  • 241. Data: 2012-06-30 13:21:44
    Temat: Re: do podwątku o rondach - Gotfrydzie....
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > Kpisz?

    Nie kpię. Jak dwaj kierowcy stojący przed skrzyżowaniem, jeden na N
    drugi na E, mają negocjować między sobą skutecznie warunki tej umowy?

    > A to też Twój autorski pomysł.
    > W sumie dobre.
    > Ja pisałem o kierujących, i prawdę mówiąc Twój kolejny koncept
    > (z podejmowaniem negocjacji przez POJAZDY)

    Lubisz się dopierdalać do języka, zamiast merytorycznie dyskutować?

    A więc jeszcze raz: nie słyszałem. Nie spotkałem się też w żadnych
    materiałach dydaktycznych dla kierowców z żadną wzmianką na temat tego,
    że kierowcy stojących samochodów na wjeździe na skrzyżowanie mają
    podejmować negocjacje.

    > A z jakiej paki miałby zrobić inaczej, skoro oni są
    > w *identycznej* sytuacji?

    No więc powinni zastosować regułę prawej ręki. I jeśli w PoRD jest ona
    zapisana tylko dla ruchu, to i tak w praktyce wszyscy ją stosują także
    dla ruszania.

    > No to w czym problem?

    > To ustal czy przyjmujesz czy nie.

    Przyjmuję, że może istnieć sytuacja regulowana umownie. Nie przyjmuję do
    wiadomości tego, że mam zawierać umowy z sąsiadem na skrzyżowaniu.

    > Zatrzymanie NIE MA ZNACZENIA.

    No zaczęło się od tego, że Twój ulubieniec tak właśnie zasugerował.

    > Wiesz co?
    > spisz założenia początkowe.
    > WSZYSTKIE.

    Spisałem. Wyciąłeś.

    > Bo nie mam już zdrowia do tego, że co post to zmieniasz
    > koncepcję, byle tylko wyszło że "nie rozumiesz".

    Nic nie zmieniam. Andrzej zasugerował, że po zatrzymaniu przepis z PoRD
    odnośnie ,,prawej ręki'' już nie dotyczy, bo on mówi o ustąpieniu
    pierwszeństwa, a więc nie wpływaniu na RUCH przeciwnika. A obaj są w
    bezruchu, więc to, który ma jechać pierwszy nie jest określone. Ty to
    podtrzymałeś i zacząłeś rozwijać wątek negocjacji.

    Dla uproszczenia sytuacji prosiłem o wyrok odnośnie dwóch na ustąpach.
    Jeden na N drugi na E.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 242. Data: 2012-06-30 14:13:42
    Temat: Re: ciekawostka - stosowanie się do przepisów drogowych
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > Nie.
    > Do tego krajowy prawodawca ma środek - może postawić znak
    > zakazu wjazdu lub zakazu ruchu.

    Ale to BYŁA ANALOGIA.

    Państwo Polskie: Zobowiązujemy się do dostosowania wszystkich dróg do
    jazdy czołgiem.
    Państwo Polskie: [uups nie dostosowaliśmy]
    Gotfryd: Jadę czołgiem, zrywam asfalt, wali mnie to, zobowiązali się do
    dostosowania do czołgów.

    Sęk w tym, że zobowiązali się między sobą, a nie wobec ciebie.
    Sęk w tym, że jak zobowiązali się, a nie wywiązali, to nie jestem
    przekonany, że wolno ci gwałtem brać.

    Inna analogia:

    Państwo Polskie: Zobowiązujemy się wybudować tyle domów, żeby każda
    rodzina miała swój domek z ogródkiem.
    Państwo Polskie: [uups, nie zbudowaliśmy]
    Gotfryd: To ja idę, innym zabiorę dom, bo mi się należy.

