  • 1. Data: 2006-11-26 15:07:06
    Temat: czy wystarczy pozew o ustalenie prawa własności ?? POMOCY sprawa skomplikowana
    Od: "LILITH" <k...@i...pl>

    Witam . Mam problem i PROSZE O POMOC sprawa jest skomplikowana a mi
    już zaczyna brakować pomysłów i cierpliwości :
    W lutym zmarł mój ojciec postępowanie spadkowe odbyło się i jest
    już prawomocny wyrok :) . Wraz z siostrą wniosłyśmy sprawę o
    zabezpieczenie masy spadkowej i nastąpiło jej zabezpieczenie .
    Teraz najważniejsze ojciec żył w konkubinacie .Prowadził
    działalność ale dostał rente i "przepisał" ją na syna konkubiny z
    tym że nie została sporządzona żadna umowa na sprzęt znajdujący
    się w lokalu więc wchodzi on w skład spadku (chyba że się myle).
    Konkubina domaga się części majątku konkretnie wyposażenia lokalu
    z działalności twierdząc że jest jego współwłaścicielem ale nie
    ma dowodów na potwierdzenie tych słów (założyła 2 sprawy i obie
    zostały oddalone) , po jakimś czasie jej syn założył kolejną
    sprawę (tam też znajdowały się rzeczy wymienione w pozwach matki)
    tym razem on twierdzi że jest ich właścicielem i przedstawia na to
    umowę kupna sprzedaży ze sfałszowanym podpisem mojego ojca (wiem to
    bo ojciec miał bardzo charakterystyczny podpis) , ta sprawa też
    została oddalona .

    Od momentu zabezpieczenia spadku minęło już sporo czasu a ja nie
    mogę nawet sprawdzić w jakim stanie znajduje się te mienie (bo jest
    w ciągłym użytku) nie zostałam wpuszczona do lokalu, a tym bardziej
    go odzyskać. Mam więc problem co dalej ??? Czy wystarczy złożyć
    pozew o ustalenie własności ,potem czekać na prawomocny wyrok i
    działania komornika , a może jest jakiś szybszy sposób ????? Prosze
    o podpowiedź bo ręce opadają :(( .

  • 2. Data: 2006-11-26 17:37:01
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

> [...]
    > pozew o ustalenie własności ,potem czekać na
    > prawomocny wyrok i
    > działania komornika , a może jest jakiś szybszy

    Raczej o dział spadku z odpowiednim wnioskiem o zabezpieczenie spadku, np.
    spisanie majątku ruchomego i oddanie go pod dozór, złożenie do depozytu,
    ustanowienie zarządu tymczasowego, ustanowienie dozoru nad nieruchomością.
    Z tego co widzę sprawa jest cokolwiek skomplikwoana i radziłbym się zgłosić
    do radcy lub adwokata.

    Marcin.

    --
    www.radca.krakow.pl

  • 3. Data: 2006-11-26 17:39:09
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

> [...]
    > pozew o ustalenie własności ,potem czekać na
    > prawomocny wyrok i
    > działania komornika , a może jest jakiś szybszy

    Raczej o dział spadku.
    Zawsze możesz wnioskować o inny rodzaj zabezpieczenia spadku, jeśli
    dotychczas zastosowany okazał się nie wystarczający. Np. spisanie majątku

  • 4. Data: 2006-11-26 19:09:24
    Od: "LILITH" <k...@i...pl>

> [...]
    >
    > Z tego co widzę sprawa jest cokolwiek skomplikwoana i radziłbym się zgłosić

    Spadek został przysądzony mnie i siostrze po połowie i z tym nie ma
    problemu :) . Konkubina ojca która jest w posiadaniu mienia i cały
    czas je użytkuje przyznała że nie należy się jej nawet jego
    część na podstawie przepisów spadkowych. Natomiast razem z synem
    "kombinują" jak by tu coś dla siebie uszczknąć na wszystkie
    możliwe sposoby tyle tylko że narazie im nie wychodzi. Zabezpieczenie
    i oddanie pod dozór odbyło się ,ale nie można nawet sprawdzić czy
    te rzeczy nadal się tam znajdują (policja się nie miesza) , (a
    komornik zrobił swoje miał tylko zabezpieczyć). Mienia nie
    chciałyśmy zdemontować z uwagi na miękkie serduszka i chęć
    dogadania, niestety to był błąd !!!. W tej sytuacji ciężko mi
    cokolwiek wymyślić poza tym ustaleniem własności bo jeśli mienie
    znajdujące się w lokalu jest ich własnością to będą musieli to
    wykazać (ja mam faktury zakupu przez ojca) i to mam nadzieje zakonczy
    sprawę oczywiście po uprawomocnieniu wyroku ???????? Jeśli się myle
    to prosze o poprawkę.

