  • 181. Data: 2022-08-21 15:01:09
    Temat: Re: dezubekizacja
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Tylko nadal nie wiemy, czy jemu o to chodziło.

    Wiemy. Potwierdził, że w słej kolejności odchodzą:P

    > Prezydent Wałęsa też miał takiego rzecznika, co to wyjaśniał, co Pan
    > Prezydent chciał powiedzieć, jak powiedział, to, co powiedział.

    Nie chcesz, to sam sobie szukaj. NIe wychodziło ci to pomogłem. Nie
    chcesz to nie czytaj.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 182. Data: 2022-08-21 16:27:48
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Ale wracając do tematu, problem MZ jest taki, że część ludzi w taki
    > komunizm/socjalizm szczerze wierzyła i była do tego wszystkiego
    > nastawiona pozytywnie.

    Część ludzi wierzy w pis i konfederastów i jest do tego wszystkiego
    nastawiona pozytywnie...

    > Łykała tę propagandę bez WD40.

    No. To tak jak teraz.

    > I jak ich w
    > kategoriach etycznych oceniać?

    Normalnie :) Tak jak teraz tych, co współpracują z pis i przykładają do
    tego rękę.
    Etycznych i prawnych.

    > Nawet patrząc po tym co robi pis, tam są
    > różne osoby, które po prostu nie ogarniają, a propaganda robi swoje.

    Ale nie jest mowa o ludziach, którzy nie ogarniają i po prostu z głupoty
    na nich głosują.
    Mowa o ludziach, którzy aktywnie to wspierają i biorą czynny udział w
    tym cyrku - w takim przypadku mam w dupie to, czy ogarniają, czy nie.
    Tak nie wolno i już. Tak rodzą się i tak właśnie funkcjonują państwa
    reżimowe.

> [...]
    > milicjantem i jednocześnie bycie nieświadomym co się w kraju dzieje. A
    > przecież to nie było tak, że to był jedyny wybór. Z drugiej strony,
    > młody chłopak/dziewczyna, wychowana na Przygodach Psa Cywila i nie
    > znająca nic innego niż propaganda, idzie do milicji, ma jak najbardziej
    > szlachetne intencje, służbę pełni w jakimś małym miasteczku "daleko od
    > szosy". Owszem, ma interakcje z lokalnymi partyjniakami, ale to dla
    > niego norma i nie zna innej rzeczywistosci, a partia często mówi o
    > wypaczeniach. Czy bycie takim milicjantem jest naganne? Chyba nie.

    Upośledzenie umysłowe może być usprawiedliwieniem. Głupota nie.
    Nawet niski poziom inteligencji, brak wykształcenia itp. nie jest
    usprawiedliwieniem.
    Jak sebiks kradnie rower, to ponosi odpowiedzialność pomimo niskiego
    poziomu inteligencji, czy braku wykształcenia. On wie, że nie wolno, ale
    nadal w sądzie uważa się za pokrzywdzonego.

    Co do funkcjonariuszy... czy oglądałeś film "Pułkownik Kwiatkowski"?
    https://www.youtube.com/watch?v=odMac0S-hvE
    https://www.youtube.com/watch?v=oRPr5GdOSIM

    Reżimowe państwa (a ściślej, ci bardziej inteligentni, ci na
    szczycie...) celowo i z premedytacją dają stanowiska ludziom o niskiej
    inteligencji - takimi łatwiej manipulować (nie bez powodu w w/w filmie
    przedstawiono to w tak karykaturalny sposób - Jan Jurewicz zagrał to
    wręcz "oskarowo"). I tak jest obecnie.

    Inny przykładem, który "po prostu nie ogarnia, a propaganda robi swoje"
    znajdziesz np. filmie "Lektor"

    Czy to ma zwalniać takich ludzi z odpowiedzialności? Nie sądzę.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 183. Data: 2022-08-21 16:44:41
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Jak miał służyć skoro wg Ciebie UB nie było?
    Wy tam na komendach macie jakiś inny internet?

    -----

  • 184. Data: 2022-08-21 16:46:22
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Brat.

    -----

  • 185. Data: 2022-08-21 16:47:45
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    To zupełnie jak nasza policja gdy zaciuka kogoś w kiblu to ma Ciebie.

    -----

  • 186. Data: 2022-08-21 16:51:29
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ale wiesz po co radiowozy miały niebieski pas na drzwiach?

    -----

  • 187. Data: 2022-08-21 16:51:38
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Ale skąd wiadomo, kiedy "to źle", a kiedy "dobrze"?

    Z wykopalisk ja pierdolę...

    Skąd normalni ludzie wiedzą, że głosowanie na pis, czy konfederastów
    jest złe, a nie dobre?
    Skąd ludzie walczący np. z niewolnictwem wiedzieli, że to złe, pomimo
    tego, że niewolnictwo było legalne?
    Skąd wiadomo, że rasizm jest zły, a nie dobry?
    Skąd wiadomo, że szczucie na osoby homoseksualne jest złe, a nie dobre?
    Skąd wiadomo, że dzieci z in vitro nie są złe, a profesor piszący
    podręcznik do szkoły zatwierdzony przez ministra napisał głupoty?
    Skąd wiadomo, że pałowanie pokojowo protestujących kobiet jest złe?
    Skąd wiadomo, że ochranianie przez policję przemarszów faszystów
    nawołujących do nienawiści i przemocy jest złe?

    Zadajesz pytania na poziomie pięciolatka.

    > Tak naprawdę, każda partia rządząca robi coś dobrze i coś źle.

    I dlatego służby mundurowe przymykają oko na te złe, bo jednak część
    jest dobrze? Serio?

    > PiS też
    > ma kilka niezłych pomysłów.

    I sto tysięcy złych.

    > Rządzenie przez jedną osobę miewa te zalety,
    > że to pomysły są mniej więcej spójne. Jeden nakradnie mniej, niż wielu,
    > którzy ciągnął każdy "w swoją stronę".

    Ręce opadają.
    I pewnie ze względu na te zalety upadły monarchie, upadają dyktatury
    i... ludzie wybrali demokrację. Ależ się pomylili...

    > Żeby tylko był jakiś mechanizm
    > ogarniający te pomysły, by nie łamały prawa. to dałoby by się żyć.

    No nie wiem... niech pomyślę... po chuj ludzie płacą pensje milicjom,
    czy inne policjom?
    Żeby czynnie brały udział w łamaniu prawa pałując pokojowo protestujące
    kobiety? Żeby ochraniały przemarsze faszystów nawołujących do nienawiści
    i przemocy? Żeby przymykały oczy na łamanie prawa przez kolegów z pracy?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 188. Data: 2022-08-21 17:06:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.08.2022 o 16:46, ąćęłńóśźż pisze:
    > Brat.

    Ociec - przecież nawziska nie miał po bracie:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 189. Data: 2022-08-21 19:57:13
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21.08.2022 o 16:44, ąćęłńóśźż pisze:

    > Jak miał służyć skoro wg Ciebie UB nie było?
    > Wy tam na komendach macie jakiś inny internet?

    Skup się! SB i Milicja Obywatelska były jednym tworem w ramach Urzędu
    Spraw Wewnętrznych. UB, to był osobny twór. Zadania UB p[r5zejęło SB
    przy USW, a później powołano UOP.

    --
    Robert Tomasik

  • 190. Data: 2022-08-21 20:04:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Skup się! SB i Milicja Obywatelska były jednym tworem w ramach Urzędu
    > Spraw Wewnętrznych.

    Nie były. SB było tworem wewnątrz MO. Przynajmniej w teorii, bo w
    praktyce to działała raczej obok i milicji nie podlegała.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!