    > To jest ich broszka.
    > Niech Cię pozwą przed ETS, wyjdzie kto ma rację :|

    Oni mnie? Może ktoś (nie wiem, inne Państwa z Układu) ich, ale stan
    faktyczny nie jest dostosowany.

    > To jest zmartwienie państwa.

    Też, ale kierowców też.

    Ojcowie między sobą: Zobowiązujemy się zbudować dzieciom domki na
    drzewach w naszych ogródkach.
    Ojciec Madzi: Zbudował
    Ojciec Ryśka: Zbudował
    Ojciec Gotfryda: Nie zbudował.

    Gotfryd nie może bawić się w domku na drzewie, bo go po prostu nie ma.
    Po części to owszem, zmartwienie Ojca, bo się zobowiązał. Ale czy
    Gotfryd może na tej podstawie sam sobie domek na drzewie stawiać, to nie
    wiem. Ojciec nie zobowiązywał się umożliwić Gotfrydowi takiej
    działalności. Musi on poczekać aż Ojciec sam zbuduje.

    > Jaaaasne.
    > Np. dzwonek przy rowerze.

    Niestety nie jestem w temacie.
    Wyposażenie pojazdów reguluje coś poza PoRD z tego co pamiętam, nie mam
    teraz jak poszukać. Nie wiem czy dzwonek akurat reguluje.

    > Co powiesz na obowiązek sygnalizacji skrętu na zakręcie?
    > (prosto z PoRD, a twardo twierdzisz że OBOWIĄZUJE)

    Nie rozumiem. Ne sygnalizuję, bo sygnalizować należy:

    Zmianę kierunku jazdy
    Zmianę pasa ruchu

    Zmiana kierunku jazdy następuje wtedy, gdy jest przecięcie się różnych
    kierunków.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 243. Data: 2012-06-30 18:38:23
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > "Uwalał" mam rozumieć jako przerwanie egzaminu?
    > No to przejrzyj archiwa .samochody, tam jest opis (nie wiem czy
    > dobrze pamiętam czy A.Lawy, również pisującego w tym wątku więc
    > pewnie potwierdzi lub poprawi) jak po takim numerze odebrać
    > instruktorowi "papiery".

    Nie potwierdzam - przy zdawaniu nie miałem takich problemów: może
    trafiłem na uczciwego, może zadziałało moje marudzenie na
    niedoskonałości samochodu (jakieś dziwne niskie te wolne obroty...) oraz
    obuwie (dzięki któremu już kilka razy brano mnie za policjanta ;) ),
    może wszystko na raz, w każdym razie mój egzamin był zdecydowanie
    uczciwy więc jakoś się nie zainteresowałem tematem "uwalenia"
    egzaminatora ;)

  • 244. Data: 2012-06-30 21:43:32
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Gotfryd Smolik news w <news:Pine.WNT.4.64.1206300128490.3124@quad>:

> [...]
    > dobrze pamiętam czy A.Lawy, również pisującego w tym wątku więc
    > pewnie potwierdzi lub poprawi) jak po takim numerze odebrać

    To był "kapitan Granada", a nie ten od uszu, ochroniarzy, amunicji i zdjęć
    supermarketu:
    "Jak oblać egzaminatora oblanym egzaminem"

    --
    Tomasz Nycz

  • 245. Data: 2012-07-02 09:54:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 30 Jun 2012, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Ale to BYŁA ANALOGIA.

    Zła.

> [...]
    > dostosowania do czołgów.
    >

    > Sęk w tym, że zobowiązali się między sobą, a nie wobec ciebie.

    Dałeś przykład z Liwiuszem, wyjaśniłem że dam rady "odczepić" od
    siebie policję oraz że przegrasz ze mną przed sądem.
    Nic nie poradzę ze nie wierzyć.

    > Sęk w tym, że jak zobowiązali się, a nie wywiązali, to nie jestem
    > przekonany, że wolno ci gwałtem brać.

    Nie ma mowy o "braniu".
    Jeszcze raz: mowa o "stosowaniu" przepisu.

