  • 21. Data: 2009-03-30 11:22:35
    Temat: Re: dość dziedziczenia długów!!!
    Od: Patryk Włos <p...@i...peel>

    > 10% przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego za każdą rozpoczętą godzinę.

    O, to się jednak myliłem. Ale to niewiele zmienia.

    > Tak posłowie uchwalili.

    Tak, zgadza się, formalnie jest to legalne.

    Ale rzecz w tym, że przy takich stawkach, to przeciętnej rodzinie z
    przeciętnego spadku nie zostanie nic lub prawie nic.

    Bo jeśli spadkodawca zostawił po sobie np. samochód i nic więcej, to
    koszty są w miarę niewielkie. Ale z reguły tak bywa, że spadkodawca
    zostawia po sobie mnóstwo różnej drobnicy, która jest osobno mało warta,
    a na której inwentaryzację idzie mnóstwo godzin - i może się wręcz tak
    okazać, że koszty inwentaryzacji przewyższają wartość inwentaryzowanych
    rzeczy.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 22. Data: 2009-03-30 11:26:42
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Patryk Włos pisze:

    > O, to się jednak myliłem. Ale to niewiele zmienia.

    Cóż, nie jest to 1126zł, tylko pewnie coś koło 300zł, znacznie mniej,
    choć też wiele.

> [...]
    > a na której inwentaryzację idzie mnóstwo godzin - i może się wręcz tak
    > okazać, że koszty inwentaryzacji przewyższają wartość inwentaryzowanych

    Żartujesz? Drobnica? Jaka drobnica! Dłużnik zostawił samochód,
    mieszkanie i tyle. Resztą rodzina się zajmie i nikt nie będzie śmieci ze
    strychu dłużnika dawał do liczenia komornikowi, choćby nawet byłaby to
    kolekcja znaczków z XIX wieku.

    --
    Liwiusz

  • 23. Data: 2009-03-30 11:26:49
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "BK" <b...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    On Mar 30, 12:29 pm, "Cavallino" <c...@k...pl> wrote:

    > A tu już założyłeś, że majątku było mniej niż długów.
    > A co, jeśli to nieprawda?
    > Odpuścisz tak z założenia?

    >Nie odpuszcze z zalożenia ale jak rozumiem cala rozmowa dotyczy
    >dziedziczenia spadku bo kims kto mial konkretne dlugi

    A nie po kimś o kim się nic nie wie?

  • 24. Data: 2009-03-30 11:27:30
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Liwiusz pisze:

    > strychu dłużnika

    Tzn. miałem na myśli zmarłego.

    --
    Liwiusz

  • 25. Data: 2009-03-30 11:29:40
    Od: BK <b...@g...com>

    On Mar 30, 1:26 pm, "Cavallino" <c...@k...pl> wrote:
    > Użytkownik "BK" <b...@g...com> napisał w
    wiadomościnews:04af4a9e-f792-4e80-b241-7869c4614b7d@
    c9g2000yqm.googlegroups.com...

    > A nie po kimś o kim się nic nie wie?

    Ale jak się nic o nim nie wie, a dziedziczy sie 10 000 000 dolcow to
    rozumiem, ze nikt nie ma z tym problemu i nie szuka na grupie pomocy
    jak się z tego wykrecic :)

  • 26. Data: 2009-03-30 11:33:44
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik <m...@y...com> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...
    On 27 Mar, 20:55, "byku" <m...@n...pl> wrote:

    > Spadkobierca, który w ciągu sześciu miesięcy od dowiedzenia się o
    > śmierci, nie interesuje się stanem spadku i nie składa oświadczenia
    > o przyjęciu spadku z dobrodziejstwem inwentarza lub o odrzuceniu
    > spadku, sam sobie jest winien.

    ok,
    a teraz odpowiedz na pytania, jak dowiedziesz, ze o zgonie nie wiedziales?
    i dlaczego automatyczne nie jest przyjmowanie spadku z dobrodziejstwem
    inwentarza?

  • 27. Data: 2009-03-30 11:43:35
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

> [...]
    On Mar 30, 12:29 pm, "Cavallino" <c...@k...pl> wrote:

    > Nie odpuszcze z zalożenia ale jak rozumiem cala rozmowa dotyczy dziedziczenia

    a skad wiesz jakie ma dlugi, tak z ciekawosci
    o ile hipoteke jesli jest mozesz sprawdzic, to jak sprawdzisz wszystkie banki,
    providenty i tym podobne badziewie?

    pozatym spis z inwentarza, jak rozumiem sam sie nie zrobi, wiec tez kosztuje
    jakie sa koszty takiego spisu i kto go robi?

  • 28. Data: 2009-03-30 11:43:49
    Od: BK <b...@g...com>

    On Mar 30, 1:33 pm, "szerszen" <s...@t...pl> wrote:
> [...]
    >
    > ok,
    > a teraz odpowiedz na pytania, jak dowiedziesz, ze o zgonie nie wiedziales?

    Moze poczekam, az ktos mi udowodni, ze wiedzialem? :)

  • 29. Data: 2009-03-30 13:19:03
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    a...@o...pl pisze:

    > To jest chore, żeby spłacać dług po dziadku, lub ojcu,

    Ale pieniążki po nich to już zdrowe jest brać ??

    > Spadkobierca powinien zawsze mieć wybór, czy chce przejac spadek, czy nie,

    No i ma wybór.

    > i podczas takiej decyzji powinien miec udostepione wszystkie dane na temat stanu
    > hipoteki nieboszczyka itp.

    Ma udostępnione, trzeba się tylko wysilić.

    > A "biedne" banki to powinny obciążać jedynie hipotekę, i odp...ć się
    > od reszty rodziny.

    Kali brać dobrze, od kalego brać źle.

    > Co na to bankowo-radcowska sitwa?

    Masz jakieś dziwne skojarzenia.

    --
    @2009 Johnson
    Audiatur et altera pars

  • 30. Data: 2009-03-30 13:46:36
    Od: a...@o...pl

    On Mar 30, 3:19 pm, Johnson <j...@n...pl> wrote:

    > Kali brać dobrze, od kalego brać źle.
    Kali nie brac - brat/ojciec/siostra kalego

    > Masz jakieś dziwne skojarzenia.
    Przyznaje,ze przesadziłem, juz BK mnie za to objechał.