  • 31. Data: 2024-05-23 17:11:00
    Temat: Re: dlugosc zycia
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 23.05.2024 o 13:36, A. Filip pisze:

    > Od razu widać że zazdrość przez ciebie przemawia :-)

    Jak się nie ma co powiedzieć to się wpieprza teksty z przedszkola :)))
    "Jak ci się nie podoba to się przeprowadź"

    No i dlatego gostek grzeje u mnie plonkownicę :)

    --
    Wiesiaczek - dziś z podkarpackiej wsi
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 32. Data: 2024-05-23 17:12:19
    Od: n...@o...pl

    "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Na starość ... może to i dobry pomysł, jesli tam takie dobre szpitale
    > :-)

    Jak wynika na emeryturze pożyje troche więcej niż 4 lata.
    Niech zmyka do siebie :)

  • 33. Data: 2024-05-23 17:51:25
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    W dniu 2024-05-23 o 15:50, n...@o...pl pisze:
    > Przecież to kacap. Możesz przyjąć za pewnik, że wymyśla.

    cyt.
    liczba lekarzy na 10 tys ludków
    Białoruś - 51,91
    Litwa - 50,4
    Rosja/Obwód Kaliningradzki - 44,4
    Niemcy - 43
    Czechy - 41,16
    Słowacja - 35,15
    Ukraina - 29,92
    Polska - 23,79.

    Za to mata dużo płokułatołów.
    cyt.
    Prokuratorzy - rekord Polski w UE

    Według danych CEPEJ Polska ma największą liczbę prokuratorów wśród 28
    krajów UE. W 2014 roku ich liczba wynosiła 5 877.
    Drugie miejsce pod względem liczby prokuratorów zajęli Niemcy - 5 223.
    Dla porównania w brytyjskim wymiarze sprawiedliwości w 2014 roku
    działało 2879 prokuratorów.

    +
    ludność PL 38,8 mln
    ludność DE 83,8 mln

  • 34. Data: 2024-05-23 18:34:22
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 23 May 2024 17:51:25 +0200, alojzy nieborak wrote:

    > cyt.
    > liczba lekarzy na 10 tys ludków
    > Białoruś - 51,91
    > Litwa - 50,4
    > Rosja/Obwód Kaliningradzki - 44,4
    > Niemcy - 43
    > Czechy - 41,16
    > Słowacja - 35,15
    > Ukraina - 29,92
    > Polska - 23,79.

    Wyjechali do Niemiec, do Anglii :-(

    No ale wynik Białorusi bardzo dobry ...

> [...]
    > krajów UE. W 2014 roku ich liczba wynosiła 5 877.
    > Drugie miejsce pod względem liczby prokuratorów zajęli Niemcy - 5 223.

    A Niemcy mają 84 mln mieszkańców.

    > Dla porównania w brytyjskim wymiarze sprawiedliwości w 2014 roku
    > działało 2879 prokuratorów.

    Tylko tak:
    -trzeba by sprawdzic system prawny, czy polski prokurator to taki sam
    jak angielski. A jeszcze są pomocnicy/asesorzy.

    -ilość prokuratorów zależy od ilości przestępstw, Niemcy dość uczciwi,

    -ale Brytyjczycy nie :-)

    > +
    > ludność PL 38,8 mln
    > ludność DE 83,8 mln

    J.

  • 35. Data: 2024-05-23 18:45:39
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 23 May 2024 17:08:04 +0200, Wiesiaczek wrote:

    > Lepiej od czego?
    > Za PRL-u było lepiej niż teraz w tzw. demokracji.

    obecne czasy miałem na mysli.
    Pod wieloma względami istotnie było lepiej.

    > Leczą wszystkich bo wszyscy przebywający na Białorusi są ubezpieczeni.
    > Jeśli Wjeżdżasz na Białoruś ubezpieczenie zdrowotne musisz wykupić
    > obowiązkowo.
    > Nie mają za to pierdolenia się z EWUś i setką innych pierdół.
    > Kasa jest z ubezpieczenia i nią nie zawracają sobie głowy,

    I możliwe nawet, ze nie ma specjalnych rozliczen - państwo płaci
    pensje lekarzom, państwo bierze pieniądze od turystów.