    > Inna analogia:
    >
    > Państwo Polskie: Zobowiązujemy się wybudować tyle domów, żeby każda
    > rodzina miała swój domek z ogródkiem.
    > Państwo Polskie: [uups, nie zbudowaliśmy]

    Wrzuć no tę umowę m-narodową w której panstwo się do tego
    zobowiązało.
    Przecież Ci pisałem - jak wszelkie środki tłumaczenia Ci
    jak to działa zawodzą, to poprzestań na kole ratunkowym
    w postaci faktu, że po przegraniu przed wszystkimi instancjami
    w .pl pójdę do EST.
    Czyli to właśnie "oni" będą rozstrzygać jak to było :>

    > Oni mnie? Może ktoś (nie wiem, inne Państwa z Układu) ich, ale stan
    > faktyczny nie jest dostosowany.

    Tłumaczę po dobroci, to nie przyjmujesz do wiadomości, że obracasz
    kota ogonem i zamieniasz strony miejscami.

    Tak, ONI CIEBIE.

    Jak państwo Cię NIE BĘDZIE usiłowało ukarać, to w czym problem?

    > Ojcowie między sobą: Zobowiązujemy się zbudować dzieciom domki na
    > drzewach w naszych ogródkach.

    I ustalają miedzy sobą, że mogą pozwać jeden drugiego przed
    sąd polubowny który ORZEKNIE O ODSZKODOWANIU?
    Jakoś ciągle zapominasz o tym szczególe.
    A pisałem, że Polska płaci rocznie ileś tam "mandatów" za niedostosowanie
    prawa.
    Jeszcze dopiszę, że działa to tak jak mandat za wykroczenie: uporczywe
    niestosowanie się do prawa skutkuje kolejnym mandatem.
    Tak, Ty płacisz, ja płacę, wszyscy opodatkowani płacą... ale tak właśnie
    działa państwo.

> [...]
    >
    > Zmianę kierunku jazdy
    > Zmianę pasa ruchu
    >
    > Zmiana kierunku jazdy następuje wtedy, gdy jest przecięcie się różnych

    No to się mylisz.
    Nie ma takiego zapisu.
    Zmiana kierunku występuje kiedy jest... zmiana kierunku.
    Za to w konwencji jest - że jazda wzdłuż drogi nie jest zmianą kierunku
    (nawet jak droga zakręca).

    pzdr, Gotfryd

  • 246. Data: 2012-07-02 10:58:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > Nie kpię. Jak dwaj kierowcy stojący przed skrzyżowaniem, jeden na N
    > drugi na E, mają negocjować między sobą skutecznie warunki tej umowy?

    Zwyczajnie.
    Jeden wskazuje ręką drugiemu, że to ten drugi ma jechać, drugi
    potwierdza (zgodnie z art.65 ostatnie słowo) powszechnie znanym
    znakiem "dziękuję" że korzysta i tyle.
    Spora część kierujących umie się skontaktować samymi ruchami głowy,
    bo im się rąk odrywać od kierownicy nie chce.

    Wszyscy sobie dają radę, a Ty widzisz problem.
    (nie napiszę "tylko", bo byłaby to nieprawda, jakieś pojedyncze
    promile "niekontaktujących" kierowców rzeczywiscie się spotyka,
    pewnie dla nich to też zaskoczenie że *można* się układać
    w ruchu drogowym, byle nie naruszać praw innych użyszkodników
    ruchu oraz obowiązków nałożonych przez ustawodawcę)

    > Lubisz się dopierdalać do języka, zamiast merytorycznie dyskutować?

    Primo, wyszło że zarówno pytanie jak i odpowiedź są nie tylko
    merotyryczne, ale dotyczą jak najbardziej aktualnych spraw.
    Secundo... dobra, szkoda słów.

    Uważaj sobie jak chcesz.

