-
1. Data: 2004-01-27 08:38:21
Temat: długość gwarancji a naprawa
Od: Marcin Będkowski <b...@g...pl>
Witam
Temat poruszany już na grupie, zresztą za poradą zagłębiłem się w k.c 581/1
no i niby sprawa jasna ale panienka z Hewlett Packard mi się stawia :(.
Opiszę w czym rzecz, być może ktoś już to przechodził i wesprze dobrą radą.
Dnia 06. stycznia 2003 zostało kupiono urządzenie wielofunkcyjne
[skaner,fax, drukarka] firmy HP po pół roku tzn w 16 lipca 03 r. zepsuł się
skaner i zostało urządzenie tego dnia oddane do naprawy. Odebrane z naprawy
17 VII wedle Zlecenia naprawy został wymieniony moduł skanujący. Niestety
znów się zepsuł tzn. 15 stycznia 2004r . Jakaś kobieta z centrum HP
twierdziła najpierw że trudno trzeba naprawić na swój koszt, ja jej na to że
przecież było już to naprawiane i gwarancja powinna iść od nowa od dnia
naprawy tzn. 17 VII. Ona jednak twierdzi że gwranacja przedłuża się tylko o
czas naprawy w serwisie w tym przypadku jeden dzień. No to zacytowałem jej
art. 581. To już zaczęła coś mówić że gwarancja na elementy wymienione jest
3 m-ce. Przestudiowałem warunki gwarancji i nigdzie nie ma o tym mowy, nie
ma również wzmianki że w jakiś sposób zostaje wyłączony art 581 kc.
Według mnie wymiana modułu skanującego jest na tyle istotna [uszkodzenie
wiesza całe urządzenie] że podchodzi pod cytowany art, no w najgorszym razie
przynajmniej na wymieniany element powinien mieć rok gwarancji [skąd sobie
wytrzasnęli 3 m-ce? A jeśli wysztko zawiedzie to może z tytułu rękojmi od
serwisu, na ten element?].
Czy ktoś przechodził podobną sprawę z HP, z jakim skutkiem. Co napisać
jeszcze w liście do HP?
--
Pozdrawiam
Marcin Będkowski
-
2. Data: 2004-01-27 10:25:33
Temat: Re: długość gwarancji a naprawa
Od: "Marek Radwański" <l...@g...SKASUJ-TO.pl>
Marcin Będkowski <b...@g...pl> napisał(a):
> Witam
> Temat poruszany już na grupie, zresztą za poradą zagłębiłem się w k.c 581/1
> no i niby sprawa jasna ale panienka z Hewlett Packard mi się stawia :(.
> Opiszę w czym rzecz, być może ktoś już to przechodził i wesprze dobrą radą.
> Dnia 06. stycznia 2003 zostało kupiono urządzenie wielofunkcyjne
> [skaner,fax, drukarka] firmy HP po pół roku tzn w 16 lipca 03 r. zepsuł się
> skaner i zostało urządzenie tego dnia oddane do naprawy. Odebrane z naprawy
> 17 VII wedle Zlecenia naprawy został wymieniony moduł skanujący. Niestety
> znów się zepsuł tzn. 15 stycznia 2004r . Jakaś kobieta z centrum HP
> twierdziła najpierw że trudno trzeba naprawić na swój koszt, ja jej na to że
> przecież było już to naprawiane i gwarancja powinna iść od nowa od dnia
> naprawy tzn. 17 VII. Ona jednak twierdzi że gwranacja przedłuża się tylko o
> czas naprawy w serwisie w tym przypadku jeden dzień. No to zacytowałem jej
> art. 581. To już zaczęła coś mówić że gwarancja na elementy wymienione jest
> 3 m-ce. Przestudiowałem warunki gwarancji i nigdzie nie ma o tym mowy, nie
> ma również wzmianki że w jakiś sposób zostaje wyłączony art 581 kc.
> Według mnie wymiana modułu skanującego jest na tyle istotna [uszkodzenie
> wiesza całe urządzenie] że podchodzi pod cytowany art, no w najgorszym razie
> przynajmniej na wymieniany element powinien mieć rok gwarancji [skąd sobie
> wytrzasnęli 3 m-ce? A jeśli wysztko zawiedzie to może z tytułu rękojmi od
> serwisu, na ten element?].
