  • 151. Data: 2006-09-19 15:23:04
    Temat: Re: dług
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    tokaj1 wrote:
    > Moje zdanie jest takie: firmy windykacyjne i komornicy to hieny
    > cmentrane, które żerują na ludzkim nieszczęściu. Nienawidzę

    Oj, tu akurat przesadzasz. Większość windykatorków to faktycznie
    parszywie hieny, ale z komornikami to już różnie bywa - powiedzmy że
    znacznie częściej zdarzają się wśród nich uczciwi i kompetentni ludzie.
    Większy "odsiew". Bo takim "windykatorem terenowym" to praktycznie każdy
    dres może zostać.

  • 152. Data: 2006-09-19 17:10:26
    Od: "Arapaho" <a...@p...pl>

    > "Zostały uznane przez prawników za bezzasadne".
    >
    > Jakby to był wyrok sądowy, to normalny człowiek napisałby "zostały
    > uznane przez sąd za bezzasadne".

    A gdzie ja napisałem o wyroku sądowym?

    Ok, żebys nie snuł dalej swoich domysłów i teorii napiszę. Otóż miałem
    międzyinnymi sytuację, że klient po "oskarżeniu" mnie o złamanie tajemnicy
    bankowej, chciał mnie skarżyć i _jego_ prawnik uznał, że jego skarga byłaby
    w sądzie bezzasadna. Mało tego, rozmowa ze swoim prawnikiem, spowodowała, że
    klient zaczął ze mną normalnie rozmawiać, spłacać a sprawę opowiedział mi za
    którymś razem przy towarzyskiej kawce po spłaceniu zaległości.

    > Nikt z moich znajomych od lat nie trafił w "totka" więcej jak czwórkę.
    >
    > Sugerowałbyś, że gry są ustawiane?

    Znajomych nie, ale ludzie wygrywają.

    > Grożenie procesem karnym za odmowę spłacania w nierealnym tempie.

    To nie podpada pod groźby karalne.

    A potem jeszcze zwyzywał mnie, skurwysyn jeden,
    > od pijaków i ćpunów - a ja jestem abstynentem.

    To też nie jest groźba karalna, ale owszem, podpada pod inny paragraf.

  • 153. Data: 2006-09-19 17:17:23
    Od: "Arapaho" <a...@p...pl>

    > Owszem. Dotyczącą OSOBY i jej majątku. A nie majątku osób trzecich, w
    > pobliżu którego ta osoba kiedyś przebywała.

    Dlaczego kiedyś, piszemy o teraz.

    > SezU

    Oczywiście, i jest to poparte doświadczeniem i praktyką.

    > Teoria, teoria, teoria...

    No tu, to dałeś popis. Twierdzisz, że wiesz lepiej na czym polega moja
    praca???? Bo akurat właśnie takie rzeczy ustalam.

    A co ja wyżej napisałem?

  • 154. Data: 2006-09-19 17:46:49
    Od: "Arapaho" <a...@p...pl>

    > Oj, tu akurat przesadzasz. Większość windykatorków to faktycznie
    > parszywie hieny,

    Tak samo, jak większość motocyklistów to bandyci, większość policjantów, to
    niekompetentne barany, każdy pijak to złodziej itd. itd. nieuogulniajmy
    proszę.

> [...]
    > znacznie częściej zdarzają się wśród nich uczciwi i kompetentni ludzie.
    > Większy "odsiew". Bo takim "windykatorem terenowym" to praktycznie każdy

    Dres, to może zostać windykatorem w szemranej firmie windykacyjnej, która
    niekoniecznie działa zgodnie z prawem. Tak się składa, że pracowałem juz w
    kilku kancelariach windykacyjnych i śmiem twierdzić, że byle kogo tam nie
    zatrudniają. Wręcz przeciwnie, aby zostać ich pracownikiem, trzeba posiadać
    wysokie kwalifikacje i nieskazitelną historię.

    Oczywiście zawsze, jak wszędzie znajdą się wyjątki.

  • 155. Data: 2006-09-19 18:17:17
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Arapaho wrote:

    > To nie podpada pod groźby karalne.

    Podpada. Zapoznaj się z Art. 115 par.12 KK oraz Art. 191 par.1 i 2 KK.

  • 156. Data: 2006-09-19 18:18:56
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Arapaho wrote:

    > No tu, to dałeś popis. Twierdzisz, że wiesz lepiej na czym polega moja
    > praca???? Bo akurat właśnie takie rzeczy ustalam.

    W przypadku kompetentnego windykatora - owszem. Może jesteś chlubnym
    wyjątkiem. Ale patrząc na tematy, które się na tej grupie pojawiają -
    duża część łapie tego, z kogo łatwiej coś wydoić.

  • 157. Data: 2006-09-19 18:20:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Arapaho wrote:

> [...]
    > wysokie kwalifikacje i nieskazitelną historię.
    >
    > Oczywiście zawsze, jak wszędzie znajdą się wyjątki.

    Póki co śmiem twierdzić, że w branży windykatorskiej postawa, jaka
    opisujesz, to chlubne wyjątki.

  • 158. Data: 2006-09-19 19:39:36
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2006-09-19 12:48, osobnik Arapaho stwierdził, iż:
    > Widzę, że wreszcie się dogadaliśmy ;-)

    Jeśli to miałeś na myśli, to tak. Faktem, niestety, jest to, że znaczna
    część (większość?) firm typu Kruk, Intrum czy inne wynalazki podaje
    dane, będące tajemnicą bankową.

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 159. Data: 2006-09-19 21:03:29
    Od: "Arapaho" <a...@p...pl>

    > Podpada. Zapoznaj się z Art. 115 par.12 KK oraz Art. 191 par.1 i 2 KK.

    Chyba mylisz groźbę karalną z groźbą bezprawną.

  • 160. Data: 2006-09-19 21:57:17
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Arapaho wrote:

    > Chyba mylisz groźbę karalną z groźbą bezprawną.

    Ta jest bezprawna (pierwszy przepis) i na podstawie drugiego - jest karalna.