  • 31. Data: 2006-01-03 18:38:10
    Temat: Re: do znawców kodeksu drogowego :-)
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > To skąd wiesz, że na zielonej strzałce wolno Ci skręcać, bo może właśnie
    na
    > czerwonej, przecież nie masz tego opisanego w ustawie, tylko w tym
    _jakimś_
    > _rozporządzeniu_

    Sygnalizator S-2. Nie gadaj że tego nie ma w Ustawie. Poza tym nie ma
    czerwonej strzałki.

  • 32. Data: 2006-01-03 18:55:20
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Robert J. napisał(a):

    > Ale to nie jest logiczne. Przecież w Prawie... jest napisane, że S-3
    > informuje, iż w podanym kierunku nie wystąpi kolizja z innym uczestnikiem
    > ruchu. Ok, nie wystąpi kolizja jeśli skręcamy z lewo w poprzeczną ulicę.
    > Natomiast zawracając należy ustąpić pierwszeństwa i tyle...

    Zacznijmy może od tego, żebys poszukał i wskazał, *GDZIE* w ustawie
    Prawo o Ruchu Drogowym jest opisane znaczenie sygnalizatora S-3.

    M.

  • 33. Data: 2006-01-03 18:56:14
    Od: "'Tom N'" <n...@i...dyndns.org.invalid>

    > Użytkownik "'Tom N'" <u...@i...dyndns.org> napisał w wiadomości
    > To jest dokładnie ten. I mówi o znaku poziomym.

    I zaprzeczasz, iż mowa jest strzałce, a nie o pasie ruchu, i że o
    zezwoleniu na skręcanie (chyba, że...), a nie o zakazie... ;)

    --
    Tomasz Nycz

  • 34. Data: 2006-01-03 19:05:12
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > I zaprzeczasz, iż mowa jest strzałce, a nie o pasie ruchu, i że o zezwoleniu
    > na skręcanie (chyba, że...), a nie o zakazie... ;)

    Napisz jaśniej, czego nie rozumiesz?
    Tego, że zakaz zawracania wynika z definicji znaku poziomego oznaczającego pas
    do skrętu w lewo i nigdzie indziej tego nie ma?? Zauważ, że pozostali już
    skumali;)))

    Pzdr
    Leszek

  • 35. Data: 2006-01-03 19:12:53
    Od: "'Tom N'" <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik "Robert J." <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Sygnalizator S-2. Nie gadaj że tego nie ma w Ustawie.

    A jak powiem, że nic taiego w ustawie nie ma to przeczytasz, eby mi
    udowodnc, że jednak jest?

    To mówie, że nie ma ani słowa o S-2, czy tez S-3 -- jest tylko mowa, że
    odpowiedni minister w drodze rozporządzenia określi.

    > Poza tym nie ma czerwonej strzałki.

    Skąd wiesz, skoro nie znasz treści rozporządzenia ;P

    --
    Tomasz Nycz

  • 36. Data: 2006-01-03 19:27:08
    Od: "'Tom N'" <n...@i...dyndns.org.invalid>

    > Napisz jaśniej, czego nie rozumiesz?

    Nie rozumiem dlaczego sie upierasz, że znak P-8b zabrania.

    > Tego, że zakaz zawracania wynika z definicji znaku poziomego oznaczającego
    > pas do skrętu w lewo i nigdzie indziej tego nie ma??

    Witek juz raz zacytował niżej/wyżej, ae Ci powtórzę:
    $87
    2. Strzałka kierunkowa zezwalająca na skręcanie
    w lewo, umieszczona na skrajnym lewym pasie ruchu,
    oznacza także zezwolenie na zawracanie [...]

    Teraz literka po literce... Gdzie ten zakaz -- ja widzę zezwolenie na
    zawracanie (chyba że...)

    > Zauważ, że pozostali już skumali;)))

    Znaczy kto? Ja tu innych w tym odwątku nie widzę, ale może to te 5 serwerów
    z których korzystam nie ma wszystkich wiadomości -- możesz MIDy podać?

    --
    Tomasz Nycz

  • 37. Data: 2006-01-03 19:30:05
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik [edymon] m...@a...pl ...

    > Co wiecej, znam juz ze 3 osoby,ktore dostaly za to mandat, a pare
    > sztuk debili zawracajacych na S-3 prawie wjechalo nam pod maske.

    o ile sie nie myle - jeszcze jakis czas temu mozna było bez łamania prawa
    nawracac w takich miejscach... co sie od tego czasu zmieniło ze kiedys nie
    powodowało to wjezdzania pod maske a teraz powoduje?

    "_")
    "Obelgi to argumenty tych, którzy nie mają argumentów"
    Jan Jakub Rousseau

  • 38. Data: 2006-01-03 19:45:13
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Budzik wrote:

    > o ile sie nie myle - jeszcze jakis czas temu mozna było bez łamania prawa
    > nawracac w takich miejscach... co sie od tego czasu zmieniło ze kiedys nie
    > powodowało to wjezdzania pod maske a teraz powoduje?

    Rozporządzenie jest z 2002 roku. Więc jeśli, to jakiś czas temu było
    chyba dosyć dawno.
    Czas na przeczytanie prawa o ruchu drogowym i rozparządzenia o znakach
    drogowych jeszcze raz.

    A zmieniła się organizacja ruchu na skrzyżowaniach gwarantująca ci
    bezkolizyjny przejazd przy zielonej strzałce (święcącej, nie tej w
    postaci tabliczki).
    Ale jak pamiętam to takie zmiany to chyba z 10 lat temu wprowadzano.

  • 39. Data: 2006-01-03 19:52:59
    Od: "'Tom N'" <n...@i...dyndns.org.invalid>

    wiadomości news:03012006.3A6DD99E@budzik61.poznan.pl...
> [...]
    > nawracac w takich miejscach... co sie od tego czasu zmieniło ze kiedys nie
    > powodowało to wjezdzania pod maske a teraz powoduje?

    Organizacja ruchu i np. zastąpienie "warunkowej" zielonej strzałki
    sygnalizatorem S-3 dla skręcających w prawo (taki jest cel do końca 2008).
    Oraz zmiana przepisu, że to zawracający na sygnale zielonym musiał ustąpić.
    Obecnie zawacający na S-1 ma pierwszeństwo, przed skręcającym w prawo na
    "warunku" z poprzecznej

    --
    Tomasz Nycz

  • 40. Data: 2006-01-03 20:28:32
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Arek Margraf wrote:
    > Nie podam w tej chwili podstawy prawnej bo nie mogę jej odnaleźć.
    > Skoro uważsza że na zielonym S-3 wolno zawracać to powodzenia.

    NIE WIADOMO CZY WOLNO, bo ten znak NIE OZNACZA ZEZWOLENIA NA ZAWRACANIE, CO
    NIE ZNACZY ŻE ZABRANIA.
    Haloo? Czy ktoś mnie słyszy?

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/