  • 1. Data: 2008-03-02 08:53:14
    Temat: def. pracodawcy - bardzo ciekawe
    Od: l...@v...pl

    Ciekawy zapis proszę o Wasze opinie:

    cyt: "Dyrektor w stosunku do pracowników Powiatowego Urzędu Pracy ... oraz
    pracowników Filii w ... jest pracodawcą w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy"

    Czy taki zapis w Statucie jednostki oznacza, iż to NIE jednostka jest pracodawcą
    a jej dyrektor ?

    Rozumiałbym, gdyby było napisane Dyrektor dokonuje czynności z zakresu prawa
    pracy w stosunku do wszystkich pracowników PUP i Filii.

  • 2. Data: 2008-03-02 09:32:25
    Temat: Re: def. pracodawcy - bardzo ciekawe
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Sun, 02 Mar 2008 09:53:14 +0100, lukeskyobi napisał(a):

> [...]
    >
    > Rozumiałbym, gdyby było napisane Dyrektor dokonuje czynności z zakresu
    > prawa pracy w stosunku do wszystkich pracowników PUP i Filii.

    Pytanie jak sądzę polega na tym, kto jest organem w PUP. Wydaje mi się,
    że np. w urzędach skarbowych - gdzie organem jest Naczelnik (nie Urząd),
    pracodawcą w rozumieniu art. 3 kp jest właśnie Naczelnik, chociaż
    oczywiście za grzeszki płaci fiskus in extenso.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o prawie, ale wstydzicie się zapytać

  • 3. Data: 2008-03-02 09:43:04
    Od: l...@v...pl

> [...]
    > pracodawcą w rozumieniu art. 3 kp jest właśnie Naczelnik, chociaż
    > oczywiście za grzeszki płaci fiskus in extenso.

    Ja chciałem to rozumieć literalnie.

    Jeśli więc uznać że osoba prawa działa przez swoje organy (art. 58 kc), to czy
    zapis ww. statutu nie powinien na to wskazywać, poprzez określenie iż organ
    (dyrektor) wykonuje czynności z zakresu prawa pracy ?

    W mojej ocenie takie sformułowanie Statutu "Dyrektor w stosunku do pracowników
    Powiatowego Urzędu Pracy ... oraz pracowników Filii w ... jest pracodawcą w
    rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy" prowadzi do tego, że statut nie określa
    organu który uprawiony jest do działania w sprawach z prawa pracy, ale tworzy
    "podmiot" który jest pracodawca inny podmiot niż sama osoba prawna - odwołuje
    się bowiem wprost do def. pracodawcy, z której wynika, że warunkiem dla uznania
    za pracodawcę jest fakt "zatrudniania" pracowników - bez względu czy mówimy
    tutaj o os.pr czy os.fiz. Jeśli więc wskazanie pada na dyrektora, który
    wybierany jest do piastowania zasadniczej funkcji reprezentacji urzędu, przy
    jednoczesnym określeniu iż jest on pracodawcą, dokonuje się rozdzielenia funkcji
    reprezentacyjnej od przymiotu dyrektora.

    Formułując taką wypowiedź chcę zarzucić błąd w zapisie literalny, mając
    świadomość że logicznie byłaby to niedorzeczna koncepcja ;)

  • 4. Data: 2008-03-02 11:05:53
    Od: Mecenas <m...@o...pl>

    l...@v...pl pisze:

> [...]
    >
    > Formułując taką wypowiedź chcę zarzucić błąd w zapisie literalny, mając
    > świadomość że logicznie byłaby to niedorzeczna koncepcja ;)

    A UP to osoba prawna?
    Najpierw sprawdź.

    Pozdrawiam

    PS.
    Pracodawcą jest dyrektor UP. Zobacz ustawę o tzw. bezrobociu.