> [...]
    > materiałach dydaktycznych dla kierowców z żadną wzmianką na temat tego,
    > że kierowcy stojących samochodów na wjeździe na skrzyżowanie mają

    Bo (niestety) analizę prawną zachowań spotyka się bardzo rzadko.
    Ale powszechność dowcipu o 4 blondynkach powinna uświadomić, że
    *implamentacja* tego zachowania jest doskonale znana.

    Równie rzadko ktoś kto kupuje gazetę rozważa wszelkie cywilnoprawne
    skutki złożenia oferty, kiedy znajomy kioskarz bez pytania
    kładzie przed kupującym gazetę (na dzień dobry jest pytanie,
    która strona złożyła ofertę, która ją przyjęła i dlaczego
    oraz czym różni się to od zapytania czy jest konkretny
    dziennik).
    Po prostu cykl negocjacyjny "oferta-przyjęcie/odrzucenie"
    stosuje się na tyle często, że "automatycznie".
    Co faktowi że to JEST taki cykl (i stosuje się do niego
    wszelkie stosowne przepisy, w tym ten że dwa zgodne
    oświadczenia stanowią umowę) w niczym nie uchybia.

    > No więc powinni zastosować regułę prawej ręki.

    Jeśli dochodzi do pata, to w myśl tej reguły nikt nie ma *prawa*
    przypisać sobie "wyróżnienia".
    Sąd nie może więc przyznać nikomu "większej racji", bo wszyscy
    równo nie mają prawa.

    > Przyjmuję, że może istnieć sytuacja regulowana umownie. Nie przyjmuję do
    > wiadomości tego, że mam zawierać umowy z sąsiadem na skrzyżowaniu.

    Jeśli sytacja jest patowa (a "4 pojazdy na równorzędnym" to JEST
    sytuacja patowa), rozwiązaniami są wyłącznie:

    - wymuszenie pierwszeństwa, które grozi kolizją (jeśli znajdzie się
    dwu równie "błyskotliwych inaczej" z tezą że przecież pozostali
    w myśl przepisów mają stać)
    "Poradniki dla zdających" rekomendują w takim przypadku nie być
    tym który to zrobi :P, ale akceptować takie zachowanie pozostałych
    kierujących
    - umowne rozwiązanie problemu, najprościej realizowane przez zasygnalizowanie
    zamiaru ustąpienia pierwszeństwa i skorzystanie z tego przez kogoś, kto
    w ten deseń "odblokuje" ruch
    - rozwiązanie administracyjne, czyli poczekanie na kierującego ruchem
    (z ryzykiem o którym pisałem wcześniej, skierowania wniosku do wojewody
    o badanie psychologiczne bym nie wykluczał)

    > No zaczęło się od tego, że Twój ulubieniec tak właśnie zasugerował.

    Jeśli czasami się dziwisz dlaczego czasami bywasz obrzucony błotem,
    to Ci wyjaśnię: bo zachowujesz się tak jak teraz.
    Kto dał Ci upoważnienie do przypisywania zdania jednego grupowicza
    drugiemu grupowiczowi?
    Zwyczajne chamstwo.
    Rozumiem że zdarza się nieumyślnie (mi też), ale skoro robisz to
    rozmyślnie...

    > Spisałem. Wyciąłeś.

    No to do nich *póżniej* zacząłeś dopisywać swoje pomysły.
    Zaprzeczysz?
    msgid w którym "podałeś wszystkie założenia" i resztę
    odrzucamy jako niebyłą.

    > Dla uproszczenia sytuacji prosiłem o wyrok odnośnie dwóch na ustąpach.

    Oczywiście o tym że prośba może być trudna do spełnienia już
    niekoniecznie myślisz.
    Zastanów się.
    Widocznie nie ma w Polsce wystarczającej liczby głupców, żeby
    dochodziło do takich procesów.
    Ci głupcy musieliby się razem spotkać na skrzyżowaniu,
    a i tego byłoby mało.

