  • 511. Data: 2022-09-24 01:33:19
    Temat: Re: dezubekizacja
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-09-22, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Czemu Ty mój pomysł na odpowiedzialność cywilną w ogóle próbujesz
    > przekładać na zakaz gromadzenia się? Uważasz, ze jak kilku ludzi się
    > zejdą, to oczywisty,m jest, ze będą kamieniami rzucać do witryn
    > sklepowych? Przecież ja nie zamierzam w ogóle regulować tego gromadzenia
    > się.

    No bo Twój pomysł będzie miał takie skutki, czyli de facto będzie
    uderzał w bogu-ducha-winne i grzeczne manifestacje antyrządowe.

    --
    Marcin

  • 512. Data: 2022-09-24 01:35:44
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > No bo Twój pomysł będzie miał takie skutki, czyli de facto będzie
    > uderzał w bogu-ducha-winne i grzeczne manifestacje antyrządowe.

    Jakie szkody może spowodować "bogu-ducha-winna i grzeczna manifestacja
    antyrządowa"?
    --
    Robert Tomasik

  • 513. Data: 2022-09-24 01:37:58
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-09-22, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Debata publiczna w sprawie "czy byl zamach" ciagle trwa :-)

    Teraz to już w sumie bardziej co i czy Maciarewicz i jego komisja.

    > Ale to nie byla debata na temat wyroku, tylko protest przeciwko
    > wyrokowi :-)

    To też debata w sprawie.

    > Chyba, zeby tak wyksztalcone na WOS kobitki, no i męscy obywatele tez,
    > niesli transparenty "chcemy referendum w sprawie aborcji"

    Postulaty też są częscią debaty.

    --
    Marcin

  • 514. Data: 2022-09-24 01:55:13
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-09-23, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Jakie szkody może spowodować "bogu-ducha-winna i grzeczna manifestacja
    > antyrządowa"?

    Sama w sobie żadne. Ale np. zadymiarze o przeciwnych poglądach, którzy
    się wtedy często pojawiają, już mogą i to sporo, a odpowiedzialność za
    ich działanie ma spaść na organizatorów czy też inicjatorów tej
    bogu-ducha-winnej.

    --
    Marcin

  • 515. Data: 2022-09-24 05:54:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > No bo Twój pomysł będzie miał takie skutki, czyli de facto będzie
    > uderzał w bogu-ducha-winne i grzeczne manifestacje antyrządowe.

    No przecież wyraźnie pisał, że może jak jednego czy drugiego zbankrutują
    to się oszołomom odechce protestować.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 516. Data: 2022-09-24 10:26:23
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > się wtedy często pojawiają, już mogą i to sporo, a odpowiedzialność za
    > ich działanie ma spaść na organizatorów czy też inicjatorów tej

    No nie do końca. To się da rozwiązać, tylko trzeba chcieć. Popatrz ma
    mecze piłkarskie. Przecież tam jest dokładnie taki problem. Kibice
    przyjezdnej drużyny, albo jeszcze czasem zupełnie obcych, którzy jadą
    tylko po to, by zrobić zadymę. Tylko ktoś musi być tym zainteresowany,
    by to ogarniać, a nie wychodzić z założenia, że im bedzie większa
    zadyma, to będzie większy oddźwięk społeczny - jak to ma miejsce obecnie
    w mojej ocenie.

    Oczywiście, im większa grupa protestujących, tym większy problem. U nas
    ostatnio protest antyrządowy miał - w apogeum - 8 osób. Protestowali.
    Krzyczeli. Nikt im ne przeszkadzał. Oni nic nei zniszczyli ani nikomu
    krzywdy nie zrobili. Może i mało, ale tam przyszli naprawdę mądrzy ludzie.

    --
    Robert Tomasik

  • 517. Data: 2022-09-24 10:29:12
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24.09.2022 o 05:54, Shrek pisze:

    > No przecież wyraźnie pisał, że może jak jednego czy drugiego zbankrutują
    > to się oszołomom odechce protestować.

    Jestem pod absolutnym wrażeniem Twojej przemiany. Kluczowym w Twoim
    stwierdzeniu jest słowo "oszołomom". Mądrzy ludzie będą manifestować
    swoje niezadowolenie In manifestacje będą miało o wiele większy
    wydźwięk. problemem są właśnie owe oszołomy, które powinny być
    utrzymywane z daleka od takich imprez.

