
    Jednakze pod tymi oznaczeniami powinny sie znajdowac "prawdziwe" dane z
    nazwa nawet w formie skróconej.

  • 3. Data: 2006-10-11 12:05:31
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 11-10-2006 o 13:30:48 abak <z...@t...com> napisał(a):

> [...]
    > na pieczatkach umieszczac pod warunkiem, ze umiescisz tam znaczek "TM".
    > Jednakze pod tymi oznaczeniami powinny sie znajdowac "prawdziwe" dane z

    Rozumiem że zarejestrowany jest ten trade mark w Urzędzie Patentowym?

  • 4. Data: 2006-10-11 13:29:29
    Temat: Re: drugie LOGO dla firmy [OT]
    Od: Andrzej Orłowski-Skoczyk <a...@i...edu-youknowwhat.pl>

    10 paź 06 (wtorek), 22:41 (GMT +1), pl.soc.prawo
    napisał:

    > Mam pozornie blachy, ale dla mnie ciezki do rozgryzienia problem.

    Chwilę zajęło mi zrozumienie, że nie chodzi o "pozornię blachy" (co w
    pozorni robiłoby sie z blachą? pozorowało? :D ), lecz o "pozornie błahy
    [problem]". Brak pliterek plus [nazwijmy to] literówka, i od razu takie
    zamieszanie w przekazie...
    --
    Andrzej Orłowski-Skoczyk

  • 5. Data: 2006-10-11 16:30:22
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    abak <z...@t...com> dosć niespodziewanie napisał(a):
    A chodzi o tzw trade mark.
    Polskie prawo nie zna takiego pojęcia
    > Mozesz go
    > nawet na pieczatkach umieszczac pod warunkiem, ze umiescisz tam
    > znaczek "TM".

    O, a to coekawe? Jakieś podstawy do twierdzenia, że jest taki warunek?

    A zresztą, po co pytać - bzdura piramidalna i tyle

    --
    Roman Rumpel Skype: siedemrumpli
    C Hollywood Homicide

  • 6. Data: 2006-10-11 16:45:14
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    Uzytkownik <d...@g...com> dosc niespodziewanie napisal(a):
> [...]
    > glówne nijak nie pasuje do nowego dzialu). Czy istnieje taka
    > mozliwosc zeby jedna firma miala dwa loga

    Tak

    > i dwie nazwy??

    Nie

    Mówisz o dwóch zupelnie róznych sprawach. Pod pojeciem logo rozumiesz
    prawdopodobnie znak towarowyuzywany przez Twoje przedsiebiorstwo, zapewne
    jakis wyraz graficzny nazwy, albo tez sama grafike ( przypuszczam, bo
    niigdzie nie napisales, co to jest to "logo", a prawo nie zna takiego
    pojecia). Znakiem oznaczamy towary (uslugi) i mozesz miec tych znaków
    wiele - jak Ci sie chce to poszukaj ile znaków ma zarejestrowanych Adidas,
    albo Coca Cola. Znam polska firme, która ma zgloszonych w UP sto
    kilkadziesiat znakó dla róznych swoich oddzialów i róznych produktów.
    Czy innym jest natomiast firma, czyli nazwa przedsiebiorstwa - ta jest jedna
    i jest taka, jak jest ewidencji/KRS.

    Dlatego na pewno mozesz uzywac róznych oznaczn ( znaków tow. czy, jak
    piszesz, logo) dla róznych oddzialów ale w korespondencji i papierach
    firmowych lacznie z ta sama w obu przypadkach firma, czyli nazwa Twojego
    przedsiebiorstwa. Jezeli prowadzisz dzialalnosc jako os fiz, to znajdzie
    zastosownaie:

    Art. 434. Firma osoby fizycznej jest jej imie i nazwisko. Nie wyklucza to
    wlaczenia do firmy pseudonimu lub okreslen wskazujacych na przedmiot
    dzialalnosci przedsiebiorcy, miejsce jej prowadzenia oraz innych okreslen
    dowolnie obranych.

    Czyli dla róznych oddzialów mozesz dodac rózne dodatki fantazyjne - wazne
    bys uzywal zawsze imienia i nazwiska

    Jezeli prowdzadzisz dzialalnosc jako os. rawna, to masz inny przepis

    Art. 436. Firma oddzialu osoby prawnej zawiera pelna nazwe tej osoby oraz
    okreslenie "oddzial" ze wskazaniem miejscowosci, w której oddzial ma
    siedzibe.

    A dodatkowo, ajk juz napisalem w obu przypadkach, dla oddzialów mozesz
    stosowac rózne znaki towarowe

    >(czyli
    > mniej wiecej Firma w firmie-lecz ze wspólna ksiegowoscia,
    > nipem,regonem itd.) Jak tak to gdzie cos takiego trzeba zglosic??

    Jesli chcesz byc w porzadku, to do ewidencji ( jako os fiz. wpisacodzial i
    jego nazwe. Jesli jestes spólka pr. handlowego to do KRS
    Jersli chcesaz chronic te znaki to do UP, albo (lepiej) do OHIM

    > Z góry bardzo dziekuje za odpowiedz,

    Prosze bardzo

    --
    Roman Rumpel Skype: siedemrumpli
    "kiedy zazywam zen-szen, to pamietam, gdzie polozylem Viagre"

  • 7. Data: 2006-10-11 17:14:26
    Od: d...@g...com

    Nie mam wiecej pytań. Dziekuję bardzo za informacje i przepraszam za
    literówki :)

    Pozdrawiam.