  • 361. Data: 2008-11-02 19:59:57
    Temat: Re: czy to kradziez internetu??
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Sat, 01 Nov 2008 14:21:39 +0100, Marian napisał(a):

    > No nie, dokladna analogia. Opluwasz kogos, ze kupil tanie
    > zabezpieczenie, tani zamek, tani router.

    Nie, jeśli już koniecznie chcesz porównywać to raczej śmieje się z człowieka
    który w drzwiach antywłamaniowych zamontował gerdę i łazienkowy haczyk-skobel,
    po czym zamyka te drzwi wyłącznie na haczyk.

    > W swietlew obowiazujacego prawa zlamanie WEP czy zlamanie WPA2 to to samo
    > - zlamanie zabezpieczen systemu teleinformatycznego.

    I co z tego? Pomijając przypadki bardzo oczywiste, niczego sąsiadowi nie
    udowodni (może mieć wręcz spore problemy z ustaleniem który to sąsiad)...
    zaś główny negatywny skutek, czyli obciążone przez sąsiada łącze - zostanie.

    Po prostu wszystkie rady "użyj tylko WEP" brzmią jak "nie zamykaj na gerdę,
    bo trzeba przy sobie nosić klucze, lepiej tylko zabezpiecz haczykiem".
    Pomijając to, że o ile używanie haczyka jest wygodniejsze od gerdy - to
    używanie WEP nie jest wygodniejsze od używania WPA2 :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004

  • 362. Data: 2008-11-02 20:02:14
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Sat, 1 Nov 2008 07:01:46 +0800, Marcin Debowski napisał(a):
    > Np. taka DSC-900W i generalnie większość urządzeń idących po "b". Nie

    http://store.generalsales.com/product_info.php?cPath
    =22_80&products_id=741
    CAMERA INTERNET DLINK DSC900W WIRELESS
    . WEP (64/128-bit)
    . WPA PSK and TKIP
    . Administrator and User Group Protected
    . Password Authentication

    O to chodziło?
    Poza tym - czy jakikolwiek sprzęt obecnie sprzedawany nie potrafi się
    połączyć po WPA2? No wiem, pewnie iphone nie potrafi ale nowa wersja 4G
    będzie potrafiła? :)

    Pozdrawiam,

  • 363. Data: 2008-11-02 20:05:14
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Fri, 31 Oct 2008 19:35:38 +0100, Maciek napisał(a):
    > O kurde, nie pomyślałem...
    > Jeśli nie znam, to chyba nie moja sieć?

    Zacznijmy od tego, że takie "zabezpieczenie" jest nic nie warte. Urządzenie
    nie rozgłasza swojej nazwy, za to robią to hosty do niego się podłączające:)
    Po co sobie utrudniać? Ukrycie SSID tylko wiąże się z niewygodami, a nie
    daje absolutnie nic w zamian... Zwłaszcza jeśli ktoś wyłącza broadcast,
    a potem uznaje "nie widać mnie to wystarczy sieć bez hasła" :)

    Pozdrawiam,

  • 364. Data: 2008-11-02 20:07:01
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Fri, 31 Oct 2008 17:25:58 +0100, Roman napisał(a):

    > zablokowalem jego karte sieciowa i widze,ze podlaczyl laptopa (rece opadaja)
    > Jego nazwa komputera imie_PC nazwa laptopa imie_LAPTOP to napewno ta sama
    > osoba.

    Bawisz się w blokowanie po MAC, zamiast po prostu wprowadzić zwykłe
    skuteczne zabezpieczenia...

    Pozdrawiam,

  • 365. Data: 2008-11-02 20:18:01
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela 02 listopad 2008 20:45
    (autor Jacek Osiecki
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <s...@t...ceti.pl>):

    > Bez sensu rada - założenie WEP czy WPA2 wymaga dokładnie tyle samo
    > wysiłku, zaś WEP nie jest żadnym zabezpieczeniem.

    W sensie prawnym jest, a nie każde urządzenie ma WPA2, dlatego napisałem
    _choć_. Np. mój apek ma tylko wepa i wcale mi to nie przeszkadza.

    > Tak swoją drogą, zabawne jest to że teoretycznie uruchamiając sieć
    > bezprzewodową podpada się pod popularne zakazy udostępniania internetu
    > poza lokal ;)

    Mam to w rzyci. Jak się smutasom nie podoba, mogę przejść na neostradę...
    Fakt, że najtańsza kosztuje kurde ponad 100zł...

    Mam wepa, blokadę maków i wystarczy jak dla mnie.

    --
    Tristan

  • 366. Data: 2008-11-02 20:22:54
    Od: "ChOpLaCz" <c...@g...pl>

    > Mam to w rzyci.

    No ok. Tu chodzi o pewnego rodzaju lukę i gierkę prawną.
    Załóżmy, że ja ewidentniei na piśmie sobie tego nie życzę,
    aby ktoś "swoją siecią po moim niebie wlatał". Co wtedy ?

    pozdr

  • 367. Data: 2008-11-02 21:44:48
    Od: Jacek Krzyzanowski <k...@k...pl>

    Dnia Sun, 2 Nov 2008 21:22:54 +0100, ChOpLaCz napisał(a):

    > Załóżmy, że ja ewidentniei na piśmie sobie tego nie życzę,
    > aby ktoś "swoją siecią po moim niebie wlatał". Co wtedy ?

    Wystawisz rachunek, za korzystanie z Twojego eteru:)

  • 368. Data: 2008-11-02 22:24:21
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 02.11.2008 Kocureq <a...@...stopce.pl> napisał/a:
    > No to po co on si? tu pojawia, skoro porównanie jest nietrafne? Co z
    > tego, ?e po dwóch tygodniach, setce postów i dziesi?ciu wyzwiskach da
    > si? co? ustali? dot. mieszkania, jak nie ma to przeniesienia na grunt WiFI?

    ? Przykład (porwnanie) jest trafne, za wyjątkiem zakresu odpowiadającego
    naruszeniu miru. Cała część dot. bezumownego korzystanie może być MZ
    przeniesiona. Zresztą przykłady są po to aby coś zilustrować, a
    niekoniecznie być wierną kalką problemu który ilustrują.

    --
    Marcin

  • 369. Data: 2008-11-02 22:36:13
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 02.11.2008 Jacek Osiecki <j...@c...pl> napisał/a:
    > http://store.generalsales.com/product_info.php?cPath
> [...]

    Ale to jest strona sklepu :)

    --
    Marcin

  • 370. Data: 2008-11-02 23:08:22
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 02.11.2008 Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> napisał/a:
    =22_80&products_id=741

    > Ale to jest strona sklepu :)

    Nawet gorzej - to inny model DSC-G900 (tytuł nie zgadza się z opisem).

    --
    Marcin