> Czy ktoś przechodził podobną sprawę z HP, z jakim skutkiem. Co napisać
> jeszcze w liście do HP?
to zależy, czy sprzedaż była konsumencka, czy też nie. Konsumencka była jeśli
sprzedaży dokonano w celu niezwiąznaym z działalnością gospodarczą lub
zawodową nabywcy. Jeśli tak było, to przepisy kc o gwarancji wcale nie
znajdują zastosowania i może się okazać np.,że gwarancja wcale sie nie
przedłuża, ani nie biegnie na nowo. Jeśli była każda inna sprzedaż, to
gwarancja na moduł skanujący powinna biec na nowo od chwili wymiany na nową
część,
pzdr
marek radwański
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
3. Data: 2004-01-27 10:53:46
Temat: Re: długość gwarancji a naprawa
Od: Marcin Będkowski <b...@g...pl>
Marek Radwański wrote:
>> Marcin Będkowski <b...@g...pl> napisał(a):
/ciach/
>>
>> to zależy, czy sprzedaż była konsumencka, czy też nie. Konsumencka
>> była jeśli sprzedaży dokonano w celu niezwiąznaym z działalnością
>> gospodarczą lub zawodową nabywcy. Jeśli tak było, to przepisy kc o
>> gwarancji wcale nie znajdują zastosowania i może się okazać np.,że
>> gwarancja wcale sie nie przedłuża, ani nie biegnie na nowo. Jeśli
>> była każda inna sprzedaż, to gwarancja na moduł skanujący powinna
Tzn firma kupiła to [urządznie wielofunkcyjne] jako sprzęt biurowy i to
oznaczna że nie była to sprzedaż konsumencka? Czyli mają zastosowanie
przepisy k.c?
--
Pozdrawiam
Marcin Będkowski
-
4. Data: 2004-01-27 18:11:30
Temat: Re: długość gwarancji a naprawa
Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
Użytkownik "Marcin Będkowski" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
news:bv5g3f$76d$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Marek Radwański wrote:
> >> Marcin Będkowski <b...@g...pl> napisał(a):
> /ciach/
>
> >>
> >> to zależy, czy sprzedaż była konsumencka, czy też nie. Konsumencka
> >> była jeśli sprzedaży dokonano w celu niezwiąznaym z działalnością
> >> gospodarczą lub zawodową nabywcy. Jeśli tak było, to przepisy kc o
> >> gwarancji wcale nie znajdują zastosowania i może się okazać np.,że
> >> gwarancja wcale sie nie przedłuża, ani nie biegnie na nowo. Jeśli
> >> była każda inna sprzedaż, to gwarancja na moduł skanujący powinna
>
> Tzn firma kupiła to [urządznie wielofunkcyjne] jako sprzęt biurowy i to
> oznaczna że nie była to sprzedaż konsumencka? Czyli mają zastosowanie
> przepisy k.c?
Moim zdaniem mają zastosowanie przepisy gwarancji. Po za tym i na
marginesie, to wydaje mi się, że nie można traktować wymiany modułu
skanującego jako osobnego elementu i jeżeli gwarancja przewiduje w wypadku
wymiany jakiegoś istotnego elementu przedłużenie gwarancji, to raczej na
całe urządzenie. Ale bez znajomości treści gwarancji trudno coś
powiedzieć, bo w opisanym wypadku zakupu na firmę zapisy umowy
gwarancyjnej mają pierwszeństwo przed zapisami kodeksowymi zgodnie z
zasadą dowolności układania stosunku cywilnoprawnego. Tylko w wypadku
zakupu przez klienta są pewne ograniczenia, że zapisy gwarancji nie mogą
dawać gorszych warunków niż przewiduje ustawa.
-
5. Data: 2004-01-28 18:55:35
Temat: Re: długość gwarancji a naprawa
Od: kam <k...@p...onet.plX>
Robert Tomasik wrote:
> Moim zdaniem mają zastosowanie przepisy gwarancji. Po za tym i na
> marginesie, to wydaje mi się, że nie można traktować wymiany modułu
> skanującego jako osobnego elementu i jeżeli gwarancja przewiduje w wypadku
> wymiany jakiegoś istotnego elementu przedłużenie gwarancji, to raczej na
> całe urządzenie. Ale bez znajomości treści gwarancji trudno coś
> powiedzieć, bo w opisanym wypadku zakupu na firmę zapisy umowy
> gwarancyjnej mają pierwszeństwo przed zapisami kodeksowymi zgodnie z
> zasadą dowolności układania stosunku cywilnoprawnego. Tylko w wypadku
> zakupu przez klienta są pewne ograniczenia, że zapisy gwarancji nie mogą
> dawać gorszych warunków niż przewiduje ustawa.
Nie zgodziłbym się z powyższym. Przepisy kc nie różnicuja gwarancji na
konsumencką i niekonsumencką, a ich część, m.in. ten o jej przedłużeniu,
raczej nie może być wyłączony. A przy zakupie przez konsumenta, to
obecnie w ogóle nie ma zadnych uregulowań co do treści gwarancji, więc
trudno mówić o tym, żeby jakaś gwarancja mogłaby być mniej korzystna.
KG
-
6. Data: 2004-01-30 14:12:01
Temat: Re: długość gwarancji a naprawa
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Tue, 27 Jan 2004, Marcin Będkowski wrote:
[...]
>+ Tzn firma kupiła to [urządznie wielofunkcyjne] jako sprzęt biurowy i to
>+ oznaczna że nie była to sprzedaż konsumencka?
IMO tak (tj: nie była konsumencka :))
pozdrowienia, Gotfryd