    Pozdrawiam Asia

  • 5. Data: 2006-11-26 19:27:18
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

> [...]
    > zrobił swoje miał tylko
    > zabezpieczyć). Mienia nie
    > chciałyśmy zdemontować z uwagi na miękkie

    Możesz wnioskować o w tej sytuacji o zmianę sposobu zabezpieczenia poprzed
    odanie w depozyt.

    > ciężko mi
    > cokolwiek wymyślić poza tym ustaleniem własności

    Nie ma czegoś takiego. Musi nastąpić dział spadku żeby wiadomo było co
    konkretnie komu się należy (stwierdzenie nabycia spadku to inna bajka - tam
    sąd orzeka tylko o ułamkach w których dziedziczycie). W toku postępowania
    działowego sąd rozstrzygnie także co należy do spadku a co nie.

    Marcin.

    --
    www.radca.krakow.pl

  • 6. Data: 2006-11-26 20:28:25
    Od: Szmul Szmulewicz <s...@s...com>

    Marcin powiada:

> [...]
    > sąd orzeka tylko o ułamkach w których dziedziczycie). W toku postępowania
    > działowego sąd rozstrzygnie także co należy do spadku a co nie.

    Nie musi skoro rzecz znajduje się w posiadaniu osoby niebędącej spadkobiercą.

    Wątkotwórca może wytoczyć albo powództwo windykacyjne albo o wydanie przedmiotów
    spadkowych.

    Szmul Szmulewicz

  • 7. Data: 2006-11-27 07:09:57
    Od: "LILITH" <k...@i...pl>

    > Wątkotwórca może wytoczyć albo powództwo windykacyjne albo o wydanie przedmiotów
    spadkowych.

    > Szmul Szmulewicz

    Napisałam do sądu pismo w sprawie wydania przedmiotów z udziałem
    komornika niestety zostało one odczytane jako skarga na komornika (a
    nie jego udział w odzyskaniu mienia) i musiałam pisać wyjaśnienie,
    napisałam i czekam już 3 miesiące pewnie nie wiedzą jak to ugryźć
    bo nie podałam żadnego przepisu :( .

    Jeśli chodzi o podział spadku chciałyśmy z siostrą poczekać do
    rozwiązania sprawy z konkubiną bo jeśli coś uda jej się
    wykombinować (już jest fałszywa umowa) to trzeba będzie znowu
    męczyć się z podziałem :(( .

    Może jeszcze da się coś innego wymyślić w mojej sytuacji?? Bo ten
    podział nie bardzo, chyba że będzie zrzeczenie na jedną a
    rzeczywisty podział nastąpi później :) .Tylko czy to coś
    ułatwi??????

    Asia

  • 8. Data: 2006-11-27 07:19:19
    Od: "LILITH" <k...@i...pl>

    > W toku postępowania
    > działowego sąd rozstrzygnie także co należy do spadku a co nie.
    >
    > Marcin.

    Czy faktury zakupu przez ojca i zeznania swiadków wystarczą żeby
    można było ustalić skład spadku ?? Przypuszczam że konkubina
    będzie składała odwołanie i sprawa zacznie się od nowa :( .

    Asia

  • 9. Data: 2006-11-27 13:08:58
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    > Czy wystarczy złożyć pozew o ustalenie własności ,potem czekać na prawomocny wyrok
    > działania komornika , a może jest jakiś szybszy sposób ????? Prosze
    > o podpowiedź bo ręce opadają :(( .

    Wystąpić trzeba nie o ustalenie, lecz o wywadnie rzeczy.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 10. Data: 2006-11-27 13:50:06
    Temat: Re: czy wystarczy pozew o ustalenie prawa własności ?? POMOCY sprawa skompl
    Od: "LILITH" <k...@i...pl>

    > Wystąpić trzeba nie o ustalenie, lecz o wywadnie rzeczy.
    >
    > --
    > @ Johnson

    Takie pismo leży od 3 miesięcy w sądzie (i nie wiem kiedy sprawa
    ruszy bo jeszcze nie ma terminu) ale obawiam się że jesli nawet sąd
    wyda takie postanowienie to oni zaczną się zasłaniać tą fałszywą
    umową kupna sprzedaży i wtedy kolejna sprawa żeby ustalić kto jest
    faktycznie właścicielem. Dlatego chciałam uprzedzić ten ruch i
    wytrącić im argument umowy z ręki (ekspertyza grafologa).

    Tylko nie wiem jak to wszystko teraz sklecić w jedną całość i jaki
    nadać tytuł pisma no i jakiś konkretny przepis ????? Żeby się nie
    okazało że źle sformuowane pismo i sprawa oddalona :(((.