    Ale jak to sobie wyobrażasz w EU? Mogę mieszkac w Polsce, pracować w
    Niemczech i pić piwo w Czechach.

    Ba - z leczeniem Polaków w Polsce były/są problemy, tzn z
    rozliczeniami ..

    > A poziom leczenia jest na bardzo dobrym poziomie (mam fotki).

    Ciekawe, jak długo się utrzyma ..

    > Bzdura.
    > Lekarze otrzymują pensję, a kasa w tamtym systemie nie jest najważniejsza.

    Może dostają odpowiednio wysokie pensje :-)

    Bo wiesz, w socjalizmie tez pensja nie była najważniejsza ... i
    socjalizm pierd*****.

    > Obecnie łapownictwo w szpitalach też jest normą.
    > O co więc chodzi?

    Nie zauważyłem.

    Może się boją CBA, może zmieniło formę - pacjentem się zajmą
    minimalnie, chyba, że jest wczesniejszym prywatnym pacjentem pana
    profesora, czy doktora ..

    J.

  • 36. Data: 2024-05-23 19:08:11
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 23 May 2024 15:52:23 +0200, n...@o...pl wrote:

    > Co ty pierdziliesz? W Sopocie była bardziej dostępna niż w Makowie?

    Tego nie powiedziałem, choć różnice mogą wynikać chocby z dojazdu.

    W 2020 szczepionek nie było, na początku 2021 były dostępne dla
    staruszków, potem dla coraz młodzych.
    I tu by trzeba było szczegółowo sprawdzic, jak wyglądało wyszczepienie
    i smiertelnosć chocby kwartałami 2021.

    Warto by porównac z innymi regionami - moze Pomorze pomagało zwalczac
    Covid.

    Poza tym jak widać spore różnice były jeszcze przed pandemią.

    Aczkolwiek, przed pandemią i w większych regionach różnice były
    mniejsze
    https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/ludnosc/trwan
    ie-zycia/trwanie-zycia-w-2019-roku,2,14.html

    I co ciekawe - ten "region wschodni" wcale nie był jakis zacofany.
    Służba zdrowia lepsza, czy ludzie twardsi ? :-)

    J.

  • 37. Data: 2024-05-23 19:28:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.05.2024 o 19:19, J.F pisze:

    > Na SOR trafiasz, jak masz jakies poważne problemy zdrowotne, więc
    > spytaj się raczej jaki się zakończy unikanie SOR-ów, czy "służby
    > zdrowia".

    Niekoniecznie - ja trafiłem zupełnie zdrowy w czasie umiarkowanej już
    wtedy paniki kowidowej. Z podejrzeniem zawału (mam utrwalony
    fizjologiczny obraz EKG charkterystyczny dla zawału i kardiolog nie
    chciał mnie z przychodni wypuścić wzywając karetkę).

    Z zabawnych sytuacji - po pół godziny wywiadu i diagnostyki w karetce
    ratownik wykonał mi test, po wyniku negatywnym wręczył maseczkę i kazał
    założyć na ryj. I tak przy podejrzeniu zawału spędziłem ponad 7 godzin w
    maseczce utrudniającej oddychanie, co pewnie w takim przypadku nie jest
    wskazane (dla usprawiedliwienia to chyba nikt w ten zawał nie wierzył a
    i te maseczki wszycy nosili "symbolicznie"):P Druga zabawna sytuacja że
    ze względu na pewną zaszłość i dopuszczenie do pracy na wysokości na
    każdym badaniu medycyny pracy kierują mnie dodatkowo na EKG i potem jak
    to kardiolog na sorze przegladał nie mógł się powstrzymać przed
    komentarzem, że nie ma to jak dla pewności zrobić EKG i olać obraz
    zawału ni pytając nawet pacjenta czy leczy się kardiologicznie;) Także z
    tą "służbą" zdrowia to różnie bywa;)

    > Na SOR w ostatnich latach trochę bywałem, długo by narzekać, ale
    > akurat scen jak opisujesz, to nie widziałem.

