  • 1. Data: 2005-08-10 05:21:48
    Temat: czy pelnomocnik z urzedu moze.....
    Od: "mala mi" <m...@m...pl>

    Witam!
    Nikt nie odpowiedzial na moj post, tak wiec sproboje poprosic o odpowiedz
    jeszcze raz.....

    Czy pelnomocnik wyznaczony przez Rade Adwokacka moze wyznaczyc do
    prowadzenia sprawy aplikanta ze swojej kancelarii prawniczej?
    Jakie sa obowiazki pelnomocnika z urzedu?
    Chodzi o sprawe rodzinna.
    Termin spotakania z aplikantem udalo sie wyznaczyc mojej kolezance dopiero
    po 2 miesiacach od pierwszego telefonu do kancelarii. Cigale go nie bylo,
    albo obiecywal zapoznanie sie z aktami sprawy, a na pozostawione wiadomosci
    w sekretariacie po prostu nie odpowiadal.
    Wspolpraca z aplikantem nie wyglada zbyt dobrze, nie zapoznal sie z aktami
    sprawy zbyt biegle...

    Prosze o pomoc. Kolezanki nie stac na platna pomoc, a nikt z przyjaciol nie
    zna sie na tyle na przepisach prawa....

    Mala Mi

  • 2. Data: 2005-08-10 06:36:12
    Temat: Re: czy pelnomocnik z urzedu moze.....
    Od: "mala mi" <m...@m...pl>

    > nie
    Co zrobic? Pisac do wyznaczonego adwokata?
    Do Rady Adwokackiej czy do Sadu?
    Na co mozna sie powolac? W jakich przepisach sa okreslone obowiazki
    adwokatow i procedury pelnomocnictwa z urzedu?

    > proszę bardzo

    dziekuje bardzo:)

    MM

  • 3. Data: 2005-08-10 06:50:58
    Od: MarcinS <s...@w...pl>

    mala mi napisał(a):
> [...]
    > prowadzenia sprawy aplikanta ze swojej kancelarii prawniczej?

    nie

    > Jakie sa obowiazki pelnomocnika z urzedu?

    takie jak pełnomocnika z wyboru

    > Chodzi o sprawe rodzinna.

    to niczego nie zmienia

  • 4. Data: 2005-08-10 06:58:12
    Od: "mala mi" <m...@m...pl>

    > przez "prowadzenie sprawy" rozumiem coś innego niż faktyczne zajmowanie
    > się nią.

    nie rozumiem do czego zmierzasz
    Kolezanka nie spotkala sie ani razu z wyznaczontym adwokatem, nie udalo jej
    sie porozmawiac z nim nawet przez telefon.
    Spotkala sie tylko raz z aplikantem, i to on bedzie reprezentowac ja w
    sadzie.
    Nie wydaje mi sie aby wyznaczony adwokat pamietal jej nazwisko, albo
    wiedzial czego dotyczy sprawa

  • 5. Data: 2005-08-10 07:11:14
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    MarcinS napisał(a):

    > nie

    A czemu nie ?

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 6. Data: 2005-08-10 07:15:16
    Od: MarcinS <s...@w...pl>

    Mithos napisał(a):

    > A czemu nie ?

    --> prawo o adwokaturze --> uprawnienia aplikanta

  • 7. Data: 2005-08-10 07:16:41
    Od: MarcinS <s...@w...pl>

    mala mi napisał(a):

    > Co zrobic? Pisac do wyznaczonego adwokata?

    po co ?
    dostaniesz odpowiedź, że adwokat prowadzi sprawę, a aplikant zajmuję się
    nią w celach szkoleniowych

    > Do Rady Adwokackiej czy do Sadu?

    po co?

    > Na co mozna sie powolac? W jakich przepisach sa okreslone obowiazki
    > adwokatow i procedury pelnomocnictwa z urzedu?

    nie ma żadnych "procedur pełnomocnictwa z urzędu".
    To czego prawdopodobnie szukasz jest w przepisach Prawa o adwokaturze

  • 8. Data: 2005-08-10 07:26:42
    Od: MarcinS <s...@w...pl>

    mala mi napisał(a):

> [...]
    > sadzie.
    > Nie wydaje mi sie aby wyznaczony adwokat pamietal jej nazwisko, albo

    zgodnie z przepisami ustawy Prawo o adwokaturze, aplikant (po spelnieniu
    okreśłonych warunków) ma prawo zastępować adwokata przed sądem.

    Formalnie, to adwokat prowadzi sprawę, a aplikant jedynie zastępuje go
    na rozprawach. Apikantowi nie wolno podpisywac żadnych pism procesowych
    (zaakceptowanie ich przez sąd w zasadzie powoduje nieważność procesu).

    Tyle od strony prawa.

    W praktyce jest inaczej, a sprawy z urzędu są traktowane jako dopust
    boży, jedyne z tych spraw, co jest akceptowane to wynagrodzenie.

    Możesz napisać skargę, która nic nie da, albowiem adwokaci preentują
    najwyższy poziom moralny i etyczny i świadczą usługi na jeszcze wyższym
    poziomie, o czym wielokrotnie mówili.

  • 9. Data: 2005-08-10 07:42:38
    Od: "Jan Kowalski" <n...@m...com>

    Użytkownik "MarcinS" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    > nie

    Pewnie że może, w drodze penomocnictwa substytucyjnego.

  • 10. Data: 2005-08-10 07:56:07
    Od: MarcinS <s...@w...pl>

    Jan Kowalski napisał(a):

    > Pewnie że może, w drodze penomocnictwa substytucyjnego.

    co rozumiesz przez "prowadzenie sprawy"?

    --
    w adresie e-mail zamień wodę na tlen.

    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911