  • 51. Data: 2008-02-26 07:23:58
    Temat: Re: dawca nasienia a konsekwencje prawne
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Tue, 26 Feb 2008 00:21:21 +0100, Rafał \"SP\" Gil napisał(a):

    > Sprzątacze domów, zmywakmeny etc. wyjechały za gramanicę - bezrobocie
    > zmalało.

    No to kto sprzątałby w domach i zmywał w lokalach? Nie da się zbudować
    normalnej gospodarki wyłącznie na białych kołnierzykach.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o prawie, ale wstydzicie się zapytać

  • 52. Data: 2008-02-26 07:25:02
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisali:

    > Swoją drogą kobieta w przypadku zgwałcenia ma prawo do legalnej aborcji,
    > a zgwałcony facet aborcji domagać się nie ma prawa...

    Kobieta ma tez prawo zostawic dziecko po urodzeniu w szpitalu.
    I w druga strone - moze w ogole ojcu o dziecku nie powiedziec, a moze
    powiedziec za 5 lat.

  • 53. Data: 2008-02-26 07:28:36
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Tue, 26 Feb 2008 08:07:30 +0100, Tapatik napisał(a):

    > O ile mi wiadomo dzieci dziedziczą inteligencję po matce, nie po ojcu.
    > Przynajmniej kiedyś czytałem o takich badaniach, ale linka nie dam bo to
    > była gazeta papierowa.

    Hmm nie jestem genetykiem, nawet na biologii znam się o tyle, że lubię
    roślinki i zwierzątka, ale coś mi mówi, że to niemożliwe ;-)

    > Poza tym biorąc pod uwagę fakt, że taki tatuś nie byłby w stanie
    > zabezpieczyć się przed ewentualnym pozwem o alimenty, to raczej nie był
    > zbyt inteligentny jeśli się zgodził.

    A to prawda. Ja nawet miałem inne słowa na końcu palca, ale się
    powstrzymałem ;-)

  • 54. Data: 2008-02-26 08:45:38
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>

    "zbyszek" <z...@a...waw.pl> pisze:

    > A czy jeśliby ON został zgwałcony przez taką kobietę to wtedy nadal
    > miałby obowiązek alimentacyjny wobec dziecka??
    >
    > A czy taka kobieta jeśli przyzna się do zgwałcenia to ponosi jakąś karę?

    Jedyny przypadek oskarżenia kobiety o gwałt na mężczyźnie który mi się
    (słabo) przypomina był chyba w Norwegi. Oskarżona chyba twierdziła coś
    ala "przecież on chciał" :-)

    To poniżej to post z jakiegoś publicznego forum ale podaje "wskazówki"
    które mogą pomóc w znalezieniu już należycie wiarygodnych źródeł.
    [ ja już nie chciałem poświęcać czasu]

    http://www.bwtorrents.com/archive/index.php/t-8713.h
    tml
    <quote>
    Rape: When Man is the Victim & Woman the Culprit
    spiman 05-02-2005, 08:27 AM
    Case 1
    Four women rape man 04/04/2004 11:03 - (SA)
    Kwamhlanga - A 22-year-old man was raped by four women early on
    Saturday morning in Ekangala, Mpumalanga, police spokesperson John
    Thamana said.
    [...]
    Case 2
    Norwegian Court Convicts First Woman for Rape
    Thu Apr 28, 2005 09:15 AM ET
    OSLO (Reuters) - A Norwegian court has sentenced a woman to nine
    months in jail for raping a man, the first such conviction in the
    Scandinavian country that prides itself for its egalitarianism.
    The 31-year-old man fell asleep on a sofa at a party in January last
    year and told the court in the western city of Bergen he woke to find
    the 23-year-old woman was having oral sex with him.
    [...]
    Case 3
    This is a case I read about more than a year ago. I can't seem to find
    it on the web now. It was about a man who was raped by a woman at
    knifepoint. It was one of the first cases reported in USA. He remained
    quiet for a long time, suffering the trauma until someone convinced
    him to come out with it. [...]
    </quote>

    Może ktoś wie ile gwałtów kobiet na mężczyznach jest zgłaszanych na
    policje w Polsce rocznie? :-)
    Bez *szybkiego* zgłoszenia to w przygniatającej większości przypadków
    nikt potem w *taki* gwałt nie uwierzy - z szybkim zgłoszeniem też nie
    za wielu.