    Ja widziałem (a w zasadzie słyszałem dyskusję po fakcie) jak jakiś żul
    którego przywieźli bo w jakiej bójce go zwinęli - nie wie w jakim
    charakterze po prostu im zniknął po "czerwonej" stronie - pewnie po
    prostu wziąl i wyszedl - niby wolno, ale co do zasady strefa czerwona
    jest niedostępna dla postronnych więc ktoś powinien odnotowac że wyszedl;)

    A co do soru, to zabawna sytuacja - jest tam wiele ludzi, którzy
    rzeczywiście niekoniecznie tam się powinni znaleźć ale... nie wiem jak
    teraz ale parę lat temu w "moim sorze" w tym samym szpitalu działa i to
    całkiem dobrze nocna pomoc lekarska - co prawda idąc drogowskazami
    dochodziło się w zupełnie inne miejsce, ale to szczegół - jak się kogoś
    zapytało to powiedział gdzie należy iść. I teraz pytanie - czemu 90%
    tych co dostali kod zielony i czekali na niewiadomo co nie wyposażono po
    prostu w ulotkę z mapką, że 100 metrów w linii prostej znajduje się
    miejsce gdzie powinni się udać? Jedyne co mi do głowy przychodzi to że
    sor jest lepiej wyceniony, ale czy rzeczywiście - chyba ne - więc o co
    chodzi?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 38. Data: 2024-05-23 19:42:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.05.2024 o 13:02, Olin pisze:

    > To musi być prawda, bo twarde dane nie pozostawiają wątpliwości:
    >
    > "Według najnowszych danych WHO opublikowanych w 2020. Długość życia w
    > Białoruś wynosi: męski 69.7, żeński 79.6 łączna długość życia wynosi 74.8
    > co daje Białoruś Oczekiwana długość życia w rankingu Świat 79"
    > https://www.worldlifeexpectancy.com/pl/belarus-life-
    expectancy

    > "Według najnowszych danych WHO opublikowanych w 2020. Długość życia w
    > Polska wynosi: męski 74.5, żeński 81.9 łączna długość życia wynosi 78.3 co
    > daje Polska Oczekiwana długość życia w rankingu Świat 42"
    > https://www.worldlifeexpectancy.com/pl/poland-life-e
    xpectancy

    Według najnowszych danych WHO opublikowanych w 2020. Długość życia w
    Albania wynosi: męski 76.3, żeński 79.9 łączna długość życia wynosi 78.0
    co daje Albania Oczekiwana długość życia w rankingu Świat 44.

    Według najnowszych danych WHO opublikowanych w 2020. Długość życia w
    Ekwador wynosi: męski 76.4, żeński 80.5 łączna długość życia wynosi 78.4
    co daje Ekwador Oczekiwana długość życia w rankingu Świat 41.

    Według najnowszych danych WHO opublikowanych w 2020. Długość życia w
    Chorwacja wynosi: męski 75.5, żeński 81.6 łączna długość życia wynosi
    78.6 co daje Chorwacja Oczekiwana długość życia w rankingu Świat 38.

    Według najnowszych danych WHO opublikowanych w 2020. Długość życia w
    Cypr wynosi: męski 81.1, żeński 85.1 łączna długość życia wynosi 83.1 co
    daje Cypr Oczekiwana długość życia w rankingu Świat 6.

    Chyba nie tylko od służby zdrowia to zależy... W przypadku białorusi
    wprost jest napisane, że na trzcim miejscu jest alkohol. Zresztą rok
    2020 to był akurat dość mocno specyficzny... I nawet nie da się na
    szczepionki zwalić, a choroby płuc są zwykle wymienione koło 8 miejsca:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 39. Data: 2024-05-23 19:49:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.05.2024 o 10:24, J.F pisze:

    > Zwolnienia od zagraniczych lekarzy się chyba nie liczą, choc w
    > postępowaniu karnym/komisyjnym ... może i tak :-)
    >
    > Na szczęscie praca posła jest bardzo nienormowana..

    NIe zwolnienie od posiedzeń plenarnych sejmu mam na myśli, choć w sejmie
    - tylko nie w charakterze posła;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 40. Data: 2024-05-23 20:01:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.05.2024 o 10:28, Olin pisze:

    > To musowo był wpływ zaborów.

    Trzeba by sprawdzić jak było przed szczepionkami. Żeby się nie okazało
    że kowid był przed zaborami;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!