  • 231. Data: 2008-11-01 14:06:23
    Temat: Re: czy to kradziez internetu??
    Od: armar <a...@p...fm>

    Marian pisze:
    > armar wrote:
    >
    > A tydzien pozniej przyjdzie wezwanie do sadu, przyjda panowie,
    > zabezpiecza "sprzet uzyty do przestepstwa", bedzie sprawa o "lamanie
    > zabezpieczen sieci teleinformatycznych", logi od admina

    No proszę Cię. :)

    > Moze lepiej uczyc w szkolach, ze lamanie zabezpieczen niesie za soba
    > konsekwencje, zeby dzieci nie probowaly wlaman? :)

    Albo żeby nie paliły tytoniu, nie piły piwa i alkoholu?
    Albo, że narkotyki są złe?

    Widzę, że Ci dziś humor dopisuje :D

    --
    Pozdrawia Marek

  • 232. Data: 2008-11-01 14:06:42
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gehneh$fck$2@news.onet.pl Arek <a...@e...net> pisze:

    > Mógłbym, ale nie mam teraz dostępu do Lexa czy czegoś podobnego.
    To jak napisałeś swe proroctwo nie mając do Lexa dostępu?

    --
    Jotte

  • 234. Data: 2008-11-01 14:12:36
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Jacek Krzyzanowski napisał:
    > Nie mam ani czasu ani potrzeby eksperymentow, zeby stwierdzic, ze bredzisz.
    > Prawo nie przewiduje zadnych oplat za bezumowne korzystanie w dobrej
    > wierze. Doucz sie nie nie bredz wiecej.

    W dobrej wierze?
    Buacha cha cha cha cha cha!!!!!

    Gościu zapycha mu łącze, zagraża odpowiedzialnością cywilną a nawet
    karną i to ma być w dobrej wierze.

    Daj spokój - sędziowie naprawdę nie są idiotami.

    --

    pozdrawiam
    Arek

    http://www.reputacja.net

  • 233. Data: 2008-11-01 14:12:36
    Od: Marian <m...@a...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Przykład o którym mowa dotyczył emisji i immisji (niech będzie
    > że immisji przez emisję) a nie naruszenia terenu.
    > Ale przyjmijmy ten przykład - co mają PROŚBY do tego?

    Moim zdaniem maja. Jesli ktos narusza czyjas wole, moze w koncu doczekac
    sie reakcji w stylu "namolnego nachodzenia" :)

    > Inaczej: załóżmy, że nie będziesz chciał żeby ktoś z grupowiczów
    > pisał na .prawo. PROSIĆ możesz. Ale nie poskutkuje. I co mu
    > zrobisz?

    no ale to jest "przestrzen bubliczna". Gdyby natomioast przychodzil i
    mazal mi po scianach, to juz moge dac mu z bejzbola :)

    > Dlaczego Twoje "prośby w sprawie wejścia" mają być
    > (dla prawa) traktowane inaczej, skoro DYSPONUJESZ możliwością,

    bo dotycza mojej wlasnosci :)

    > aby skutecznie zapobiec łamaniu Twojej woli - lecz NIE CHCESZ
    > z takiej możliwości skorzystać?

    Moze nie umiem? A moze uwazam, ze doroslemu czlowiekowi wystarczy
    prosba, ze ktos czegos nie chce.

    > Znaczy że w tym przykład Jacka różni się od sieci :)
    > Ale popatrz na to tak: najpierw ten co śpiewa oddziałuje na
    > lokal tego co korzysta.

    Dlatego dzwiek to nie dobry przyklad. Wiec radio tez nie. :)

    Najlepsza analogia do wifi jest wifi samo w sobie, tylkko trzeba
    zrozumiec jak dziala i dlaczego ktos sciagajacy przez czyjs AP wyrzadza
    szkode (mniej lub bardziej mierzalna) wlascicielowi AP. Zwlanianie,
    blokowanie ruchu to jest juz utrudnianie komus zycia. To jest tez jakby
    wywieranie wplywu na niekorzystne rozporzadzanie mieniem (laczem
    internetowym). Zalozmy, ze mam lacze 512, a ktos sciaga obrazki, filmy,
    i mnie zostaje 256. To jest niekorzystne dla mnie, ja tego nie chce,
    mowie kolesiowi "nie uzywaj mojego lacza" a on... dalej uzywa...

  • 235. Data: 2008-11-01 14:15:05
    Od: Marian <m...@a...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > [...]
    >
    > Nie było mowy o "notoryczności", a o ponownym wejściu.
    > I to pod nieobecnosć osoby.

