  • 241. Data: 2022-08-31 16:07:12
    Temat: Re: dezubekizacja
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 31 Aug 2022 13:43:09 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Tu się z Tobą zgadzam. Trzeba kategorycznie tępić czyny na samym
    > początku, a nie pozwalać w imię poprawności politycznej i wolności,
    > pozwalać na hucpę i dopiero, jak rzecz wymyka się spod kontroli, to
    > wówczas reagować.

    Tylko jak to pogodzic z konstytucyjną wolnoscia zgromadzen, w tym
    spontanicznych?

    Czy po prostu policjanci sie musza wykazac - zgromadzic sie mozna,
    pomachac transparentem mozna, namalowac na plocie kosciola nie mozna.

    Wejsc do kosciola i krzyczec nie mozna, ale wejsc do kosciola i stac z
    tablicą informacyjną mozna?

    J.

  • 242. Data: 2022-08-31 17:41:23
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 31.08.2022 o 16:07, J.F pisze:
    > Tylko jak to pogodzic z konstytucyjną wolnoscia zgromadzen, w tym
    > spontanicznych?

    Jakbym wiedział, to bym na posła wystartował. Moim zdaniem legitymujemy
    uczestników i jak dojdzie do strat materialnych, to się solidarnie
    zrzucają na pokrycie strat. Ale to tylko taka propozycja. Jak jest jakiś
    organizator, to on płaci albo sobie wykupi ubezpieczenie OC. Sądzę, że
    "spontaniczne" zgromadzenia by wymarły zaś te zorganizowane byłyby o
    wiele spokojniejsze.

    > Czy po prostu policjanci sie musza wykazac - zgromadzic sie mozna,
    > pomachac transparentem mozna, namalowac na plocie kosciola nie mozna.

    Jak potem wyremontujesz ten płot, to w sumie "kto bogatemu zabroni?".
    Ale pasowałoby jeszcze właściciela płota zapytać.

    > Wejsc do kosciola i krzyczec nie mozna, ale wejsc do kosciola i stac z
    > tablicą informacyjną mozna?

    Kościół, toi nie jest miejsce publiczne. To należy do Kościoła
    Katolickiego. Tak jak na stanie z transparentem w Twoim ogródku
    pasowałoby mieć Twoją aprobatę, tak w kościele kogoś, kto nim zarządza.

    Jest takie powiedzenie: "Tyle wolności, ile odpowiedzialności".

    --
    Robert Tomasik

  • 243. Data: 2022-08-31 18:32:21
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 31 Aug 2022 17:41:23 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Jakbym wiedział, to bym na posła wystartował. Moim zdaniem legitymujemy
    > uczestników i jak dojdzie do strat materialnych, to się solidarnie
    > zrzucają na pokrycie strat. Ale to tylko taka propozycja.

    smierdzi odpowiedzialnoscią zbiorową. Zakazana i slusznie.

    > Jak jest jakiś organizator,

    Ale nie ma przy spontanicznym.

    > to on płaci albo sobie wykupi ubezpieczenie OC.

    OC raczej nie zaplaci, no chyba ze kwota niska.
    Organizator na otwartej imprezie tez moze miec problem,
    bo zejdzie sie jakies bydlo, czy konkurencja.

    > Sądzę, że
    > "spontaniczne" zgromadzenia by wymarły zaś te zorganizowane byłyby o
    > wiele spokojniejsze.

    Robic wam sie kulsony nie chce :-)

    Albo po prostu tłum by was pobil :-)

    > Jak potem wyremontujesz ten płot, to w sumie "kto bogatemu zabroni?".
    > Ale pasowałoby jeszcze właściciela płota zapytać.

    Brzmi jak "chuliganski wybryk", paragraf jest.

    > Kościół, toi nie jest miejsce publiczne.

    Hm ...

    > To należy do Kościoła
    > Katolickiego. Tak jak na stanie z transparentem w Twoim ogródku
    > pasowałoby mieć Twoją aprobatę, tak w kościele kogoś, kto nim zarządza.

    No ale owszem - ksiadz moze wyprosic.
    ksiadz, czy ksiadz biskup, bo wlasnosc kosciola taka dziwna troche :-)

    No ale jakze ksiadz moze wyprosic kogos z tablicą "modlmy sie brak
    pedofilii w kosciele".

    A pamietasz akcje z chyba ambasadorem Izraela i transparentem
    pro-palestynskim ?

    > Jest takie powiedzenie: "Tyle wolności, ile odpowiedzialności".

    I kulsony pamietają ? Chyba nie zawsze :-)

    J.

