  • 1. Data: 2003-07-11 07:52:15
    Temat: czy to jest legalne i czym grozi??
    Od: "Iza z DANIELA" <i...@n...gazeta.pl>

    Witam
    Mam następujący problem.

    nawiązałam kontakt z osoba która chce zlecić przeprowadzenie ankiet .
    Zaskakujący jest jednak zakres informacji o respondecie
    cytuje poniżej
    ___
    >Proszę pamiętać, że do ankiety dołączone musi być ksero dowodu
    >osobistego (stary dowód - strona z numerem dowodu, zdjęciem i peslem,
    >imionami rodziców, miejscem zameldowania;;; nowy dowód - obie strony
    >powiększone dwa razy (skala 1:2) ).

    Proszę o dopilnowanie, żeby wszystkie pola w pierwszej części ankiety
    (imię,
    nazwisko ...) były wypełnione
    1. Imię ..................................
    2. Nazwisko ..................................
    3. Adres zamieszkania
    4. Seria i numer dowodu osobistego ..................................
    5. Nazwisko panieńskie matki ..................................
    6. Telefon kontaktowy ..................................
    ___

    I teraz nasuwa się pytanie na ile legalne jest przprowadzanie takich
    ankiet.
    Jaki konsekwencje mogą grozic zarówno ankietowanemu jak ankietującemu?

    Pozdrawiam wszystkich

    --
    Iza z Daniela w Ustroniu
    www.hoteldaniel.com.pl

  • 2. Data: 2003-07-11 08:47:00
    Temat: Re: czy to jest legalne i czym grozi??
    Od: "Iza z DANIELA" <i...@n...gazeta.pl>

    Wyalienowana jednostka przedstawiająca się jako
    Wojciech Niemira <a...@z...pl>
    napisała:

    > konsekwencje prawne anketowanemu oczywiscie zadne.
    > kazdy moze odpwoiadac na pytania i podawac dane (xero) wlasnego
    > dowodu osobistego. Moze, ale nie musi
    > Ankietujacemu tez praktycznie zadne, jezeli
    > 1. Ankietowany podpisze klauzulke o ochronie danych osobowych
    > 2. Ankietowany nie zostanie sila czy grozba namowiony na ta
    > ankiete.
    > 3. Ankietowany wie o tym ze Anketujacy chce zrobic xero
    >

    > inna sprawa to ....
    > nie wiedzialem jeszce takiej ankiety
    Pytanie dodatkowe
    Czy zleceniodawca może wykorzystać tak daokładne dane osobowe w sposób
    naruszający (nielegalnie)
    prawa ankietowanego. Może jakieś zakupy wykonać przy pomocy takich
    danych. kredyty etc. ????

    Ankieta jest niezwykle krótka i praktycznie najwięcej miejsca zajmują
    dane osobowe.

  • 3. Data: 2003-07-11 08:51:03
    Od: "Olgierd" <c...@w...pl>

    Wielce Czcigodny Iza z DANIELA i...@n...gazeta.pl popełnił
    następującą wiadomość beltbh$rac$...@a...news.tpi.pl:

    > Czy zleceniodawca może wykorzystać tak daokładne dane osobowe w sposób
    > naruszający (nielegalnie)
    > prawa ankietowanego. Może jakieś zakupy wykonać przy pomocy takich
    > danych. kredyty etc. ????

    Nie, może wykorzystać jedynie w celu, w jakim ankieta została sporządzona.
    Chyba że cwana klauzula rozszerza jej zakres np. na cele marketingowe.
    Raczej chodzi o budowanie jakiejś śmiesznej bazy danych.

    --
    Olgierd

  • 4. Data: 2003-07-11 09:02:11
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    Iza z DANIELA wrote:

    > Czy zleceniodawca może wykorzystać tak daokładne dane osobowe w sposób
    > naruszający (nielegalnie)
    > prawa ankietowanego. Może jakieś zakupy wykonać przy pomocy takich
    > danych. kredyty etc. ????

    Czytając te pytania mam wrażenie, że cel zleceniodawcy jest właśnie taki

  • 5. Data: 2003-07-11 09:29:21
    Od: "Wojciech Niemira" <a...@z...pl>

    Użytkownik "Iza z DANIELA" > I teraz nasuwa się pytanie na ile legalne jest
    przprowadzanie takich

    sam w nia bym nie wszedl

    Wojtek Niemira

  • 6. Data: 2003-07-11 09:56:56
    Od: "Iza z DANIELA" <i...@n...gazeta.pl>

    Wyalienowana jednostka przedstawiająca się jako
    Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>
    napisała:

    > Czytając te pytania mam wrażenie, że cel zleceniodawcy jest
    > właśnie taki

    Też tego sie obawiam. Nie chciałabym zmoczyć jako współuczetsnik
    zdarzenia.
    Zwłaszcza te xerokopie dokumentów ( w tych miejscach są podpisy) a
    technika juz taka, że wszystko jest mozliwe.
    Ciekawi mnie czy takie zdarzenia (wyłudzenie danych osobowych) miały
    juz miejsca?

  • 7. Data: 2003-07-11 13:19:06
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    Użytkownik "Iza z DANIELA" <i...@n...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Mam następujący problem.
    >
    > nawiązałam kontakt z osoba która chce zlecić przeprowadzenie ankiet .
    > Zaskakujący jest jednak zakres informacji o respondecie

    Mnie to pachnie przekrętem.