    Zalozmy, ze kazde wejscie na kolejna strone i pobranie pliku - to
    "wejscie". Czyli to bedzi enotorycznosc, np. 10 tys wejsc komus do sieci
    dziennie?

    Bo widzisz - tutaj nie przeszkadza wlascicielowi AP, ze jakis komputer
    sie polaczyl z AP. Problemem bylo to, ze zwolnil mu internet. A internet
    zwolnil, bo podlaczony komputer zaczal sciagac z internetu dane. Plik. I
    kolejny plik. itp.

    > No tak. Mamy mieszkanie, w nocy, otwarte.
    > I kolesia z zaburzeniami, wszystko się zgadza :P

    Nie ma obowiazku zamykania drzwi wlasnego domu. :)

  • 236. Data: 2008-11-01 14:20:12
    Od: Marian <m...@a...pl>

    armar wrote:

    > No proszę Cię. :)

    No to popatrz, jak duzo nerwow musial stracic jakis czas temu fan
    Depeche Mode, ktory opublikowal link! do publicznie dostepnego!
    teledysku - p;rzed premiera. Sa modne hasla "piractwo", "terroryzm",
    "pedofilia", "przestepstwea komputerowe" - policja reaguje natychmiast,
    zabezpieczajac dowody. Potem sad rozpatruje. I jest sprawiedliwie, bo
    iniewinnia np. fana Depeche Mode. Chlop mial pecha. Ale myslisz, ze by
    go uniewinnili, gdyby przelamal WEP lub cos rownie proistego? :)

    > Albo żeby nie paliły tytoniu, nie piły piwa i alkoholu?
    > Albo, że narkotyki są złe?

    A widziales jakiegos rodzica, swaidomego, pozwalajacego palic
    jedenastolatce w domu? Pomijajac patologie?

    > Widzę, że Ci dziś humor dopisuje :D

    Nie, po prostu uwazam, ze trzeba uswiadamiac, jesli nawet nie edukowac.
    A uswiadomionych traktowac potem z pelna surowoscia przewidzianych kar.
    Nie zlikwiduje to procederu, ael go ograniczy.

  • 237. Data: 2008-11-01 14:21:41
    Od: Marian <m...@a...pl>

    Jotte wrote:
    > W wiadomości news:gehn5d$elr$1@news.onet.pl Marian

    > Nieprawda. Nie tak szybko i nie do sądu.
    To zalezy od tego, jak zareaguje wlasciciel AP.

    > Właśnie wtedy będą próbować masowo... :)

    Ale rodzice beda wiedzieli, zeby domowe rutery kupowac z WPA2 i wlaczac ;)

  • 238. Data: 2008-11-01 14:23:00
    Od: Marian <m...@a...pl>

    Jotte wrote:
    > W wiadomości news:gehmc7$a8q$6@news.onet.pl Marian

    > To chcesz rozstrzygać na podstawie przyszłych uregulowań o nieznanej
    > treści???

    Nie.

    Na podstaiw tego co jest teraz, znacvzy przeslanek.

    > Ani trochę. Wszystko zależy od tego, co będzie leżało w interesie
    > stanowiących prawo. A w ich interesie leży zawsze to samo - maksymalna
    > kontrola i legislacja, która jeszcze nie wzbudzi poważnych protestów i
    > reperkusji.

    My stanowimy prawo :)

    > Jak to?
    > A to co:

    nie moge sie doszukac, google mi cos nie bangla (zlikwidowali
    wyszukiwanie po mesg id czy ja cos zle patrze?)

  • 239. Data: 2008-11-01 14:23:52
    Od: Marian <m...@a...pl>

    Jacek Krzyzanowski wrote:

    > Nie mam ani czasu ani potrzeby eksperymentow, zeby stwierdzic, ze bredzisz.
    > Prawo nie przewiduje zadnych oplat za bezumowne korzystanie w dobrej
    > wierze. Doucz sie nie nie bredz wiecej.

    Ale nei ma "dobrej wiary" w naszym przypadku, bo sasiad-informatyk
    zostal poinformowany, ze wlasciciel sobie nie zyczy....

  • 240. Data: 2008-11-01 14:27:23
    Od: Jacek Krzyzanowski <k...@k...pl>

    Dnia Sat, 01 Nov 2008 15:12:36 +0100, Arek napisał(a):

    > Gościu zapycha mu łącze, zagraża odpowiedzialnością cywilną a nawet
    > karną i to ma być w dobrej wierze.

    Doucz sie. To co sie dzieje z Twoim laczem, ani jakie z tytulu jego
    publicznego udostepnienia masz problemy mnie nie interesuje.