  • 1. Data: 2007-08-30 11:58:48
    Temat: darowizna od rodzicow
    Od: "MIchal" <d...@g...pl>

    mam pytanie

    ile moglem przez lata nauki w latach 1995 do 2005 dostac od rodzicow
    maksymalnie pieniedzy
    nie zglaszajac tego do US, sa to lata kiedy mnie rodzice urzymywali i dawali
    pieniadze na studia zycie itp, moglem dostac od nich rozne prezenty

    pozniej je sprzedac
    pytam, dlatego ze chcialbym wiedziec, czy nie pracujac wczesniej jak kupie
    sobie mieszkanie za powiedzmy 200tys czy US sie nie odczepi

    dodam ze 2 latach 2004-2005 mialem umowy zlecenie na ok 50tys

    pozdrawiam
    Michal

  • 2. Data: 2007-08-30 12:34:19
    Temat: Re: darowizna od rodzicow
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "MIchal" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

    > pytam, dlatego ze chcialbym wiedziec, czy nie pracujac wczesniej jak
    > kupie sobie mieszkanie za powiedzmy 200tys czy US sie nie odczepi

    w sumie to niewazne, bo i tak kazda darowizne trzeba teoretycznie zglosic,
    wiec jesli chcesz byc super correct wobec prawa to niech ci rodzice teraz
    daruja te brakujace 150 tysiecy :) przy zalozeniu ze jestes na czyims
    utrzymaniu

    os poczatku tego roku darowizny w pierwszj linii pokrewienstwa sa
    nieopodatkowan

  • 3. Data: 2007-08-30 12:43:30
    Od: "TMK" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > sobie mieszkanie za powiedzmy 200tys czy US sie nie odczepi
    >
    > dodam ze 2 latach 2004-2005 mialem umowy zlecenie na ok 50tys

    Doczepi doczepi,teraz prawie wszystkich sprawdzają, możesz teraz dostać
    darowizne od rodziców(bez podatku) ale ich wtedy też mogą sprawdzić...

  • 4. Data: 2007-08-30 13:16:38
    Od: "MIchal" <d...@g...pl>

    > Doczepi doczepi,teraz prawie wszystkich sprawdzają, możesz teraz dostać
    > darowizne od rodziców(bez podatku) ale ich wtedy też mogą sprawdzić...

    dzieki za informacje a teraz mam jeszcze pytanko

    jaki formularz nalezy wypelnic i dostarczyc do US?

    czy rodzice musieli by przelac mi pieniadze na konto, i jakis dowod wplaty
    musze zalaczyc?

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2007-08-30 13:33:59
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 30 Aug 2007 15:16:38 +0200, MIchal napisał(a):

    > jaki formularz nalezy wypelnic i dostarczyc do US?

    SD-Z1. Masz miesiąc

    > czy rodzice musieli by przelac mi pieniadze na konto,

    Tak. Lub przekaz pocztowy.

    > i jakis dowod
    > wplaty musze zalaczyc?

    Nie. Ale rodzice muszą go trzymać.