  • 244. Data: 2022-08-31 19:22:34
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Jakbym wiedział, to bym na posła wystartował. Moim zdaniem legitymujemy
    > uczestników i jak dojdzie do strat materialnych, to się solidarnie
    > zrzucają na pokrycie strat.

    Jak to było z tymi pożytecznymi idiotami? A ty przypadkiem w tym wątku
    nie oburzałeś się na odpowiedzialność zbiorową? No bo popatrz na
    analogię - służby narobiły strat, więc kogo ipn przyłapał to teraz mu
    zabieraja emki. Kali zajebać krowę dobrze...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 245. Data: 2022-08-31 23:14:01
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 31.08.2022 o 18:32, J.F pisze:

    > smierdzi odpowiedzialnoscią zbiorową. Zakazana i slusznie.

    Karna oczywiście tak. Ale solidarna odpowiedzialność cywilna, to nie
    jest jakaś szczególnie wyjątkowa konstrukcja.

    > Ale nie ma przy spontanicznym.

    Toteż właśnie o to chodzi. Ludzie by zaczęli zwracać uwagę na to, kto to
    organizuje.

    > OC raczej nie zaplaci, no chyba ze kwota niska. Organizator na
    > otwartej imprezie tez moze miec problem, bo zejdzie sie jakies bydlo,
    > czy konkurencja.

    Dlatego wynajmuje ochronę.

    > Brzmi jak "chuliganski wybryk", paragraf jest.

    No właśnie nie. Jak właściciel się zgodzi, to sobie możesz po płocie
    malować.

    > Hm ...

    > No ale owszem - ksiadz moze wyprosic. ksiadz, czy ksiadz biskup, bo
    > wlasnosc kosciola taka dziwna troche :-)

    Dlatego napisałem tak, jak napisałem. Nie chce mi się zastanawiać, kto
    tym zarządza. Widziałem konstrukcje, że rada parafialna.

    > No ale jakze ksiadz moze wyprosic kogos z tablicą "modlmy sie brak
    > pedofilii w kosciele".

    Wiesz, może wyprosić nawet takiego z modlitwą na tablicy. pytanie, czy
    powinien. Generalnie nieopuszczenie takiego kościoła wbrew żądaniu, to
    przestępstwo.

    > A pamietasz akcje z chyba ambasadorem Izraela i transparentem
    > pro-palestynskim ?

    Dysponuję zdjęciami z mojego miasta, gdzie bojownicy palestyńscy
    maszerowali w ramach pochodu 1 Maja :-) Tak więc pamiętam wiele.
    osobiście uważam, ze jak się kogoś zaprasza gdzieś (przykładowo
    ambasadora Izraela), to się go nie obraża. Taka u nas tradycja.

    Sprawa pomiędzy Palestyńczykami i Izraelem nie jest wcale taka prosta,
    jak nam się wydaje. Niechętnie bym się wdawał w komentowanie tego, bo
    trochę za mało wiem. Generalnie żadna ze stron ne jest winna, że ktoś
    wpadł na pomysł zrzucenia desantu w środek obcego kraju.

    > I kulsony pamietają ? Chyba nie zawsze :-)

    Zapytaj ich.

    --
    Robert Tomasik

  • 246. Data: 2022-08-31 23:23:22
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 31.08.2022 o 19:22, Shrek pisze:

> [...]
    > analogię - służby narobiły strat, więc kogo ipn przyłapał to teraz mu
    > zabieraja emki. Kali zajebać krowę dobrze...

    Ale tu nie ma żadnej odpowiedzialności zbiorowej. Przecież nie ma nawet
    naruszenia prawa. Po prostu komuś się up... liło, że pod publiczkę sobie
    zabierze emeryturę jakiejś grupie. Niemcy mordując Żydów też w sumie nie
    mieli argumentu, czemu akurat ich. Mogło paść na Romów, albo Chińczyków.
    Albo mogli rudych mordować. Podobnie jest z tymi emeryturami. Równie
    dobrze mogli pozabierać emerytury wszystkim na literę "A".

    W wypadku SB-ków nie ściga się SB-ków, gdyż nie wiadomo, którzy to byli.
    Ściga się osoby "zawieszone" na etatach w SB, bo nie można Milicjantów
    od SB-ków nawet odróżnić. Moim zdaniem oni nawet nie mają świadomości
    tego niuansu.

    U nas obchodzono uroczyście 80-tą rocznicę likwidacji getta. I tak
    siedzieliśmy i zastanawialiśmy się, jak ktoś mógł wpaść na pomysł
    wymordowania 12.000 przypadkowych osób. Przypadkowych, bo po pierwsze
    religia nie wyróżnia jakoś szczególnie ludzi. Po za tym Niemcy za Żydów
    uważali nie tylko Żydów. Oni mieli tam swoją definicję i mogłeś się
    wpasować w nią będą Katolikiem.

