  • 11. Data: 2005-11-30 18:47:31
    Temat: Re: długi członków wspólnoty mieszkaniowej
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:8vsjmd.gp.ln@ziutka.router>
    Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> pisze:

    > Błędna nazwa.

    Całkiem możliwe. Ale widocznie tak się na to potocznie mówi.
    Może to pozostałość po okresie "przedwspólnotowym".

    > Płacicie koszty związane z częścią wspólną i inne
    > związane z użytkowaniem lokalu/nieruchomości.

    W zestawieniu kosztów prościej nazwać to właśnie czynszem ;-)

    --
    PozdrawiaM

  • 12. Data: 2005-11-30 22:41:09
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    In article <dmks44$h6n$1@news.mm.pl>, Nixe wrote:
    > W wiadomości <news:8vsjmd.gp.ln@ziutka.router>
    > Całkiem możliwe. Ale widocznie tak się na to potocznie mówi.
    > Może to pozostałość po okresie "przedwspólnotowym".

    Pewnie tak.

    > W zestawieniu kosztów prościej nazwać to właśnie czynszem ;-)

    A jeszcze prościej np. "bu" ale tak na ogół lepiej nazywać rzeczy zgodnie
    z ich prawdziwą funkcją bo czasem błędne nazwy, mogą rodzić
    nienajciekawsze skutki prawne (choć niekoniecznie akurat tutaj).

    --
    Marcin

  • 13. Data: 2005-12-01 11:13:54
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <dmkru5$geq$1@news.mm.pl>, Nixe wrote:
    > W wiadomości <news:slrndoqnv6.irp.Renata.Golebiowska@90-mo5-2.acn
    .waw.pl>

    > Nie bardzo rozumiem.
    > Wybranej przez nas administracji po prostu płacimy za jej usługi.
    > Przecież nie administrują nas za darmochę.

    No to płacisz za usługi, a nie za wynajem. Więc czynszu nie płacisz.

    Renata

  • 14. Data: 2005-12-01 16:56:14
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:dmjojf$fe4$3@srv.cyf-kr.edu.pl>
    boguslaw <b...@a...edu.pl> pisze:

    > za wikipedią:
    > Czynsz (z niem. Zins - "podatek, dzierżawa", od łac. census -
    > "wycena") - prawna nazwa świadczenia należnego z tytułu najmu lub
    > dzierżawy. Właściciel niejest w stanie płącić czynszu, choćby chiał..

    A dlaczego nie zacytowałeś całości tej definicji, a mianowicie:

    "Jako "czynsz" potocznie określa się także świadczenia uiszczane przez
    lokatorów na rzecz spółdzielni mieszkaniowej, które jednak z prawnego punktu
    widzenia są opłatami eksploatacyjnymi i partycypacją spółdzielcy w kosztach
    utrzymania spółdzielni, a nie wynagrodzeniem za używanie rzeczy, jakim jest
    właściwy czynsz"

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Czynsz

    --
    PozdrawiaM

  • 15. Data: 2005-12-01 17:55:36
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <dmn9vg$1l4l$1@news.mm.pl>, Nixe wrote:
> [...]
    > utrzymania spółdzielni, a nie wynagrodzeniem za używanie rzeczy, jakim jest

    Oczywiście wiesz na jakiej grupie jesteś.
    A potocznie to się mówi "poszłem", a "spolegliwy" potocznie znaczy
    uległy.

    I def. z pwn:
    czynsz - świadczenia z tytułu najmu rzeczy, lokali lub z tytułu
    dzierżawy (def. w całości, nic nie wycięłam)

    Renata

  • 16. Data: 2005-12-01 19:42:40
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:slrndoufb0.14r.Renata.Golebiowska@90-mo5-2.acn
    .waw.pl>
    Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl> pisze:

    > Oczywiście wiesz na jakiej grupie jesteś.

    No i?

    > I def. z pwn:
    > czynsz - świadczenia z tytułu najmu rzeczy, lokali lub z tytułu
    > dzierżawy (def. w całości, nic nie wycięłam)

    Wiem, co to jest czynsz.
    Wiem też, że większość właścicieli mieszkań czy lokali określa tym mianem
    opłaty eksploatacyjne.
    I wiem też, że nie ma to żadnego znaczenia z prawnego punktu widzenia.

    EOT

    --
    PozdrawiaM

  • 17. Data: 2005-12-02 10:57:30
    Od: boguslaw <b...@a...edu.pl>

    Nixe napisał(a):
> [...]
    >
    > "Jako "czynsz" potocznie określa się także świadczenia uiszczane przez
    > lokatorów na rzecz spółdzielni mieszkaniowej,

    Bo stało "poprzez lokatorów", a nie "przez właścicieli mieszkań"

    Bogusław

  • 18. Data: 2005-12-02 10:58:37
    Od: boguslaw <b...@a...edu.pl>

    Nixe napisał(a):
> [...]
    > mianem opłaty eksploatacyjne.
    > I wiem też, że nie ma to żadnego znaczenia z prawnego punktu widzenia.

    Ma i to duże....

    Czynsz właściciel sobie ustala i nie musi sie z niczego rozliczac.

    Co innego opłaty..

    Bogusław

  • 19. Data: 2005-12-02 16:33:09
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Fri, 02 Dec 2005 11:57:30 +0100, *boguslaw*
    <news:dmp8tt$b9a$3@srv.cyf-kr.edu.pl> napisał(a):

    > Bo stało "poprzez lokatorów", a nie "przez właścicieli mieszkań"

    Właściciel mieszkania to przecież też lokator.

    --
    Kaja

  • 20. Data: 2005-12-02 19:39:42
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "Kaja" <k...@n...ma.wp.pl> napisał w wiadomości
    > Właściciel mieszkania to przecież też lokator.

    Od kiedy?

    Piotr