    Udowodnienie że kobieta zgwałciła mężczyznę może być trudne i
    "mało przyjemne" dla "zgwałconego". IMHO już po udowodnieniu dawałoby
    *bardzo dużą* szanse od "wyłgania" się z obowiązku alimentacyjnego.

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@p...onet.pl : a...@x...wp.pl
    By dojść do źródła, trzeba płynąć pod prąd.

  • 55. Data: 2008-02-26 08:47:53
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> pisze:

    > Tak.

    Jeśli postujesz "proste TAK" to co najmniej twa pewność jest dużo za
    duża bez "precedensu" z sądu najwyższego, wskazania konkretnych zapisów
    ustawowych lub praktyki orzecznictwa.

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@p...onet.pl : a...@x...wp.pl
    Szczęśliwym nie jest ten, kto wydaje się innym,

  • 56. Data: 2008-02-26 12:06:57
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Andrzej Adam Filip pisze:

    > Jeśli postujesz "proste TAK" to co najmniej twa pewność jest dużo za
    > duża bez "precedensu" z sądu najwyższego, wskazania konkretnych zapisów
    > ustawowych lub praktyki orzecznictwa.

    W Polsce nie ma precedensów, a przepisy w sprawie alimentów są jasne -
    nie ma znaczenia, w jaki sposób został ojcem, ale płacić musi.
    Ewentualnie może się sądzić o przejęcie opieki.

  • 57. Data: 2008-02-26 13:38:17
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Olgierd pisze:

    > No to kto sprzątałby w domach i zmywał w lokalach? Nie da się zbudować
    > normalnej gospodarki wyłącznie na białych kołnierzykach.

    Robi się import z chin, albo afryki.

    --
    @2008 Johnson

    "Koniec świata się zbliża ..."

  • 58. Data: 2008-02-26 19:21:18
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek, 25 luty 2008 18:15
    (autor Olgierd
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <p...@r...org>):

    > Akurat z rodzenia nie wynika, że ma być nas 50 mln. Chciałbym zwrócić
    > uwagę, że dominujący u nas od czasów Gierka model 2+1 powoduje kurczenie
    > się społeczeństw. Nawet 2+2 oznacza tylko stagnację.

    Jaaasne. I dlatego przeludnienie planety jest już wręcz zatrważające. Ludzi
    jest nadmiar, a niektórzy jeszcze generują nawoływania do rozmnażania :(

    --
    Tristan
    napisz tu: w...@g...biz.pl i...@k...com.pl

  • 59. Data: 2008-02-26 21:24:03
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2008-02-25 09:12 maximus pięknie wystukał/a:

    > Szkoda bo w ten sposób odebrali podwójna przyjemnośc obywatelom.
    > Jedną wynikająca z aktu a drugą wynikającą z poczęcia.
    > A państwo też by zyskało na przyroście naturalnym, z którym mają problem.
    >
    > Dziękuję za podpowiedzi w takim razie nie ładuję się w takie interesy.

    Możesz oddać do banku nasienia. Tam zbadają czy jesteś zdrowy, a już
    szczególnie czy jesteś zdrowy psychicznie itd. Alimentow nie musiałbyś
    później raczej płacić.

    --
    animka

  • 60. Data: 2008-02-26 21:26:36
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2008-02-25 09:46 maximus pięknie wystukał/a:
    > Dziękuję za pomoc.
    > Nie poruszałbym tej sprawy gydby nie fakt, że kilka kobiet mnie prosiło o
    > taką przyszługę i miałem zawsze dylemat jak to ugryść od strony prawnej.
    > Pewnie temat jest szerzej znany (czytaj stosowanyny) tylko pewnie się o nim
    > nie mówi. Pytam bo nie chcę być tym polakiem z przyłowia." Mądry polak
    > (...)"

    Aż się wierzyć nie chce, że masz takie "wzięcie".
    Te kobiety to pewnie jakieś staruszki?

    --
    animka