  • 41. Data: 2006-01-03 20:29:48
    Temat: Re: do znawców kodeksu drogowego :-)
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    witek wrote:

    > Nieprawda.
    > Zawracając można zarobić mandat i tyle.

    Nobotak?
    Acha, przekonałeś mnie.
    ;-)
    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 42. Data: 2006-01-03 20:42:10
    Od: "[edymon]" <m...@a...pl>

    Dnia 2006-01-03 20:30 +0200, Użytkownik Budzik napisał :

    > o ile sie nie myle - jeszcze jakis czas temu mozna było bez łamania prawa
    > nawracac w takich miejscach... co sie od tego czasu zmieniło ze kiedys nie
    > powodowało to wjezdzania pod maske a teraz powoduje?

    Skrzyzowanie Kapelanka z czyms tam w Krk, pod bankiem zwanym
    okrąglakiem. Jedziesz od strony kopca Kosciuszki, dostajesz swiatlo do
    skretu w prawo w Kapelanke (nie strzalke, tylko wlasnie S-3). Zalozmy,
    ze jedziesz po pasie zewnetrznym (sa 2 w prawo). W tym samym czasie
    zielony S-3 zapala sie wyjezdzajacym z Kapelanki i skercajacym w strone
    kopca. I tu nagle zonk, bo zawracacze nagminnie wpieprzaja sie pod tych
    skrecajacych w prawo w Kapelanke.

    --
    Edytka [edymon]
    http://labradory.info/

  • 43. Data: 2006-01-03 20:43:51
    Od: "'Tom N'" <n...@i...dyndns.org.invalid>

    wiadomości news:dpems3$37l$1@news.dialog.net.pl...

    > NIE WIADOMO CZY WOLNO, bo ten znak NIE OZNACZA ZEZWOLENIA NA ZAWRACANIE,
    > CO NIE ZNACZY ŻE ZABRANIA.
    > Haloo? Czy ktoś mnie słyszy?

    Tak.

    napisz jeszcze, że jak masz zamiar zawracać, to Cię S-3 nie dotyczy,
    niezależnie od barwy, bo:
    § 97. 1. Sygnały świetlne nadawane przez sygnalizator kierunkowy S-3 dotyczą
    kierujących jadących w kierunkach wskazanych strzałką (strzałkami).

  • 44. Data: 2006-01-03 20:47:01
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Budzik napisał(a):

    > o ile sie nie myle - jeszcze jakis czas temu mozna było bez łamania prawa
    > nawracac w takich miejscach... co sie od tego czasu zmieniło ze kiedys nie
    > powodowało to wjezdzania pod maske a teraz powoduje?

    Zauważalny wzrost liczby skrzyżowań z wytyczonymi pasami i
    sygnalizatorami do skrętu w lewo oraz zauważalny wzrost liczby wypadków
    na takich skrzyżowaniach.

    M.

    PS. Wprawdzie w krajach cywilizowanych jest to połączone z możliwością
    zawracania ZA skrzyżowaniem, ale kto by sie tym przejmował...

  • 45. Data: 2006-01-03 21:23:11
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Jan Werbiński wrote:

    > Nobotak?
    > Acha, przekonałeś mnie.
    > ;-)

    Podałem konkretny paragraf, czytaj całość wątku.

  • 46. Data: 2006-01-03 21:26:03
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    'Tom N' wrote:

> [...]
    > § 97. 1. Sygnały świetlne nadawane przez sygnalizator kierunkowy S-3
    > dotyczą kierujących jadących w kierunkach wskazanych strzałką (strzałkami).

    Podoba mi się twoja interpretacja.
    Czyli jak walnę na wprost z pasa do srętu w lewo, to S-3 mnie nie
    dotyczy, bo przecież nie jadę w kierunku wskazanym strzałką
    Piątka z plusem

    :)

  • 47. Data: 2006-01-03 22:01:49
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    witek wrote:
    > Podoba mi się twoja interpretacja.
    > Czyli jak walnę na wprost z pasa do srętu w lewo, to S-3 mnie nie
    > dotyczy, bo przecież nie jadę w kierunku wskazanym strzałką
    > Piątka z plusem

    Wiesz czym się RÓŻNI znak poziomy malowany na asfalcie od znaku świetlnego?
    Dlaczego je ŁACZYSZ?

  • 48. Data: 2006-01-03 22:09:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Maciej Bebenek m...@t...waw.pl ...

    > Zauważalny wzrost liczby skrzyżowań z wytyczonymi pasami i
    > sygnalizatorami do skrętu w lewo oraz zauważalny wzrost liczby
    > wypadków na takich skrzyżowaniach.

    rozumiem.

    > PS. Wprawdzie w krajach cywilizowanych jest to połączone z możliwością
    > zawracania ZA skrzyżowaniem, ale kto by sie tym przejmował...

    czyli ze jak zwykle wylano dziecko z kapiela?

    "_")
    Adam 'Sherwood' Zaparciński: "Polecam gorąco kaski na rower."
    Marcin Szeffer: "Dziękuję. Wolę kaski na głowę."

  • 49. Data: 2006-01-03 22:28:02
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Jan Werbiński napisał(a):

    > Wiesz czym się RÓŻNI znak poziomy malowany na asfalcie od znaku świetlnego?
    > Dlaczego je ŁACZYSZ?

    Dlatego, że oba znaki obowiązują kierującego. W szczególnosci dwa
    opisane powyżej znaki są połaczone w logiczną całość w pewnym przepisie.
    Ale Ty chyba nie jesteś w stanie tego pojąć.

    M.

  • 50. Data: 2006-01-03 22:29:08
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Budzik napisał(a):

    > czyli ze jak zwykle wylano dziecko z kapiela?

    Nie, Raczej wprowadzono przepis, a nie wprowadzono rozwiązań
    systemowych. Ale z tym powinieneś się już pogodzić ;-(

    M.