  • 1. Data: 2008-11-14 11:37:04
    Temat: dluznik z zaganicy
    Od: "PC" <p...@o...pl>

    czy ktos potrafilby odpowiedziec mi na pytanie jaka jest realna szansa na
    odzyskanie wierzytelnosci zagranicznej, firma nie odpowiada na zadne
    wezwania do zaplaty, podejrzewam ze istnieje poniewaz emaile i faxy
    przechodza, czy ktos byl w podobnej sytuacji , zna procedure postepowania?

  • 2. Data: 2008-11-14 11:39:15
    Temat: Re: dluznik z zaganicy
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    PC pisze:
> [...]
    > wezwania do zaplaty, podejrzewam ze istnieje poniewaz emaile i faxy
    > przechodza, czy ktos byl w podobnej sytuacji , zna procedure postepowania?

    Trzeba wierzytelność windykować poprzez odpowiedników komornika w
    danym kraju. Najprościej zacząć od wytoczenia powództwa w Polsce, jeśli
    jest taka możliwość, uzyskania tytułu wykonawczego, a następnie
    skontaktowania się z firmą/kancelarią w tamtym kraju, która poprowadzi
    sprawę dalej. Niekiedy można znaleźć firmy za granicą, z którymi można
    dogadać się po polsku (np. w Szwecji).

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2008-11-14 12:21:31
    Od: "PC" <p...@o...pl>

> [...]
    > się z firmą/kancelarią w tamtym kraju, która poprowadzi sprawę dalej.
    > Niekiedy można znaleźć firmy za granicą, z którymi można dogadać się po

    spotkalem sie z opiniami ze zaden polski komornik nie podejmie sie egzekucji
    na terenie innego kraju , czy zgadzasz sie z tym?

  • 4. Data: 2008-11-14 12:22:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    PC pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > spotkalem sie z opiniami ze zaden polski komornik nie podejmie sie egzekucji
    > na terenie innego kraju , czy zgadzasz sie z tym?

    To prawda, polski komornik może egzekwować tylko w Polsce. Mówiłem o
    odpowiedniku komornika w kraju, w którym mieszka dłużnik.

    --
    Liwiusz