  • 1. Data: 2006-06-14 07:52:00
    Temat: czy tak mozna?
    Od: "dzynek" <dzynex(weż tu wytnij NO SPAM)@hot.pl>

    witam
    jest gosc który okradł firmę na ok.10.000 zł
    podpisał oswiadczenie że okradł i że zwróci kase co do grosza-błagał zeby
    nie podawac na policje
    naturalnie został zwolniony.zdeklarował sie że bedzie zwracał w ratach po
    200 zł miesiecznie.sprawa się przedwaniła jakies 3 lata temu miało miejsce
    to zdażenie.
    teraz mam pytanie:czy posiadając takie oswiadczenie-przyznanie sie do winy i
    do czynu przez sprawce moge informować ludzi w rózny sposób o takim fakcie?
    czy moge ponieśc jakies konsekwencje?

  • 2. Data: 2006-06-14 08:53:50
    Temat: Re: czy tak mozna?
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > teraz mam pytanie:czy posiadając takie oswiadczenie-przyznanie sie do winy i
    > do czynu przez sprawce moge informować ludzi w rózny sposób o takim fakcie?
    > czy moge ponieśc jakies konsekwencje?

    mysle, ze mozesz nawet sprobowac walczyc o te kase.

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 3. Data: 2006-06-14 10:09:17
    Od: "dzynek" <dzynex(weż tu wytnij NO SPAM)@hot.pl>

    > mysle, ze mozesz nawet sprobowac walczyc o te kase.
    jakas podpowiedz?

  • 4. Data: 2006-06-14 10:11:26
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > jakas podpowiedz?

    hmm, nie wiem czy to bedzie mialo rowniez zastosowanie
    przy tego typu sytuacjach, znajomy mial dluznika na konkretna kase,
    po blisko 3 latach uzyskal od niego zaswiadczenie ze kase splaci
    i ze uznaje dlug, pobiegl z tym od razu do firmy windykacyjnej
    i po kilku miesiacach jak komornik zaczal pukac do drzwi,
    pieniazki sie znalazly jak spod ziemi

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 5. Data: 2006-06-14 13:09:20
    Od: "pavicus" <l...@l...pl>

    rezist.com napisał(a):

> [...]
    > i ze uznaje dlug, pobiegl z tym od razu do firmy windykacyjnej
    > i po kilku miesiacach jak komornik zaczal pukac do drzwi,

    zgodnie z art. 123 par. 1 pkt. 2 uznanie roszczenie przerywa
    przedawnienie, wiec wszystko zależy od tego kiedy nastąpiło uznanie
    roszczenia, gdyż potem okres przedawnienia biegnie od nowa.

    Może podaj jakieś bliższe szczegóły, terminy.

    Ełpe

  • 6. Data: 2006-06-14 13:10:50
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > przedawnienie, wiec wszystko zależy od tego kiedy nastąpiło uznanie
    > roszczenia, gdyż potem okres przedawnienia biegnie od nowa.

    A czy tego nie mozna uznac za uznanie roszczenia?

  • 7. Data: 2006-06-14 21:58:19
    Od: "Art" <T...@z...adres.poczty.pl>

    > A czy tego nie mozna uznac za uznanie roszczenia?
    >
    > "podpisał oswiadczenie że okradł i że zwróci kase co do grosza-błagał
    > zeby nie podawac na policje"
    Ale jak napial to ponad 3 lata temu? To juz chyba przedawnione?

    Artur

  • 8. Data: 2006-06-15 12:24:52
    Od: " jb" <j...@g...pl>

    dzynek <dzynex(weż tu wytnij NO SPAM)@hot.pl> napisał(a):

> [...]
    > do czynu przez sprawce moge informować ludzi w rózny sposób o takim fakcie?

    Możesz to spokojnie zgłosić na Policję - oświadczenie o tym, ze rezygnujesz z
    tego, nie ma żadnej mocy prawnej. Przedawnienie ścigania kradzieży następuje
    po 10 latach, jeśli nie było przeciwko osobie. W procesie karnym jak
    najbardziej możesz dochodzić orzeczenia przez sąd obowiązku naprawienia szkody.