  • 11. Data: 2011-04-20 10:05:17
    Temat: Re: czy mozna wypowiedziec umowe najmu po miesiacu?
    Od: NoName <n...@m...com>

    W dniu 2011-04-20 12:02, MZ pisze:

    > No to skoro nie masz, to natychmiastowe wypowiedzenie nie ma
    > zastosowania, obowiązują terminy umowne, czyli ten miesiąc. Nie jestem
    > pewien, ale termin (chyba) liczony jest od pełnego miesiąca, czyli np.
    > jeśli dziś dostaniesz wypowiedzenie, to masz czas do końca maja na
    > wyprowadzkę i zwrócenie lokalu.

    tak wiem, ze na koniec mies kalendarzowego się liczy wypowiedzenie.
    ALe dalej nie wiem co jesli wlasciciel uprze sie ze mam opuscic lokal w
    tym samym dniu w ktorym wreczyl mi wypowiedznie natychmiastowe mimo ze
    takie nie ma zastosowania? Moze mnie usunac sila z lokalu?

  • 12. Data: 2011-04-20 10:05:48
    Od: NoName <n...@m...com>

    W dniu 2011-04-20 12:04, Andrzej Ława pisze:

    > Bajki opowiadasz.

    opowiesz swoja w takim razie?

  • 13. Data: 2011-04-20 10:10:14
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-04-20 12:05, NoName pisze:
    > ALe dalej nie wiem co jesli wlasciciel uprze sie ze mam opuscic lokal w
    > tym samym dniu w ktorym wreczyl mi wypowiedznie natychmiastowe mimo ze
    > takie nie ma zastosowania? Moze mnie usunac sila z lokalu?
    Jak się uprze to wszystko może, może zamki wymienić, może wystawić Twoje
    rzeczy na ulicę itd. Tylko, że to będzie bezprawne i możesz (a nawet
    powinieneś) zgłosić to na Policję. Co Policja z tym zrobi to inna
    sprawa. Oczywiście może również przyjść z kolegami i "nakłonić" Cię do
    podpisania oświadczenia, ze "wyprowadzasz się za 5 minut za
    porozumieniem stron".

    --
    MZ

  • 14. Data: 2011-04-20 10:10:43
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    > Bajki opowiadasz.
    Mógłbyś rozwinąć w którym miejscu?:)

    --
    MZ

  • 15. Data: 2011-04-20 10:16:21
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 20.04.2011 12:10, MZ pisze:

    > Mógłbyś rozwinąć w którym miejscu?:)

    W tym, w którym twierdzisz, że jak ktoś dostał wypowiedzenie np. 1
    kwietnia, to wyprowadzić się musi dopiero do końca maja - skoro w umowie
    jest tylko "miesiąc" a nie "do końca miesiąca następującego po miesiącu,
    w którym wypowiedziano umowę".

  • 16. Data: 2011-04-20 11:14:42
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-04-20 12:16, Andrzej Ława pisze:

> [...]
    > kwietnia, to wyprowadzić się musi dopiero do końca maja - skoro w umowie
    > jest tylko "miesiąc" a nie "do końca miesiąca następującego po miesiącu,
    OK, tu możesz mieć rację, zresztą pisałem że "chyba".

    --
    MZ

  • 17. Data: 2011-04-20 11:27:05
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-04-20, Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote:

    [...]

    > Byłeś pijany podczas podpisywania umowy?
    >
    > Umówiłeś się na miesięczne wypowiedzenie to masz miesięczne
    > wypowiedzenie. Koniec tematu.

    A nie powinno być zgodnie z przepisem w KC, 3-miesięczny termin,
    na koniec miesiąca kalendarzowego? W końcu to najem na czas nieokreślony.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 18. Data: 2011-04-20 11:49:14
    Od: NoName <n...@m...com>

    > A nie powinno być zgodnie z przepisem w KC, 3-miesięczny termin,
    > na koniec miesiąca kalendarzowego? W końcu to najem na czas nieokreślony.

    w umowie jest 1 miesieczny okres wypowiedzenia. Gdyby tego zapisu nie
    bylo, to tak jak piszesz - 3 miesiące

  • 19. Data: 2011-04-20 12:05:28
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-04-20, NoName <n...@m...com> wrote:

    [...]

    > w umowie jest 1 miesieczny okres wypowiedzenia. Gdyby tego zapisu nie
    > bylo, to tak jak piszesz - 3 miesiące

    A wedle mojej wiedzy zapisy umowne w tej kwestii nie mogą być gorsze
    od ustawowych. Zgodnie z orzecznictwem SN z dnia 6 kwietnia 2000
    r., sygn. akt II CKN 264/2000, przepis ten jest bezwględnie
    obowiązujący.

    http://www.sn.pl/orzecznictwo/0007/1_1_2.html

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 20. Data: 2011-04-20 12:12:31
    Od: NoName <n...@m...com>

> [...]
    > od ustawowych. Zgodnie z orzecznictwem SN z dnia 6 kwietnia 2000
    > r., sygn. akt II CKN 264/2000, przepis ten jest bezwględnie

    hmm interesujace ;) czyli mimo ze w umowie mam 1 miesieczny okres
    wypowiedzenia to wazniejsze tutaj jest to co mowi prawo czyli moze mi
    wypowiedziec umowe na 3 mies naprzod?