    --
    Robert Tomasik

  • 518. Data: 2022-09-24 11:08:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > No nie do końca. To się da rozwiązać, tylko trzeba chcieć.

    Przecież cały twój pomysł właśnie opiera się o to że policji się nie
    chce ustalać osobę odpowiedzialną, więc należy pociągnąć do
    odpowiedzialności losową osobę:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 519. Data: 2022-09-24 11:11:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Jestem pod absolutnym wrażeniem Twojej przemiany. Kluczowym w Twoim
    > stwierdzeniu jest słowo "oszołomom".

    A kto będzie oceniał kto jest oszołemem? Ty? Twój przełożony?

    > problemem są właśnie owe oszołomy, które powinny być
    > utrzymywane z daleka od takich imprez.

    Na szczęście póki co to nie kulsoneria decyduje. Ale wiem, że tęsknisz.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 520. Data: 2022-09-24 12:40:26
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > No nie do końca. To się da rozwiązać, tylko trzeba chcieć. Popatrz ma
    > mecze piłkarskie. Przecież tam jest dokładnie taki problem.

    Nie. To nie jest dokładnie taki sam problem.

> [...]
    > by to ogarniać, a nie wychodzić z założenia, że im bedzie większa
    > zadyma, to będzie większy oddźwięk społeczny - jak to ma miejsce obecnie

    Kto ma tym być zainteresowany przy spontanicznych protestach/demonstracjach?

    Bo widzisz, na takie spontaniczne protesty ludzie przychodzą żeby
    protestować, a nie bawić się w funkcjonariuszy wyłapujących zadymiarzy.
    Od wyłapywania zadymiarzy mają pracowników, którym płacą pensję: policję.

    A teraz to wygląda tak, że pokojowy protest zamienia się w zadymę, gdy
    milicja pokojowo protestujących otacza kordonem, psika gazem, pałuje,
    wyciąga z kordonu i wozi do komisariatów na obrzeża miasta na ścieżkę
    zdrowia (no i oczywiście wtedy mieliby kogo - zgodnie z twoim genialnym
    pomysłem - pociągać do zbiorowej odpowiedzialności, chociaż ci ludzie
    niczego nie zniszczyli, bo zanim ktoś coś zniszczył, to oni już byli na
    komisariacie kilkadziesiąt kilometrów dalej).
    Oczywiście tak się dzieje tylko wtedy, gdy to protest pokojowy i
    antyrządowy, bo milicja służy rządowi, a nie swoim pracodawcom, czyli
    obywatelom. Do tego jeszcze często tacy "funkcjonariusze" sympatyzują z
    faszystami i niejeden z nich pałą przypierdoli pedałowi z radością i
    osobistą satysfakcją nawet bez wyraźnego polecenia z góry.

    Z drugiej strony, gdy na jakiś spęd przychodzą prawdziwi faszyści i
    zadymiarze, który to spęd ma na celu tylko i wyłącznie głosić hasła
    nawołujące do nienawiści, rasistowskie itd., to taki spęd milicja
    grzecznie "ochrania" zamiast rozpędzić to towarzystwo i porozwozić po
    komisariatach na obrzeże miasta na ścieżkę zdrowia żeby i się odechciało
    nawoływać do nienawiści.
    Mało tego, jak tacy zadymiarze zaczynają podpalać miasto i rzucać
    kamieniami, to milicja swoją bierność (i brak wykonywania pracy, za
    którą im płacą normalni obywatele) tłumaczy tak: "żeby nie eskalować".
    (i kogo ty chcesz pociągać do solidarnej odpowiedzialności skoro milicja
    zamiast wyłapywać zadymiarzy woli nie eskalować i nic nie robić, więc
    nie ma kogo pociągać...)

    W przypadku ludzi normalnych, spokojnych i pokojowych jakoś się nie boją
    "eskalować".

    Przemyśl to i wyciągnij wnioski.
    Odpowiedz na pytanie: którą kategorię obywateli w praktyce kulsony będą
    karać tą solidarną odpowiedzialnością?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr