  • 71. Data: 2008-03-29 18:38:12
    Temat: Re: czy wolno fotografowac?
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    s...@a...pl pisze:

    > - zdjecia mogę robić gdzie chcę i komu chcę, nawet sąsiadowi, jak robi
    > bzzzy, bzzzzy z sąsiadką :)

    nad tym bym się zastanawiał... Np. głośna sprawa ochroniarzy
    podglądających przez kamery przebieralnie. Ktoś wie jak się skończyła?

  • 72. Data: 2008-03-29 19:56:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "kam" <x#k...@w...pl#x> napisał w wiadomości
    > nie widzę...
    > przybliżysz tezę?

    Generalna linia jest taka, że w pierwszej kolejności urzędnik podlega
    odpowiedzialności dyscyplinarnej, a dopiero, gdy okazuje się, że działał
    celowo na szkodę jakiejś osoby, to wówczas karnie. udowodnienie tej
    celowości jest bardzo trudne, toteż w praktyce rzadko się zdarza.

  • 73. Data: 2008-03-29 20:55:04
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Robert Tomasik pisze:
> [...]
    > celowo na szkodę jakiejś osoby, to wówczas karnie. udowodnienie tej
    > celowości jest bardzo trudne, toteż w praktyce rzadko się zdarza.

    trudno żeby była inna, przecież celowość przesądza o możliwości
    przypisania winy umyślnej
    zrozumiałem że piszesz o pierwszeństwie odpowiedzialności dyscyplinarnej
    i uzależnieniu odpowiedzialności karnej od wcześniejszej dyscyplinarnej
    a to że przesłanki jednej i drugiej mogą być inne, to oczywiste

    KG

  • 74. Data: 2008-03-29 22:11:56
    Od: <s...@a...pl>

    > nad tym bym się zastanawiał... Np. głośna sprawa ochroniarzy
    > podglądających przez kamery przebieralnie. Ktoś wie jak się skończyła?

    Tylko tam bardziej chodziło o późniejsze opublikowanie nagrań, nie fakt
    samych nagrań.

  • 75. Data: 2008-03-30 01:52:11
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    s...@a...pl pisze:

    > Tylko tam bardziej chodziło o późniejsze opublikowanie nagrań, nie fakt
    > samych nagrań.

    czyli według prawa mogę wpaść do przebieralni i porobić zdjęcia nagim
    paniom tam się przebierającym?

  • 76. Data: 2008-03-30 02:24:50
    Od: "Chris" <W...@t...pl>

    > nie zrobienia zakupów na sumę przekraczającą 100zł musi zrobić laskę
    > dyrektorowi sklepu"?
    >
    > Myśl czasem...

    wydaje mi sie ze mysle tak jak wiele osob, jezeli jestem u kogos to
    zachowuje sie tak jak nakazuja zasady wyznaczone przez wlasciciela, caly ten
    watek dotyczy tylko i wylacznie tego czego ten wlasciciel moze zakazac a
    czego nie

    pzdr

  • 77. Data: 2008-03-30 06:17:31
    Od: "andreas" <v...@g...pl>

    Użytkownik "PlaMa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > czyli według prawa mogę wpaść do przebieralni i porobić zdjęcia nagim
    > paniom tam się przebierającym?

    Nie udaj głupszego niż jestes i nie sluchaj takich samych.
    Bez pytania o zgode można fotografowac wszystko co ci "samo wlezie na oczy".
    Możesz też bez bez uprzedzania i pytania o zgode nagrywać wszystko co sam
    slyszysz bez pomocy szklanki przy ścianie, lub bardziej zaawansowanego
    podsłuchu.

    --
    andreas

  • 78. Data: 2008-03-30 17:11:52
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Chris pisze:

> [...]
    > watek dotyczy tylko i wylacznie tego czego ten wlasciciel moze zakazac a

    A czy ten watek dotyczy sytuajci jak jestes u kogos? Bo nawet do takiej
    sytuacji nie doszlo.

    Jacek

  • 79. Data: 2008-03-30 18:56:35
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> writes:

    > Użytkownik "Johnson" <j...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Stocznia jest na liście obiektów chronionych i podlega ochronie
    > kwalifikowanej - licencje i te sprawy.

    Tak swoją drogą, to jak rozumiesz te 'licencje'? Bo przeglądałem
    ostatnio rocznik statystyczny i wychodzi, że rocznie w Polsce jest
    zawierane góra kilkaset umów licencyjnych, czyli jakoś tak mało.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 80. Data: 2008-03-30 19:49:36
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Chris pisze:

    > wydaje mi sie ze mysle tak jak wiele osob, jezeli jestem u kogos to
    > zachowuje sie tak jak nakazuja zasady wyznaczone przez wlasciciela, caly ten

    Twoja wola. Możesz mu zrobić laskę. Może lubisz.

    > watek dotyczy tylko i wylacznie tego czego ten wlasciciel moze zakazac a
    > czego nie

    Nikt nie jest uprawniony do nakazywania lub zakazywania czegokolwiek
    komukolwiek, o ile nie ma ku temu podstawy prawnej w formie ustawy.