  • 11. Data: 2007-12-18 23:24:20
    Temat: Re: czy to powód aby pozywać IKEA ?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Macedonczyk wrote:
> [...]
    > wiem, że pozywać to zawsze można, ale chodzi o to,
    > jak myślicie czy miało by to sens
    >
    > kupiona zostala w ikeii torba dokładnie taka jak ta:
    > http://www.ikea.com/pl/pl/catalog/products/00104781
    >
    > w opisie jest napisane, że ma miejse na laptopa,
    > przedczoraj w czasie korzystania nagle urwała się plastikowa łączka na
    > pasku
    > na ramie i dwumiesięczny prawie nowy lapek poleciał na ziemię, połamana
    > obudowa,
    > i nie wiadomo co jescze wyjdzie
    >
    > czy mozna by od ikei żądac jakiegoś zadośuczyniena za utratę wartości

    jak się kupuje w ikei to potem się ma.
    przecież to gorsze od chinskiej tandety.

  • 12. Data: 2007-12-18 23:57:55
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 18.12.2007 kam <x#k...@w...pl#x> napisał/a:
    > pewnie ze względu na treść art.449[2] albo 449[7] par 2 kc...

    Dlaczego [2]?

    --
    Marcin

  • 13. Data: 2007-12-19 00:00:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    witek pisze:

    > jak się kupuje w ikei to potem się ma.
    > przecież to gorsze od chinskiej tandety.

    Heh, przypomina mi się Futurama ;)

    "Please enjoy you Swedish crap" ;)

  • 14. Data: 2007-12-19 07:16:54
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Paweł Marcisz napisał(a):

    > Czemu? Dlaczego nie mógłby skorzystać np. z przepisów regulujących
    > odpowiedzialność za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny?

    O, a możesz podać definicję produktu niebezpiecznego z tychże
    przepisów? Bo moim zdaniem torba się nie zakwalifikuje... ;)

    j.

  • 15. Data: 2007-12-19 08:20:46
    Od: "rezist.com" <r...@s...us>

    > Czy pozywać to trudno powiedzieć w USA byś wygrał

    Nie opowiadaj bajek.

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com & http://anvilstrike.com

  • 16. Data: 2007-12-19 08:42:56
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Wed, 19 Dec 2007 07:57:55 +0800, Marcin Debowski napisał(a):

    > Dlaczego [2]?

    No i dlaczego art. 449[7] par. 2 kc? - zakładając, że laptok kosztował
    powyżej 500 EUR?
    Zresztą nawet jeśli nie ten rozdział to po prostu art. 415 kc, aczkolwiek
    faktycznie wówczas będzie trzeba wykazać związek przyczynowo skutkowy.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://Money.pl poleca ==> http://olgierd.bblog.pl/

  • 17. Data: 2007-12-19 08:45:22
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Wed, 19 Dec 2007 08:16:54 +0100, januszek napisał(a):

    > O, a możesz podać definicję produktu niebezpiecznego z tychże przepisów?
    > Bo moim zdaniem torba się nie zakwalifikuje...

    Kwalifikuje: art. 449(1) par. 3 kc: "Niebezpieczny jest produkt nie
    zapewniający bezpieczeństwa, jakiego można oczekiwać, uwzględniając
    normalne użycie produktu. O tym, czy produkt jest bezpieczny, decydują
    okoliczności z chwili wprowadzenia go do obrotu, a zwłaszcza sposób
    zaprezentowania go na rynku oraz podane konsumentowi informacje o
    właściwościach produktu. Produkt nie może być uznany za nie zapewniający
    bezpieczeństwa tylko dlatego, że później wprowadzono do obrotu podobny
    produkt ulepszony."
    I zdanie z literatury "Producenci produktów wadliwych odpowiadają także
    na zasadach określonych w art. 4491 i nast. KC, a więc za szkody
    wyrządzone komukolwiek przez te wadliwe produkty, jeżeli wada stała się
    cechą stwarzającą niebezpieczeństwo produktu."

    Tytuł rozdziału brzmi troszkę myląco, ale nie chodzi tylko o materiały
    wybuchowe, paliwa, kamieniołom itd.

  • 18. Data: 2007-12-19 09:49:33
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 19.12.2007 Olgierd <n...@o...com> napisał/a:
    > No i dlaczego art. 449[7] par. 2 kc? - zakładając, że laptok kosztował
    > powyżej 500 EUR?

    No łobudowa połamana. Założyłem, że to mniej niż 500 juro.

    --
    Marcin

  • 19. Data: 2007-12-19 10:07:01
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Wed, 19 Dec 2007 17:49:33 +0800, Marcin Debowski napisał(a):

    > No łobudowa połamana. Założyłem, że to mniej niż 500 juro.

    Aha, no tak - kwestia wymiany obudowy, nie całego sprzętu.

  • 20. Data: 2007-12-19 10:34:20
    Od: "Paweł Marcisz" <p...@g...com>

    On Dec 19, 12:08 am, kam <x#k...@w...pl#x> wrote:

    > pewnie ze względu na treść art.449[2] albo

    Z posta to nie wynika. Jeśli autor korzystał sobie z laptopa przede
    wszystkim prywatnie, to hipoteza z 449[2] zostanie spełniona. Bo że
    laptop (no, może nie każdy) jest "zwykle przeznaczony do osobistego
    użytku", to się chyba zgodzisz?

    > 449[7] par 2 kc...

    To zależy, "co jeszcze wyjdzie" - autor pisze, że nie wie, więc może
    przekroczy 500 euro.