  • 1. Data: 2003-06-08 15:00:12
    Temat: darowizna
    Od: "ESob" <p...@i...pl>

    Około rok wstecz po długich namowach przepisałem jako darowiznę małe
    mieszkanie mojej córce i zięciowi jako współwłasność obojga małożonków.
    Jednak od tamtego momentu zięć okazał sie niegodziwcem i traktuje córkę
    ogólnie mówiąc fatalnie, podkreslając, że wszystko jest jego. Również co do
    mojej osoby jest niezbyt grzeczny.Czy istnieje prawna możliwość cofnięcia
    tej nieszczęsnej darowizny.
    Bardzo proszę o odpowiedź!!

    ESob

  • 2. Data: 2003-06-10 17:36:14
    Temat: Re: darowizna
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "ESob" <p...@i...pl> naskrobał/a w

    > Czy
    > istnieje prawna możliwość cofnięcia tej nieszczęsnej darowizny.

    Art. 898. Kodeksu cywilnego.
    § 1. Darczyńca może odwołać darowiznę nawet już wykonaną, jeżeli
    obdarowany dopuścił się względem niego rażącej niewdzięczności.
    § 2. Zwrot przedmiotu odwołanej darowizny powinien nastąpić stosownie do
    przepisów o bezpodstawnym wzbogaceniu. Od chwili zdarzenia
    uzasadniającego odwołanie obdarowany ponosi odpowiedzialność na równi z
    bezpodstawnie wzbogaconym, który powinien się liczyć z obowiązkiem
    zwrotu.

    A bezpodstawne wzbogacenie jest tu:

    http://prawo.hoga.pl/_akty_prawne_full.asp?strona=&i
    d=67&pg=19
    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    We are born naked, wet and hungry. Then things get worse.

  • 3. Data: 2003-06-11 22:01:20
    Od: P <h...@a...com>

    On Tue, 10 Jun 2003 19:36:14 +0200, Goomich <g...@u...to.wp.pl>
    wrote:

    >Art. 898. Kodeksu cywilnego.
    >§ 1. Darczyńca może odwołać darowiznę nawet już wykonan?, jeżeli
    >obdarowany dopu?cił się względem niego raż?cej niewdzięczno?ci.
    >§ 2. Zwrot przedmiotu odwołanej darowizny powinien nast?pić stosownie do
    >przepisów o bezpodstawnym wzbogaceniu. Od chwili zdarzenia
    >uzasadniaj?cego odwołanie obdarowany ponosi odpowiedzialno?ć na równi z
    >bezpodstawnie wzbogaconym, który powinien się liczyć z obowi?zkiem
> [...]

    Wpisy do ksiag wieczystych,
    no i przedmiot darowizny wskazywalyby chyba,
    ze nie forma pisemna jak to zwykle przy odwolaniu bywa,
    ale akt notarialny przydalby sie do odwolania.