  • 21. Data: 2006-01-03 15:10:14
    Temat: Re: do znawców kodeksu drogowego :-)
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    news:43b9c465@news.home.net.pl...

    > § 87 ust. 2 rozporządzenia Ministrów Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i
    > Administracji z dnia 31 lipca 2002 r. w sprawie znaków i sygnałów drogowych
    >

    > 2. Strzałka kierunkowa zezwalająca na skręcanie w lewo, umieszczona na
    > skrajnym lewym pasie ruchu, oznacza także zezwolenie na zawracanie, chyba że
    > jest to zabronione znakiem pionowym B-23 lub ruch jest kierowany
    > sygnalizatorem S-3.

    Przeczytaj też definicję znaku poziomego "pas do skrętu w lewo". To z niej
    wynika zakaz zawracania.

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 22. Data: 2006-01-03 15:29:34
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik Leszek <l...@p...fm>
    w wiadomości <news:dpe44f$8av$1@opal.icpnet.pl> wstukał:

    [...]

    > Przeczytaj też definicję znaku poziomego "pas do skrętu w lewo".

    Gdzie jest definicja tego "znaku"?

    > To z niej wynika zakaz zawracania

    Raczej zezwolenie na zawracanie (znak P-8b w lewo na lewym skrajnym pasie),
    chyba że... [cytat wyżej]

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 23. Data: 2006-01-03 16:55:22
    Od: "[edymon]" <m...@a...pl>

    Dnia 2006-01-03 08:52 +0200, Użytkownik Budzik napisał :

    > no przeciez udowodniono wyzej ze zabrania... konkretnie Maciej Bebenek
    > udowodnił!

    Co wiecej, znam juz ze 3 osoby,ktore dostaly za to mandat, a pare
    sztuk debili zawracajacych na S-3 prawie wjechalo nam pod maske.

    --
    Edytka [edymon]
    http://labradory.info/

  • 24. Data: 2006-01-03 17:19:33
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "'Tom N'" <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości

    > Gdzie jest definicja tego "znaku"?

    A gdzie ma być?? W Rozporządzeniu Ministrów Infrastruktury oraz Spraw
> [...]
    sygnałów drogowych.

    > Raczej zezwolenie na zawracanie (znak P-8b w lewo na lewym skrajnym pasie),

    Przeczytaj najpierw, potem (nad)interpretuj;))

  • 25. Data: 2006-01-03 18:15:08
    Od: "'Tom N'" <u...@i...dyndns.org>

    > A gdzie ma być?? W Rozporządzeniu Ministrów Infrastruktury oraz Spraw
    > Wewnętrznych i Administracji z dnia 31 lipca 2002 r. w sprawie znaków i
    > sygnałów drogowych.

    Będziesz łaskaw wskazać konkretny §?

    > Przeczytaj najpierw, potem (nad)interpretuj;))

    Podasz, przeczytam. Obawiam, sie jednak, że nie bedziesz potrafił wskazać
    innego niż § 87.
    Jak juz go przeczytasz, to...

    --
    Tomasz Nycz

  • 26. Data: 2006-01-03 18:23:25
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Jan Werbiński wrote:

    > Zielona strzałka w lewo daje pierwszeństwo skręcającym w lewo, nie
    > mówiąc NIC na temat pierwszeństwa zawracającyhc. Zawracać nie wolno
    > tylko jeżeli inne znaki czy przepisy tego zabraniają.

    sio, na pl.soc.filozofia

  • 27. Data: 2006-01-03 18:26:18
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Robert J. wrote:

    > Otóż to. Ja właśnie dokładnie tak to interpretuję.

    Nie interpretuj, tylko stosuj

    Nie ma w kodeksie
    > przepisu zabraniającego zawracania w takim miejscu.

    Jest w rozporządzeniu.

    > Ktoś podał jakieś
    > rozporządzenie, ale moim zdaniem tak istotny przepis powiniem znaleźć się w
    > samej ustawie.
    tylko twoim zdaniem.
    jak uważasz, że jakieś tam rozporządzenia są mniej ważne, to lepiej nie
    używaj samochodu.

    Poza tym uważam, że już chyba najwyższy czas, aby PoRD
    > wreszcie ukazało się jako TEKST JEDNOLITY, w którym będą zawarte wszystkie
    > zmiany wprowadzane od wielu lat. Przez to zrobił się taki burdel, że prawie
    > każde zadane tu pytanie rozpętuje dyskusje powodujące tylko kłótnie :-).
    znajdź sobie na stronie sejmowej.

    > Ciekaw jestem czy choć jeden kierowca w Polsce zna wszystkie bez wyjątku
    > przepisy wraz ze zmianami.
    To tylko świadczy o głupocie i o niczym innym

    > Bo ciekaw jestem, czy gdybym zapytał policjanta o
    > podstawę prawną tegoż zakazu zawracania to byłby w stanie mi ją zapodać...

    Jak ci wypisze mandat to sie przy okazji zapytaj.

  • 28. Data: 2006-01-03 18:34:06
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    'Tom N' wrote:

    > Poczekaj, mówisz, że jakieś rozporządzenie?
    > To skąd wiesz, że na zielonej strzałce wolno Ci skręcać, bo może właśnie na
    > czerwonej, przecież nie masz tego opisanego w ustawie, tylko w tym _jakimś_
    > _rozporządzeniu_

    No właśnie

    ROZPORZĄDZENIE MINISTRÓW INFRASTRUKTURY ORAZ SPRAW WEWNĘTRZNYCH I
    ADMINISTRACJI
    z dnia 31 lipca 2002 r.
    w sprawie znaków i sygnałów drogowych.

    Dz.U. Nr 170 poz. 1393

    Wszystkie niedowiarki, wio na stronę sejmową i przeczytać dokładnie.

    $72
    3. Umieszczona na znaku F-10 lub F-11 strzałka zezwalająca
    na skręcanie w lewo ze skrajnego lewego pasa
    ruchu oznacza także zezwolenie na zawracanie, chyba
    że jest to zabronione znakiem B-23 lub ruch jest kierowany
    sygnalizatorem S-3.

    $87

  • 29. Data: 2006-01-03 18:35:25
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Robert J. wrote:

    > Ale to nie jest logiczne. Przecież w Prawie... jest napisane, że S-3
    > informuje, iż w podanym kierunku nie wystąpi kolizja z innym uczestnikiem
    > ruchu. Ok, nie wystąpi kolizja jeśli skręcamy z lewo w poprzeczną ulicę.
    > Natomiast zawracając należy ustąpić pierwszeństwa i tyle...

    Nieprawda.
    Zawracając można zarobić mandat i tyle.

  • 30. Data: 2006-01-03 18:37:30
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "'Tom N'" <u...@i...dyndns.org> napisał w wiadomości

    > Podasz, przeczytam. Obawiam, sie jednak, że nie bedziesz potrafił wskazać
    > innego niż § 87.

    To jest dokładnie ten. I mówi o znaku poziomym.