    Objaśnię.

    Samo spowodowanie sytuacji niebezpiecznej raz, setny i tysięczny
    jeszcze nie daje gwarancji wypadku.
    Prędkości niewielkie, a w odróżnieniu od np. parkingu raczej
    nie wchodzi w rachubę wersja "no z tyłu oczu nie mam".
    Z tego powodu raczej nie ma widoków na straty w ludziach
    (co powodowałoby obligatoryjność wtrącania się sądu).

    Po doprowadzeniu po wypadku byłby więc potrzebny jeszcze
    "beton" który w tym stylu:
    http://www.youtube.com/watch?v=KJhheiF9IgQ
    ...odmówiłby przyjęcia oczywistego mandatu.
    DOPIERO WTEDY byłoby zajęcie dla sądu.

    Z kolei, nawet jakby taka sprawa się trafiła, to ani na
    nagłośnienie w mediach ani na odwołanie (apelację) bym nie liczył,
    a tym samym NAWET jeśli takie sprawy były, to należą do kategorii
    "prawie nikt o nich nie wie".

    pzdr, Gotfryd

  • 247. Data: 2012-07-02 10:58:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 30 Jun 2012, Andrzej Lawa wrote:

    > Nie potwierdzam - przy zdawaniu nie miałem takich problemów

    Tom wyjaśnił :)

    pzdr, Gotfryd

  • 248. Data: 2012-07-02 10:59:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 30 Jun 2012, 'Tom N' wrote:

    > "Jak oblać egzaminatora oblanym egzaminem"

    Thx!

    pzdr, Gotfryd

  • 249. Data: 2012-07-02 14:08:51
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > Dałeś przykład z Liwiuszem,

    Nie rozumiem.

    > wyjaśniłem że dam rady "odczepić" od
    > siebie policję oraz że przegrasz ze mną przed sądem.

    Gotfryd, ty już naprawdę w piętkę gonisz. Czy ja na ciebie policję
    wysyłam albo straszę sądem?

    > Nie ma mowy o "braniu".
    > Jeszcze raz: mowa o "stosowaniu" przepisu.

    ,,Branie gwałtem'' niekoniecznie musi oznaczać przywłaszczanie sobie
    materialnej rzeczy.

    > Wrzuć no tę umowę m-narodową w której panstwo się do tego
    > zobowiązało.

    Załóżmy, że się zobowiązali. Co za różnica czy zobowiązali się
    dostosować PoRD do KW, czy zobowiązali się wybudować dla każdego dom,
    czy zobowiązali się dostosować urzędy do wjazdu wózkiem inwalidzkim? Nie
    ma wjazdu, nie wjedziesz. Nie ma domu, nie zamieszkasz. Nie ma
    dostosowania PoRD, nie zastosujesz.

    > Jak państwo Cię NIE BĘDZIE usiłowało ukarać, to w czym problem?

    W tym choćby, że zginę na drodze, bo ktoś se będzie gwałtem samowolnie
    dostosowywał PoRD do KW.

    > I ustalają miedzy sobą, że mogą pozwać jeden drugiego przed
    > sąd polubowny który ORZEKNIE O ODSZKODOWANIU?

    A co wolisz? Mnie to ryba. Mnie interesuje to, że jako synalek takiego
    tatunia nie mam domku na drzewie i koniec. A to na ile mogę tatunia
    zmusić, kopnąć w dupę, cokolwiek, to jest rzecz wtórna. Na dzień
    dzisiejszy domku na drzewie brak.

    > Jakoś ciągle zapominasz o tym szczególe.
    > A pisałem, że Polska płaci rocznie ileś tam "mandatów" za niedostosowanie
    > prawa.

    No więc tatuń płaci mandaty, domku na drzewie brak, nie będę się w nim
    bawił.
    A raczej, żeby było bliższe, domek na drzewie jest, ale ma wejście nie z
    tej strony, brak jest barierki zabezpieczającej, a podłoga jest dziurawa.

