  • 51. Data: 2010-11-16 20:40:38
    Temat: Re: czy można tak zrobić gliny w konia?
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl> wrote
    > A wydawać by się mogło, że jasno i zrozumiale w kilku słowach opisałem
    > hipotetyczną po części sytuację...

    Wydaje mi się, że ja też wyłożyłem hipotetyczne rozwiązanie, podając również
    dlaczego nie można tak prosto zrobić w konia tzn. jakie są prawne sposoby
    zabezpieczenia przed zrobieniem w konia. Czy się uda zrobić czy nie to już
    inna kwestia.

    > Co to znaczy poddany czynnością?

    Mea culpa: gość jest objęty czynnością legitymowania i nie ma możliwości w
    pełni dowolnego rozporządzania sobą podczas trwania tej czynności.
    Zachowania sugerujące próbę przeciwdziałania tym legalnym czynnościom czy
    próbę uniknięcia odpowiedzialności za czyn karalny mogą skutkować pewnymi
    środkami przymusu. Szczegóły opisałem pod postami RadoslawaF.

  • 52. Data: 2010-11-16 20:46:26
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    > Przeszukanie domu w tym przypadku to zwykła szykana w tym
    > przypadku. Przypominam że zatrzymują rowerzystę podejrzanego
    > a bycie pod wpływem i próbującego w nietypowy sposób uciec.

    W jaki sposób rozumiesz przeszukanie domu?
    1. Wejście siłowe celem znalezienia uciekającego delikwenta
    2. Skopanie wszystkiego celem znalezienia tego i owego

    ad.1. W pełni zasadne co pisałem wcześniej
    ad.2. Przyjmuje się, że kontynuowanie przeszkania pomimo znalezieniu tego,
    kogo się szukało, jest dozwolone, o ile jest się w stanie wykazać, że ma to
    jakieś uzasadnienie. Choć zdania doktryny są podzielone. Pisanie o szykanach
    może mieć tu jakieś tu jakiś drobny sens.

    Na wszystko i tak jest jedna podstawa 219 i 220 kpk.

  • 53. Data: 2010-11-16 20:48:30
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > również dlaczego nie można tak prosto zrobić w konia tzn. jakie są prawne
    > sposoby zabezpieczenia przed zrobieniem w konia. Czy się uda zrobić czy
    No to przecież opisałem, ze JUŻ się udało.
    Nie uciekał, poszedł do domu za zgodą polucjanta, wszedł i zamknął za sobą
    wejście do swojej posesji.
    Następnie zostawiając gliniarza na zewnątrz (zakazując mu tym samym wstępu)
    udał się spokojnie do domu, zamknął drzwi i obalił flachę.
    Koniec.

    --
    Jotte

  • 54. Data: 2010-11-16 20:54:22
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Przeszukanie domu w tym przypadku to zwykła szykana w tym
    > przypadku.

    Przeszukanie może zostać zarządzone w celu znalezienia dowodów, ale rónież
    zatrzymania osoby. W tym wypadku przeszukanie będzie w celu zatrzymania
    osoby i tyle. Niekoniecznie musi się wiązać z grzebaniem w szafach czy
    sprawdzenie zawartości dysków komputerów tam znajdujacych się.

  • 55. Data: 2010-11-16 21:03:42
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-11-16 21:54, Robert Tomasik pisze:

> [...]
    > zatrzymania osoby i tyle. Niekoniecznie musi się wiązać z grzebaniem w
    > szafach czy sprawdzenie zawartości dysków komputerów tam znajdujacych się.

    http://nasygnale.pl/kat,1025343,title,Zlodziej-ukryl
    -sie-w-szafie-pod-spodnica,wid,12621767,wiadomosc.ht
    ml?ticaid=6b417

    :)

    --
    Liwiusz

  • 56. Data: 2010-11-16 21:18:09
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl> wrote
    > No to przecież opisałem, ze JUŻ się udało.
    > (...)udał się spokojnie do domu, zamknął drzwi i >obalił flachę.

    To policjant nie korzystał z uprawnień i dopuścił do utraty części
    możliwości dowodowych.
    Można jeszcze zabezpieczyć tę flachę, sprawdzic ile wypił i czy to co niby
    wypił jest w stanie dać taki wynik stężenia jaki będzie miał, czy jednak
    musiał mieć coś wcześniej+zeznania o jego zachowaniu, zapachu, sam fakt o
    nietypowym zamknięciu drzwi przed nosem i wypicia flachy po kontroli
    drogowej... jakiś materiał dla sądu jest.

  • 57. Data: 2010-11-16 21:41:25
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-11-16 21:46, Użytkownik Piotr [trzykoty] napisał:

> [...]
    > może mieć tu jakieś tu jakiś drobny sens.
    >
    > Na wszystko i tak jest jedna podstawa 219 i 220 kpk.

    Cały czas pisze o przeszukaniu po wejściu policjanta do domu
    i po zatrzymaniu podejrzanego. Do czasu jego złapania/zatrzymania
    działania policjanta traktuje jako pościg za podejrzanym
    i nie określam tego jako przeszukanie.

    Pozdrawiam

  • 58. Data: 2010-11-16 21:54:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > http://nasygnale.pl/kat,1025343,title,Zlodziej-ukryl
    -sie-w-szafie-pod-spodnica,wid,12621767,wiadomosc.ht
    ml?ticaid=6b417

    Wiesz gabaryty człowieka powodują, że nawet zaglądając do szafy nieco
    inaczej się szuka.

  • 59. Data: 2010-11-17 07:22:51
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    > Wystarcza uzadadnione przypuszczenie.

    To nie było uzasadnione.

  • 60. Data: 2010-11-17 07:35:11
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    > Póki policjant ma możliwość bezpośredniego kontaktu fizycznego z osobą, to
    > każda próba bezprawna przerwania legalnej czynności (legitymowania) bez
    > zgody policjanta może spotkać się z reakcją użycia siły na podstawie art.
    > 16 Ust. o Policji, a jeśli są przesłanki do zatrzymania to i 244kpk. I czy
    > stoi w bramce czy wbiegnie na teren prywatny czy do mieszkania to będzie
    > tak samo.

    Ale co będzie tak samo ? Legitymowanie nijak ma się do przeszukania. Można
    nad bramką dokumenty pokazać albo przez okno sznurkiem spuścić.

    >Póki się nie zamknie i fizycznie nie oddzieli od policjanta. Jeśli o takie
    >prawo do wejścia Ci chodzi to masz rację. Nie znam innego prawa do wejścia
    >siłowego do lokalu podczas pościgu, bo prawo tego wprost nie definiuje. Czy
    >można wydumać jakieś teoretycznie przypadki, że w czasie pościgu wywala się
    >drzwi czy okna, a jednak nie jest to przeszukanie...? Nie wiem, ale nie
    >znam takiego podejścia ani teoretycznego ani praktycznego i wątpię, aby
    >ktoś ryzykował, bo w pościgu to i przesłanka do kodeksowego przeszkania
    >jest wystarczająca.

    To przecież nie był pościg.

    > Nieprawda. Jeśli podczas czynności pojawią się przesłanki do zatrzymania
    > to zgodnie z art. 219 i 220 kpk przeszukanie stanie się możliwe. A
    > przesłanki zatrzymania mogą się pojawić w momencie, gdy gość będzie
    > próbował ucieczki, niekontrolowanego oddalenia się od policjanta bez jego
    > aprobaty, przerwania czynności czy innego zatarcia śladów (stanu
    > organizmu). Odchodzenie do domu podczas legitymowania nie jest normą.

    Było chyba o tym, że policjant zgodził się.