    --
    Robert Tomasik

  • 247. Data: 2022-09-01 01:39:31
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-08-31, Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> wrote:

    > "Dla mnie szeregowy milicjant,
    > pełniący służbę w jakiejś wiosce to właśnie trochę taki pożyteczny
    > idiota. Nie uzyłbym takiego sformułowania, ale są to osoby poniekąd
    > ubezwłasnowolnione uwarunkowaniem."
    >
    > Za to Ty dajesz przykłady, dla których brak odpowiedzialności ja
    > kwestionuję.
    > Przykład takiego niewinnego "szeregowego" milicjanta,
    > ubezwłasnowolnionego uwarunkowaniem, zapodał ostatnio Shrek w wątku
    > "Pismaki pieprzone".
    > Nie uważam, że to uwarunkowanie w jakikolwiek sposób usprawiedliwia
    > takiego milicjanta.

    No jak on w mieście goni ludzi i rzuca kurwami to nie jest to ktoś
    pracujący zgodnie z ze swoim zawodem na jakimś zadupiu.

    > Jeszcze nie chodzą, bo jeszcze nie ma wystarczającego "klimatu".
    > W faszystowskich Niemczech też nie od razu chodzili.
    > Władza sama się nie wybiera.
    > Powtórzę, ci "dobrzy" ludzie z bloku Twoich rodziców głosują na taką
    > władzę nie bez powodu. Oni się z tym zgadzają, bo im się to podoba i
    > żadna propaganda ryjąca im berety ich nie usprawiedliwia. Nawet jeżeli
    > osobiście nie chodzą, to to popierają.
    > "Nie popieram, ale rozumiem" - czy jakoś tak.

    Rozumieją bo są tak uwarunkowani. Jak ich uwarunkujesz inaczej, np.
    przez edukacje, to będą rozumieli inaczej. Pis i podobni manipulatorzy
    jadą i będą jechali na antagonizacji różnic społecznych/osobniczych. Ten
    pedał, tamten gorszy sort, i jeszcze niekatolik. Bo pedał to niszczy
    rodziny, a każdy ceni rodzinę. Można tak uwarunkować większość osób.

    > Ja nie mówię, że tych ludzi "którzy nie chodzą" koniecznie należy
    > wsadzać do więzienia, mówię, że nazywanie takich ludzi "w gruncie rzeczy
    > dobrymi", to kompletne nieporozumienie.

    No to weź taką rydzykową babę i stwórz warunki, gdzie będzie mogła
    stopniowo poznać tego antychrysta czy pedała. Pewnie nie minie parę
    tygodni i już nie będzie gonić murzynów i pedałów. Źli to są ci, którzy
    wiedzą, że robią źle i to robią. Którzy z jednej strony mają pełne gęby
    frazesów o miłości wszystkich i wszystkiego, a atakują innych w tej czy
    innej formie.

    --
    Marcin

  • 248. Data: 2022-09-01 01:42:48
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-08-31, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Sa jeszcze tacy wioskowi?
    > Czy teraz przyjezdzaja radiowozem na wezwanie?

    To było o milicjantach i ocenie ich postępowania za czasów prl'u. Myślę,
    że sporo było takich osób, które pozstawały w izolacji od tego co UB/SB
    wyprawiały i wierzyły w pompowaną propagandę.

    --
    Marcin

  • 249. Data: 2022-09-01 01:46:12
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-08-31, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > początku, a nie pozwalać w imię poprawności politycznej i wolności,
    > pozwalać na hucpę i dopiero, jak rzecz wymyka się spod kontroli, to

    Tyle, że to zasadniczo ma niewiele wspólnego z meritum sprawy. To, że
    jakieś poglądy mogą się stopniowo z różnych przyczyn zradykalizować, nie
    oznacza, że ci którzy je mają są jacyś do cna źli. Nie oznacza to też,
    że nie należy różnych poglądów "tępić". To są pewne zjawiska społeczne
    nie przesądzające o czyjejś osobniczej winie.

    --
    Marcin

  • 250. Data: 2022-09-01 05:58:17
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ale tu nie ma żadnej odpowiedzialności zbiorowej. Przecież nie ma nawet
    > naruszenia prawa. Po prostu komuś się up... liło, że pod publiczkę sobie
    > zabierze emeryturę jakiejś grupie.

    No to jak nie ma odpowiedzialności zbiorowej to ja jestem za zabieraniem
    emek esbekom:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!