  • 1. Data: 2008-04-17 19:19:58
    Temat: dane osobowe ?
    Od: Marek <m...@N...gazeta.pl>

    Czy baza kontrahentów (odbiorców wody=zbiorowe zaopatrzenie w wodę, czyli
    osób fizycznych i firm) podlega w jakiś szczególny sposób ustawie o
    ochronie danych osobowych ? Mam na myśłi zgłoszenie bazy do GIODO itp. Czy
    przy reofganizacji firmy, i konieczności przekazania częśći tej bazy do
    innych wodociągów trzeba coś w giodo zgłaszać ?
    --
    Marek

  • 2. Data: 2008-04-17 20:21:40
    Temat: Re: dane osobowe ?
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Marek" <m...@N...gazeta.pl> wrote
    > Czy baza kontrahentów (odbiorców wody=zbiorowe zaopatrzenie w wodę, czyli
    > osób fizycznych i firm) podlega w jakiś szczególny sposób ustawie o
    > ochronie danych osobowych ?

    A zawiera dane osobowe? Do czego są potrzebne te dane, oprócz wystawiania
    faktury do czegoś innego?

  • 3. Data: 2008-04-18 18:39:32
    Od: Marek <m...@N...gazeta.pl>

    > A zawiera dane osobowe? Do czego są potrzebne te dane, oprócz wystawiania
    > faktury do czegoś innego?
    Tylko do faktur. Imię, nazwisko, adres i to, co do zafakturowania usługi
    potrzebne (lokalizacja punktu poboru wody, czyli najczesciej adres ).

    --
    Marek

  • 4. Data: 2008-04-18 21:39:19
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Marek" <m...@N...gazeta.pl> wrote
    > Tylko do faktur. Imię, nazwisko, adres i to, co do zafakturowania usługi
    > potrzebne (lokalizacja punktu poboru wody, czyli najczesciej adres ).

    IMO To nie trzeba zgłaszać do GIDO.

  • 5. Data: 2008-04-19 11:12:08
    Od: Marek <m...@N...gazeta.pl>

    Fri, 18 Apr 2008 23:39:19 +0200, na pl.soc.prawo, Piotr [trzykoty]
    napisał(a):

    > "Marek" <m...@N...gazeta.pl> wrote
    >
    > IMO To nie trzeba zgłaszać do GIDO.

    A przekazanie tej bazy innemu podmiotowi, który powstaje przez wydzielenie
    z firmy, która dotychczas ta baze przetwarzała ?
    --
    Marek

  • 6. Data: 2008-04-19 19:05:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 19 Apr 2008, Marek wrote:

    > A przekazanie tej bazy innemu podmiotowi, który powstaje przez wydzielenie
    > z firmy, która dotychczas ta baze przetwarzała ?

    Jeśli jako następca prawny *przejmuje prawa i zobowiązania*, to
    oczywiście nic się nie zmienia.
    Popatrz na to tak: ktos mógł nie zapłacić faktury, komuś można było
    dostarczyć wadliwy towar, ktoś w końcu mógł nadpłacić kilka złotych
    i zechce się upomnieć o zwrot...
    Następna prawny wstępuje we *wszystkie* prawa i obowiązki dotyczące
    przeszłych transakcji, więc w prawo do "trzymania bazy bez powiadomienia"
    też.

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2008-04-19 20:05:35
    Od: Marek <m...@N...gazeta.pl>

    Sat, 19 Apr 2008 21:05:53 +0200, na pl.soc.prawo, Gotfryd Smolik news
    napisał(a):

    > Jeśli jako następca prawny *przejmuje prawa i zobowiązania*, to
    > oczywiście nic się nie zmienia.
    Będzie nową jednostką, która zacznie od zera=sprzedaż dla tych samych
    klientów, a operacja ma być dla tych klientów na tyle "bezbolesna", że nie
    będą zawierać nowych umów. W starej firmie zostają nal/zobow. na dzień
    podziału firmy.

    --
    Marek

  • 8. Data: 2008-04-19 21:15:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > Będzie nową jednostką, która zacznie od zera=sprzedaż dla tych samych
    > klientów, a operacja ma być dla tych klientów na tyle "bezbolesna",

    Ja się nie pytam jak "ma być", tylko czy przejmuje zobowiązania :)
    JEŚLI dla przykładu "stary klient" zgłosi się z reklamacją gwarancyjną,
    opartą o rękojmię lub o cokolwiek innego, to do kogo się zgłosi?

    > będą zawierać nowych umów. W starej firmie zostają nal/zobow. na dzień
    > podziału firmy.

    Ale z tego, ze firma rozliczy stare zobowiązania, nie znaczy że nie
    mogą niejako "przekształcić się" jakieś stare zobowiązania (np.
    gwarancyjne) w nowe (np. konieczność wymiany sprzętu lub poprawienia
    usługi)!

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2008-04-20 10:39:13
    Od: Marek <m...@N...gazeta.pl>

    Sat, 19 Apr 2008 23:15:00 +0200, na pl.soc.prawo, Gotfryd Smolik news
    napisał(a):
> [...]

    > mogą niejako "przekształcić się" jakieś stare zobowiązania (np.
    > gwarancyjne) w nowe (np. konieczność wymiany sprzętu lub poprawienia
    To teraz rozumiem, jak będzie: nie wiem. Czy to zmienia cos w trybie
    przekazania bazy adresowej odbiorców ? Co ? Kiedy taką bazę można przekazać
    bez żadnych operacji w GIODO, a kiedy trzeba zgłaszać ?
    Byłbym bardzo wdzięczny za odpowiedź.

    --
    Marek