  • 11. Data: 2006-11-27 14:13:32
    Temat: Re: czy wystarczy pozew o ustalenie prawa własności ?? POMOCY sprawa skompl
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    LILITH napisał(a):

    > Takie pismo leży od 3 miesięcy w sądzie (i nie wiem kiedy sprawa
    > ruszy bo jeszcze nie ma terminu) ale obawiam się że jesli nawet sąd
    > wyda takie postanowienie to oni zaczną się zasłaniać tą fałszywą
    > umową kupna sprzedaży i wtedy kolejna sprawa żeby ustalić kto jest
    > faktycznie właścicielem. Dlatego chciałam uprzedzić ten ruch i
    > wytrącić im argument umowy z ręki (ekspertyza grafologa).

    To kto jest właścicielem rzeczy będzie właśnie ustalane w procesie.
    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 12. Data: 2006-11-27 14:51:59
    Od: "LILITH" <k...@i...pl>

    > To kto jest właścicielem rzeczy będzie właśnie ustalane w procesie.
    > --
    > @ Johnson

    Wydaje mi się że wydanie rzeczy a ustalenie właściciela to dwie
    odrębne sprawy. Bo wydanie chyba odbędzie się według protokołu z
    zabezpieczenia przez komornika???? (wtedy nie było jeszcze żadnej
    umowy).

    Sama już nie wiem :( .Trzeba było iść na prawo:((

    Asia

  • 13. Data: 2006-11-27 15:10:42
    Od: Szmul Szmulewicz <s...@s...com>

    LILITH powiada:

> [...]
    > umowy).

    > Sama już nie wiem :( .Trzeba było iść na prawo:((

    Masz dwie drogi do odzyskania swoich rzeczy:

    1. pozew o wydanie rzeczy - prawo własności dokumentujesz fakturami na ojca
    i stwierdzeniem nabycia spadku

    2. pozew o wydanie przedmiotów należących do spadku - skład spadku
    udowadniasz protokołem ze spisu inwentarza. W tym przypadku kwestia komu
    przysługuje prawa własności nie ma żadnego znaczenia.

    Nie masz interesu prawnego w wytoczeniu powództwa o ustalenie, więc takie
    żądanie jest z góry skazane na porażkę.

    Szmul Szmulewicz

  • 14. Data: 2006-11-27 15:32:12
    Od: "LILITH" <k...@i...pl>

> [...]
    > przysługuje prawa własności nie ma żadnego znaczenia.
    >
    > Nie masz interesu prawnego w wytoczeniu powództwa o ustalenie, więc takie

    Dzięki za podpowiedź :) . Tylko czy to wystarczy hmmmm... jak nie to
    będe dalej walczyć :D. Poczekamy zobaczymy .

    A może założyć dwie sprawy??. Jeśli jedna nic nie da to
    przynajmniej nie będe tak długo musiała czekać na termin??

    Jeśli ktoś ma jeszcze inne sugestie to chętnie się z nimi zapoznam
    . :D

    Asia

  • 15. Data: 2006-11-27 17:22:17
    Od: Szmul Szmulewicz <s...@s...com>

    LILITH powiada:

> [...]

    > A może założyć dwie sprawy??. Jeśli jedna nic nie da to
    > przynajmniej nie będe tak długo musiała czekać na termin??

    To jedna sprawa, gdyż zachodzi tożsamość żądania. Można je tylko uzasadniać
    na dwa sposoby zależnie od kwestii dowodowych. Nie trzeba podawać podstawy
    prawnej, ponieważ sąd zna prawo.

    Szmul Szmulewicz

  • 16. Data: 2006-11-27 17:42:45
    Od: "LILITH" <k...@i...pl>

> [...]
    > na dwa sposoby zależnie od kwestii dowodowych. Nie trzeba podawać podstawy

    Wielkie dzięki :) . Zabieram się do pisania , tzn do uzupełnienia
    tego co już leży w sądzie :D, (mam dwie teczki pełne papierków ale
    to nie powinno być przeszkodą)

    Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki Asia

    PS:Jeszcze jedno pytanko o ile możesz pomóc : jak wygląda sprawa OC
    w samochodzie spadkowym ?? można opłacić na zmarłego czy trzeba to
    zrobić na spadkobierców (w firmie ubezpieczeniowej się z tym jeszcze
    nie spotkali i sami nie wiedzą) .