  • 31. Data: 2011-05-09 11:55:26
    Temat: Re: doktorat J. Kaczyńskiego
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 09.05.2011 13:33, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > cytat:
    >
    > A u was Murzynów biją! - sofizmat, polegający na odpowiedzi krytyką w
    > nowym obszarze dyskusji, zwykle słabo aczkolwiek w jakiś sposób
    > powiązany z obecnym.
    >

    > I jaki to ma związek z tym, że spytałem gościa o temat jego doktoratu i
    > taki temat mi podał?
    > Czy to, że jest gdzieśtam na wikipedii taki slogan,
    > odpowiada jakoś na moje pytanie o temat jego doktoratu oraz zakres jego
    > wpływu na prawo czy też naukę polską?

    A w kontekscie watku o doktoracie J. Kaczynskiego spytales swojego
    przedmowce od temat jego doktoratu w celu...?

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 32. Data: 2011-05-09 12:00:34
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 09.05.2011 13:55, Tomasz Chmielewski pisze:

    > A w kontekscie watku o doktoracie J. Kaczynskiego spytales swojego
    > przedmowce od temat jego doktoratu w celu...?

    W celu dowiedzenia się, na jaki temat gość pisał doktorat oraz jak to
    posunęło naukę polską do przodu. Chciałem po prostu porównać jego
    osiągnięcia, z osiągnięciami naukowymi Prezesa Kaczyńskiego. To pozwala
    właściwie ocenić jakość krytyki tychże ostatnich osiągnięć serwowanej
    przez zapytanego.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 33. Data: 2011-05-09 12:16:53
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Przemysław Adam Śmiejek pisze:

> [...]
    > osiągnięcia, z osiągnięciami naukowymi Prezesa Kaczyńskiego. To pozwala
    > właściwie ocenić jakość krytyki tychże ostatnich osiągnięć serwowanej

    Z drugiej strony z takim podejsciem, smak chleba mógłby oceniac tylko
    piekarz...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 34. Data: 2011-05-09 12:23:12
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 09.05.2011 14:00, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

> [...]
    > osiągnięcia, z osiągnięciami naukowymi Prezesa Kaczyńskiego. To pozwala
    > właściwie ocenić jakość krytyki tychże ostatnich osiągnięć serwowanej

    Czyli popelniles klasyczne "u was bija Murzynow".

    Analogicznie, rozumiem, ze np. ksiazki czytac i ew. krytykowac moga
    jedynie ci, ktorzy sami sa pisarzami?

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 35. Data: 2011-05-09 12:28:53
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 09.05.2011 14:23, Tomasz Chmielewski pisze:

    > Czyli popelniles klasyczne "u was bija Murzynow".

    A czym jest klasyczne ,,u was biją Murzynów''?

    > Analogicznie, rozumiem, ze np. ksiazki czytac i ew. krytykowac moga
    > jedynie ci, ktorzy sami sa pisarzami?

    Odpowiedź w liście obok.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 36. Data: 2011-05-09 12:31:02
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 09.05.2011 14:16, Tomasz Kaczanowski pisze:
    > Z drugiej strony z takim podejsciem, smak chleba mógłby oceniac tylko
    > piekarz...

    Po pierwsze:

    Smak jest sprawą subiektywną i niezależną od wykształcenia i związaną
    jedynie z osobniczymi preferencjami oceniającego. Natomiast ocena
    dorobku naukowego czy nawet pojedynczej pracy naukowej to jednak nieco
    inne zagadnienie.

    Po drugie:

    Ja mu nie zabraniam oceniać. Skoro jednak ktoś mówi, że coś jest
    niedobre, chcę wiedzieć kim jest ten ktoś, żeby móc uznać, na ile jego
    ocena może być przeze mnie brana pod uwagę. Jak ktoś np. negatywnie
    ocenia moralność prowadzenia się pani X, to warto wiedzieć, czy np. jest
    to chrześcijański etyk, a zła ocena moralności wynika z tego, że pani X
    się puszcza, czy np. jest to ateistyczny podrywacz i ocena negatywna
    wynika z tego, że pani X mu nie dała...

    Jeżeli jakaś osoba ocenia wkład doktoratu Prezesa Kaczyńskiego w rozwój
    polskiej nauki, to wg mnie powinna jednak w zakresie tematycznym
    doktoratu się poruszać w miarę biegle. Jeżeli jest to dla niej dziedzina
    obca, to jej ocena ma dla mnie małe znaczenie.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 37. Data: 2011-05-09 12:41:18
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 09.05.2011 14:28, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > A czym jest klasyczne ,,u was biją Murzynów''?

    Ty tak udajesz, czy naprawde nie rozumiesz "u was bija Murzynow"?

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 38. Data: 2011-05-09 12:45:25
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 09.05.2011 14:41, Tomasz Chmielewski pisze:
    > Ty tak udajesz, czy naprawde nie rozumiesz "u was bija Murzynow"?

    Nie rozumiem. Podajecie jakiś slogan z Wikipedii, a ja po prostu
    chciałbym ocenić jakość krytyki Alka.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 39. Data: 2011-05-09 12:50:52
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

> [...]
    > doktoratu się poruszać w miarę biegle. Jeżeli jest to dla niej dziedzina
    > obca, to jej ocena ma dla mnie małe znaczenie.

    Ja wolałbym raczej wiedzieć jakie ma argumenty. Czyli "nie podoba mi
    się, bo takie mam odczucie", czy też "uważam, że jest słabe, ponieważ tu
    i tu napisane jest to i to, a przecież to i tamto" i wtedy mogę również
    ocenić to, czy ma coś do powiedzenia, czy też nie w danej sprawie, czy
    tylko ma odczucie jakieś itd...

    Przykład śp. magistra Telesfora Sokołowskiego, z którym wielu profesorów
    miałoby problem, by dotrzymać mu "kroku". Dlaczego nie został
    doktorem, chodziły o tym różne legendy, natomiast wiedzę miał...
    Dlatego, gdybyś zapytał się o argumenty, nie byłoby zapewne całej
    dyskusji, ale Ty zapytałeś się o "papier"....

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 40. Data: 2011-05-09 12:53:42
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > Nie rozumiem. Podajecie jakiś slogan z Wikipedii, a ja po prostu
    > chciałbym ocenić jakość krytyki Alka.

    jakość krytyki ocenia się po argumentach, a nie po papierze....

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl