  • 61. Data: 2008-03-29 12:51:10
    Temat: Re: czy wolno fotografowac?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    news:fskkt4$ngd$1@inews.gazeta.pl...
    > Robert Tomasik pisze:
    >

    >> Groźby karalne.
    >
    > Eeee....
    > "...krzyczy i straszy policja..."
    > W którym miejscu jest groźba karalna?

    Kodeks karny:

    Art. 115§12. Groźbą bezprawną jest zarówno groźba, o której mowa w art.
    190, jak i groźba spowodowania postępowania karnego lub rozgłoszenia
    wiadomości uwłaczającej czci zagrożonego lub jego osoby najbliższej; nie
    stanowi groźby zapowiedź spowodowania postępowania karnego, jeżeli ma ona
    jedynie na celu ochronę prawa naruszonego przestępstwem.

    Art. 191. § 1. Kto stosuje przemoc wobec osoby lub groźbę bezprawną w celu
    zmuszenia innej osoby do określonego działania, zaniechania lub
    znoszenia,podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.
    § 2. Jeżeli sprawca działa w sposób określony w § 1 w celu wymuszenia
    zwrotu wierzytelności, podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do
    lat 5.

    Ja grożenie Policją utożsamiam z groźbą spowodowania postępowania karnego -
    bo przecież tej policji nie ma zamiaru tam na kawę wzywać.

  • 62. Data: 2008-03-29 12:53:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Przecież to nie funkcjonariusz publiczny by mógł przekroczyć uprawnienia.

    Ale w ustawie o ochronie osób i mienia jest też artykuł dotyczący
    przekroczenia uprawnień przez pracownika ochrony. Rzadko ludzie o tym
    pamiętają. Kiedyś nawet udało mi sie jednego prokuratora tym zaskoczyć, ale
    po przeczytaniu ustawy przyznał rację - jest. Z tym, że maja do niego
    zastosowanie te same wykładnie, co do 231 kk, czyli najpierw postępowanie
    dyscyplinarne, jeśli jest przewidziane.

  • 63. Data: 2008-03-29 13:00:51
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Robert Tomasik pisze:
> [...]
    > niego zastosowanie te same wykładnie, co do 231 kk, czyli najpierw
    > postępowanie dyscyplinarne, jeśli jest przewidziane.

    a skąd taka wykładnia art.231 kk???

    KG

  • 64. Data: 2008-03-29 13:14:41
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "kam" <x#k...@w...pl#x> napisał w wiadomości
    > a skąd taka wykładnia art.231 kk???

    Jest nawet orzeczenie sądu najwyższego w tej sprawie. Jest w LEX-ie, ale
    tego mam w pracy. Jak ktoś ma, to niech poszuka. podwieszone pod 231 kk.

  • 65. Data: 2008-03-29 13:19:23
    Od: "GAL" <g...@w...pl>

    > Położyłeś argumentacje w założeniach bo pomyliłeś fotografowanie z
    > publikowaniem. Rozważamy zakaz fotografowania a nie problemowość
    > publikowania fotografii w gazetkach osiedlowych.
    >
    > j.

    Nie do końca pomyliłem.Po prostu pytam bo nie wiem.Mogę to publikować?
    A czy zdjęcie które zrobiłem z ulicy [ http://z.cba.pl/ogrodki.jpg -sorki za
    jakość -to przykład]-widok na poesji prywatnej mogę publikować?
    GAL

  • 66. Data: 2008-03-29 13:22:33
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Robert Tomasik pisze:

    > Ja grożenie Policją utożsamiam z groźbą spowodowania postępowania
    > karnego - bo przecież tej policji nie ma zamiaru tam na kawę wzywać.

    Nie żartuj ... bo wezwę Policję :)

    --
    @2008 Johnson

    "Czas pracy wydłuża się wypełniając cały czas przeznaczony na jej wykonanie"

  • 67. Data: 2008-03-29 13:27:43
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Robert Tomasik pisze:

> [...]
    > pamiętają. Kiedyś nawet udało mi sie jednego prokuratora tym zaskoczyć,
    > ale po przeczytaniu ustawy przyznał rację - jest.

    Kiepski prokurator. Nie będę pisał ponownie jak moim zdaniem należy
    rozumieć ten art. 50 ustawy.

  • 68. Data: 2008-03-29 13:35:45
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Robert Tomasik pisze:
    > Jest nawet orzeczenie sądu najwyższego w tej sprawie. Jest w LEX-ie, ale
    > tego mam w pracy. Jak ktoś ma, to niech poszuka. podwieszone pod 231 kk.

    nie widzę...
    przybliżysz tezę?

    KG

  • 69. Data: 2008-03-29 14:23:24
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fsldp9$muh$1@atlantis.news.neostrada.pl Robert Tomasik
    <r...@g...pl> pisze:

    > Ale pracodawca po godzinach pracy nadal pozostaje pracodawcą.
    Czyżbyś skłaniał się ku twierdzeniu, że pracodawca ma prawo wydawać
    pracownikowi polecenia służbowe (zgodne z art. 100 KP) w dowolnym czasie i
    rozliczać go z ich wykonania???

    > Jeśli z jakiegoś tam regulaminu przykładowo wynika, że pracownik ma być w
    > garniturze i pod krawatem, to raczej w spodenkach nie powinien
    > przychodzić do pracy. Choć z drugiej strony na urlopie - czemu nie.
    No bo jak jest na urlopie to nie przychodzi "do pracy" nawet jak przychodzi
    do pracy... ;)

    --
    Jotte

  • 70. Data: 2008-03-29 17:08:09
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@z...pl>

    Dnia Fri, 28 Mar 2008 21:37:29 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Jak coś jest tajne, to osoby odpowiedzialne za tajność mają psi
    > obowiązek to schować. A nie tępić tych, co mają oczy.

    Całkowicie się z tym zgadzam. Wystarczy przejść się obok oficjalnych
    adresów kilku instytucji wymienionych w:
    USTAWIE z dnia 22 stycznia 1999 r. O OCHRONIE INFORMACJI NIEJAWNYCH
    Załącznik nr 1
    WYKAZ RODZAJÓW INFORMACJI, KTÓRE MOGĄ STANOWIĆ
    TAJEMNICĘ PAŃSTWOWĄ
    [...]
    16. Szczegółowe informacje dotyczące organizacji, form i metod pracy
    operacyjnej Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby
    Kontrwywiadu Wojskowego, Służby Wywiadu Wojskowego, Centralnego Biura
    Antykorupcyjnego oraz byłego Urzędu Ochrony Państwa i byłych Wojskowych
    Służb Informacyjnych, a także ich kierunki pracy operacyjnej i
    zainteresowań.

    aby zobaczyć, jak się zabezpiecza np. okna

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    rozkoduj mój @ na tiny.pl: http://tiny.pl/p7bb
    http://grupy.3mam.net