  • 21. Data: 2016-02-01 12:15:06
    Temat: Re: czy to oszustwo?
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 01 Feb 2016 11:45:41 +0100 (CET), A. Filip napisał(a):

    > To nie podpada pod mój "groszowy" wyjątek?

    I gdzie jest granica?

    > Bo z kolei perfidną praktykę marketowych "promocji" ja doskonale
    > zapamiętałem. Promocja jest na bardzo konkretny wariant towaru a
    > ekspozycja "może sprawiać wrażenie" nastawianej na celowe zwabienie
    > klienta do kupienia towaru nie w promocji w przekonaniu że kupuje w
    > promocji. Z wariantem "super-perfidnym" podwyższenia ceny wariantów
    > nie w promocji.

    Czyli nawet nie popatrzyłeś, co kupujesz, a teraz przez własną nieuwagę
    chcesz wprowadzać zasady, których by się Minc nie powstydził?

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 22. Data: 2016-02-01 12:17:55
    Od: n...@t...net.pl

    W dniu poniedziałek, 1 lutego 2016 12:00:32 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:
    > Użytkownik n...@t...net.pl ...

    > Obawiam się ze:
    > - nie masz pojecia o marzach na rynku
    > - szybko by sie okazało ze takie przykładowo kołka z wkretem to byś tak
    > szybko nie kupił, bo nikt by sie w taka drobnice za 20% marzy nie bawił...

    Ale marża to dodatek do ceny zakupu od producenta,
    który ustalił jakąś tam cenę na podstawie jakichś tam badań
    rynkowych, czyli to nie jest koszt produkcji +20%.

    Andrzej.

  • 23. Data: 2016-02-01 12:35:12
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-02-01 o 12:17, n...@t...net.pl pisze:

    > Ale marża to dodatek do ceny zakupu od producenta,

    Nie znasz nawet definicji marży... Żal.

    --
    Liwiusz

  • 24. Data: 2016-02-01 12:42:58
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-02-01 11:55, n...@t...net.pl pisze:

    > Czyli, że klient nie czuł się oszukany bo cena rynkowa mieściła
    > się w akceptowalnym zakresie a żabki prawdopodobnie były jakąś
    > nowością, cena niższa o 20% byłaby ceną zaniżoną.

    Tia - nowością... chyba nigdy nie przypinałeś firanek/zasłonek, skoro
    uważasz to za nowość...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl/promocje

  • 25. Data: 2016-02-01 12:48:16
    Od: n...@t...net.pl

    W dniu poniedziałek, 1 lutego 2016 12:35:33 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:

    > Nie znasz nawet definicji marży... Żal.
    >
    > --
    > Liwiusz

    WIKIPEDIA:

    Marża - różnica między ceną sprzedaży dobra a ceną jego zakupu, określająca nadwyżkę
    (zysk) uzyskiwaną ze sprzedaży dobra ponad bezpośrednie koszty jego uzyskania. Może
    być wyrażona kwotowo lub procentowo.

    Mówiąc prostym językiem dodatek do ceny zakupu
    (dodatek uwzględnia również inne koszty handlowca).

    Andrzej.

  • 26. Data: 2016-02-01 12:59:32
    Od: n...@t...net.pl

    W dniu poniedziałek, 1 lutego 2016 12:42:57 UTC+1 użytkownik Tomasz Kaczanowski
    napisał:

    > Tia - nowością... chyba nigdy nie przypinałeś firanek/zasłonek, skoro
    > uważasz to za nowość...
    >

    > --
    > Kaczus
    > http://kaczus.ppa.pl/promocje

    Taka szklanka, jedna jest zwykła, druga ma nowatorski dizajn.
    Ta zywkła ma zwykłą cenę, ta dizajnerska jest drogą nowością,
    nowością do czasu aż się zwyczajnie opatrzy i też może się stać
    zwykłą szklanką ze zwykłą ceną.

    Andrzej.

  • 27. Data: 2016-02-01 14:33:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-02-01 o 01:47, PiteR pisze:

    >Nie.

    No widzisz, a jak banki wpisze w umowe "wysokosc odsetek i kurs waluty
    okresli zarzad w tabeli" to juz odpowiedz nie jest taka krotka.
    Jak firma TAKI napisze "przewoz osob - 18.00 zl/km" to odpowiedz wrecz
    przeciwna.

    Gdzies tam jeszcze UOKIK kary naklada za rozne "wykroczenia" ... marza
    nadal dowolna, wrecz ustalanie jej jest karalne, ale jak np sklep
    najpierw podniesie cene, a potem obnizy i napisze "promocja", to tez
    moze sie z kara spotkac.

    J.

  • 28. Data: 2016-02-01 14:37:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    W dniu poniedziałek, 1 lutego 2016 10:25:16 UTC+1 użytkownik Liwiusz
    napisał:

    >Sprzedawcę, bo wykorzystuje niewiedzę klienta.
    >Oczywiście klient musiałby wystąpić do odpowiedniej organizacji,
    >która wyprostuje sprzedawcy tę cenę (vide ceny w telekomunikacji).

    No widzisz - jeden urzad naklada kary za zmowy cenowe czyli ustalanie
    cen sprzedazy miedzy roznymi podmiotami, a drugi urzad organizuje
    konferencje w celu uzgodnienia wspolnej ceny miedzyoperatorskiej. A
    potem wrecz nadaje w drodze decyzji.

    Unia najpierw wymysla przepisy zakazujace tych zmow, a potem okresla
    gorne ceny w roamingu ...

    J.

  • 29. Data: 2016-02-01 14:56:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "A. Filip" napisał w wiadomości grup
    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:
    >W poście otwierającym wątek jest 200% czyli +100%. Ja czegoś takiego
    >osobiście (może poza "groszowymi" produktami) nie pamiętam a raczej
    >bym
    >wkurwiony zapamiętał "na długo" :-)

    Niekoniecznie groszowe - w niektorych branzach mowi sie, ze te 100%
    jest normalne.
    Elektronika, meble, artykuly sezonowe - np narty. Z tym, ze to moze
    byc podzielone na kilka etapow dystrybucji - importer, hurtownia,
    sklep.

    Tak np patrze na niektore sklepy w galeriach handlowych - zegarki,
    droga odziez czy buty.
    Klienci chodza, patrza ... ale nie kupuja.
    To ile trzeba zarobic na zegarku, zeby sie wystawa zwrocila ?

    Pamietam jakies zabawki z Lidla - cena rzedu 100zl. To samo na allegro
    mozna bylo kupic za pol ceny.
    A przeciez ten z allegro tez na tym zarabia.
    No chyba, ze to jednak nie to samo ...

    No i takie np paliwa. Jak stacja sprzedaje beznyne czy ON po np 3.80,
    to VAT jest znany, akcyza i oplata paliwowa sa znane, cena paliwa na
    gieldzie w Rotterdamie, a nawet cena "hurtowa" Orlenu.
    No i wychodzi, ze taka stacja niewiele moze na paliwie zarobic. ale
    zarabia i ma sie dobrze.
    A obok stoi stacja z cena 4.20. Czy to nie jest okradanie klienta ?
    :-)

    J.

  • 30. Data: 2016-02-01 15:15:25

    W dniu 2016-02-01 o 14:37, J.F. pisze:

    > Unia najpierw wymysla przepisy zakazujace tych zmow, a potem okresla
    > gorne ceny w roamingu ...

    I jest ruch w interesie. :-)
    To taki symptomatyczny przykład głupot unijnych z którymi potulne
    europejskie lemingi czerpią pożywkę dla swoich wypranych mózgów ;-)