    I co? Tatuń się zobowiązał dostosować domek (PoRD) do normy KW, to mogę
    się oprzeć o nieistniejącą barierkę w myśl twierdzenia, że zobowiązał
    się dostosować, więc luz...

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 250. Data: 2012-07-02 14:25:51
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > Zwyczajnie.
    > Jeden wskazuje ręką drugiemu, że to ten drugi ma jechać, drugi
    > potwierdza (zgodnie z art.65 ostatnie słowo) powszechnie znanym
    > znakiem "dziękuję" że korzysta i tyle.

    Jaaasne. A potem udowodnij...

    > Wszyscy sobie dają radę, a Ty widzisz problem.

    Jajco prawda. Nie spotkałem tego nigdy jeszcze, a jeżdżę już ponad 20
    lat. Po prostu w spoczynku nadal stosuje się Prawą Rękę.

    > Jeśli dochodzi do pata, to w myśl tej reguły nikt nie ma *prawa*
    > przypisać sobie "wyróżnienia".
    > Sąd nie może więc przyznać nikomu "większej racji", bo wszyscy
    > równo nie mają prawa.

    Z tych dwóch, co się zderzyli, jeden miał, drugi nie miał.

    > Jeśli sytacja jest patowa (a "4 pojazdy na równorzędnym" to JEST
    > sytuacja patowa), rozwiązaniami są wyłącznie:

    Owszem, jeżeli jest mocno patowa, to można sobie machać rękoma i
    negocjować warunki.
    Ale nie o tym rozmawialiśmy. Bo jak są dwa wjazdy zajęte stojącymi
    pojazdami, to nie jest wg mnie patowa i nie widziałem nikogo machającego
    rękoma, tylko ludzie stosują Prawą Rękę.

> [...]
    > to Ci wyjaśnię: bo zachowujesz się tak jak teraz.
    > Kto dał Ci upoważnienie do przypisywania zdania jednego grupowicza

    Bo go poparłeś. I od tego się ta dyskusja rozpoczęła.

> [...]
    > dochodziło do takich procesów.
    > Ci głupcy musieliby się razem spotkać na skrzyżowaniu,

    Czyli instruktorzy ucząc Prawej Ręki robią to twoim zdaniem błędnie i
    powinni uczyć Negocjacji Na Ustąpach. I negocjacji na NieUstąpach, bo w
    sumie i w innych sytuacjach się zdarza, że samochody się zatrzymały i
    kierowcy jadą nadal w kolejności jak z Przepisów, a nie z Negocjacji.

    > Po doprowadzeniu po wypadku byłby więc potrzebny jeszcze
    > "beton" który w tym stylu:
    > http://www.youtube.com/watch?v=KJhheiF9IgQ
    > ...odmówiłby przyjęcia oczywistego mandatu.

    Po pierwsze, tu masz sytuację USTĄP i GŁÓWNA, więc co to ma do rzeczy?
    Pani wyskoczyła z Ustąpa pod nadjeżdżający główną pojazd.

    Po drugie, poszkodowany jechał.

    Po trzecie: policjanci powinni zostać ukarani za niewłaściwe zachowanie
    i poniżanie pani kierującej pojazdem. Sposób, w jaki się do niej
    odnosili jest karygodny. Rozumiem, że mogło ich ponieść po godzinie
    czekania, ale jako funkcjonariusze powinni się wykazywać profesjonalizmem.

> [...]
    > nagłośnienie w mediach ani na odwołanie (apelację) bym nie liczył,
    > a tym samym NAWET jeśli takie sprawy były, to należą do kategorii

    No ty masz dojścia do tych wyroków sądowych, to myślałem, że bazę
    przeszukasz i masz. Ja niestety na wyrokach się nie znam.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek