  • 1. Data: 2008-05-29 18:15:37
    Temat: czy wydanie swiadectwa pracy oznacza ze zdano narzedzia pracy itp?
    Od: "Michał Trych" <gg:2200099@nomail.pl>

    witam,
    tak troche konkretniej:)
    Czy wydanie swiadectwa pracy oznacza, ze np wszystkie moje zobowiazania ad
    pracodawcy ( zdanie narzedzi pracy - tel, komputer itp, dokumnety) zostaly
    spelnione? czy praktykuje sie jakies dokumenty jak zdanie ww rzeczy,
    rozliczenie sie finansowe itp - potwierdzenia ? Mam na mysli jesli w dniu
    rozwiazania umowy, pracownik zostawia wszystko co nie jego i konczy
    wspolprace?
    pozdrawiam
    Michal

  • 2. Data: 2008-05-29 18:28:16
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Michał Trych" <gg:2200099@nomail.pl> wrote
    > Czy wydanie swiadectwa pracy oznacza, ze np wszystkie moje zobowiazania ad
    > pracodawcy ( zdanie narzedzi pracy - tel, komputer itp, dokumnety)
    > zostaly spelnione?

    Nie. Świadectwo pracy ma zostać wydane, bo taki jest obowiązek. Rozliczenie
    to inna kwestia.

  • 3. Data: 2008-05-29 18:39:45
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> napisał

    > Nie. Świadectwo pracy ma zostać wydane, bo taki jest obowiązek.
    > Rozliczenie to inna kwestia.

    Zresztą wystarczy przeczytać treść świadectwa pracy - nie ma tam nic
    o rozliczeniu się pracownika z zakładem.

  • 4. Data: 2008-05-29 18:40:34
    Od: Piotr <p...@w...pl>

    Piotr [trzykoty] pisze:
    > Nie. Świadectwo pracy ma zostać wydane, bo taki jest obowiązek. Rozliczenie
    > to inna kwestia.

    czyli jak umowa kończy mi się 31 maja, a nie rozliczę się z zakładem, to
    zakład i tak musi mi wydać świadectwo pracy??

  • 5. Data: 2008-05-29 21:05:41
    Od: piotrliwszic <p...@g...com>

    On 29 Maj, 20:40, Piotr <p...@w...pl> wrote:

    > czyli jak umowa kończy mi się 31 maja, a nie rozliczę się z zakładem, to
    > zakład i tak musi mi wydać świadectwo pracy??

    tak
    Nie zależnie od tego czy rozliczysz się ze swoim pracodawcą to jego
    obowiązkiem jest wydanie świadczenia pracy.
    Obowiązek pracodawcy wynika z art. 97 par. 1 kodeksu pracy :
    Art. 97. [Świadectwo pracy]
    § 1. W związku z rozwiązaniem lub wygaśnięciem stosunku pracy
    pracodawca jest
    obowiązany niezwłocznie wydać pracownikowi świadectwo pracy. Wydanie
    świadectwa
    pracy nie może być uzależnione od uprzedniego rozliczenia się
    pracownika
    z pracodawcą.

    Nie dopełnienie tego obowiązku traktowane jest jako wykroczenie z art.
    282 par. 3 i zagrożone karą grzywny od 1000 zł do 30 000 zł
    § 1.31 Kto, wbrew obowiązkowi:
    1) nie wypłaca w ustalonym terminie wynagrodzenia za pracę lub innego
    świadczenia
    przysługującego pracownikowi albo uprawnionemu do tego świadczenia
    członkowi
    rodziny pracownika, wysokość tego wynagrodzenia lub świadczenia
    bezpodstawnie
    obniża albo dokonuje bezpodstawnych potrąceń,
    2) nie udziela przysługującego pracownikowi urlopu wypoczynkowego lub
    bezpodstawnie
    obniża wymiar tego urlopu,
    3) nie wydaje pracownikowi świadectwa pracy,
    - podlega karze grzywny od 1000 zł do 30 000 zł.

  • 6. Data: 2008-05-29 21:58:19
    Od: "Michał Trych" <gg:2200099@nomail.pl>

    § 1.31 Kto, wbrew obowiązkowi:
[...]

    Dziekuje wszystkim za informacje:)