  • 11. Data: 2013-07-30 09:11:33
    Temat: Re: dodawanie dowodów
    Od: Krzysiek <d...@p...fm>

    W dniu 2013-07-29 15:39, Liwiusz pisze:

    > Jedno nie starczy? Pomijając już fakt, czy przeprowadzenie takiego
    > dowodu jest potrzebne? Byłoby potrzebne, gdyby pozwany uznał powództwo i
    > żądał zwrotu swoich kosztów.
    >
    > art. 207kpc:
    > § 6. Sąd pomija spóźnione twierdzenia i dowody, chyba że strona
    > uprawdopodobni, że nie zgłosiła ich w pozwie, odpowiedzi na pozew lub
    > dalszym piśmie przygotowawczym bez swojej winy lub że uwzględnienie
    > spóźnionych twierdzeń i dowodów nie spowoduje zwłoki w rozpoznaniu
    > sprawy albo że występują inne wyjątkowe okoliczności.

    hej dzięki za pomoc - pomijając jednak kwestie zasadności bądź nie
    powoływania takiego dowodu to czy w piśmie/odpowiedzi do sądu mogę
    poprosić o wzięcie pod uwagę takiego dodatkowego dowodu?
    czy sformułowanie np "Powód wysyłał wcześniej wezwanie do zapłaty, które
    nie zostało ujęte w liście dowodów w pozwie, ale na życzenie i za zgodą
    sądu może zostać okazane" może odnieść jakiś skutek czy to tylko zbędny
    zabieg?

    pozdrawiam,

  • 12. Data: 2013-07-30 09:15:14
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-07-30 00:07, Robert Tomasik pisze:
    > wiadomości news:kt66to$qe5$1@node1.news.atman.pl...

    > A na jakiej podstawie sądzisz, że oni tych dowodów nie wskazali? Faktura
    > wydaje mi się najprawdopodobniejszym rozwiązaniem.

    Chyba naprawdę masz zły dzień :) Zatem jeszcze raz - przeczytaj wątek:

[...]

    Nie pytaj się mnie po co mu taki dowód :)

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2013-07-30 09:21:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-07-30 09:11, Krzysiek pisze:

> [...]
    > nie zostało ujęte w liście dowodów w pozwie, ale na życzenie i za zgodą
    > sądu może zostać okazane" może odnieść jakiś skutek czy to tylko zbędny

    Po raz trzeci pytam - co chcesz udowodnić takim dowodem? On jest
    przecież zupełnie zbędny.

    Pisać pisma oczywiście możesz. Zgodnie z art. 207 par 7 kpc zostanie Ci
    ono zwrócone.

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2013-07-30 10:00:47
    Od: Krzysiek <d...@p...fm>

    W dniu 2013-07-30 09:21, Liwiusz pisze:

    > Po raz trzeci pytam - co chcesz udowodnić takim dowodem? On jest
    > przecież zupełnie zbędny.
    >
    > Pisać pisma oczywiście możesz. Zgodnie z art. 207 par 7 kpc zostanie Ci
    > ono zwrócone.

    w treści pisma do sądu stwierdzam że dość istotnym faktem było
    wcześniejsze wysłanie wezwania do zapłaty- skoro dłużnik nie opłacił
    zaległości po wysłaniu wezwania powód rozwiązał umowę i naliczył karę
    umowną. (Zgodnie z zapisami umowy rozwiązanie umowy może nastąpić po
    nieskutecznym wezwaniu do zapłaty.)
    Nie wiem może się mylę ale skoro powołuję się na to wezwanie to chyba
    powinno ono być powołane jako dowód?

    pozdrawiam,

  • 15. Data: 2013-07-30 15:49:37
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > dowodu - tj pierwszego wysłanego wezwania do zapłaty, które dopełniałoby
    > obrazu sytuacji i tu pytanie czy w piśmie/odpowiedzi do sądu mogę

    Widziałem to, ale podejrzewam, że autor pytania nie rozumie słowa "dowód".
    Stąd mu napisałem, by dołażyłfakturę. No bo w e-Sądzie tylkoto wskazywał, a
    teraz pewnie sąd chce zobaczyć.

    > Nie pytaj się mnie po co mu taki dowód :)

    No właśnie z tego powodu, że "głupio" napisał wnoszę, że co innego mu
    potrzeba, niż prosi. :-)

  • 16. Data: 2013-07-30 17:40:30
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > nieskutecznym wezwaniu do zapłaty.)
    > Nie wiem może się mylę ale skoro powołuję się na to wezwanie to chyba

    Tak - art. 6 kc.Ale pamiętaj, ze pismo powinno być wraz z dowodem nadania /
    doręczenia.