  • 21. Data: 2011-07-31 19:11:41
    Temat: Re: czy mozna do KRUS?
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Maruda wrote:

    > W dniu 2011-07-31 18:59, SDD pisze:
    >
    > Panstwo tego nie zrobi, rolnicy to liczna grupa wyborcow.

    > Gdy czytam takich jak Ty, to budzi się pewna nadzieja. Ale co z tego?

    Nadzieja jest matką głupich. Ale lepiej być głupim z nadzieją, niż bez
    nadziei niemądrym :-).

    J.i nadzieja, co umiera ostatnia.

  • 22. Data: 2011-08-01 06:51:58
    Temat: OT emerytura naszych bliskich( bylo: czy mozna do KRUS?)
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    MZ pisze:
    > Masz rodziców, dziadków na emeryturze? To jak już "spieprzysz z ZUSu" do
    > KRUS to nie zapomnij im o tym powiedzieć, niech wiedzą że od teraz kto
    > innym na ich emeryturę się zrzuca, bo mają potomka-cwaniaczka. KRUS
    > powinien być już dawno zlikwidowany, albo państwo powinno kategorycznie
    > zakończyć dopłacanie do tej fikcji i zacząć stosować rynkowe zasady
    > składek i wypłat. Takie posty jak ten tylko jasno to potwierdzają.
    > Ciekawe jakby zrobić przegląd, ilu "właścicieli ogródka działkowego"
    > korzysta z KRUSu klepiąc ciężką kasę jako biznesmeni.

    Problem jest taki, że gdybyśmy z rodzeństwem składali się na emeryturę
    naszych bliskich - mieliby kilkukrotnie wyższą (licząc składki, które
    płacimy). Większość tych pieniedzy idzie niestety na emerytury
    uprzywilejowanych....

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 23. Data: 2011-08-01 08:41:56
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Fri, 29 Jul 2011 14:01:10 +0200, Amir napisał(a):

    > Ile oddasz przez całe zycie im ?

    Masz na myśli swoich rodziców/dziadków - prawda?

    > Ile dostaniesz od nich?

    Od swoich dzieci/wnuków?

    > Jakie masz szanse chociaz przez kilka lat dostwac emeryturę?

    Jeszcze się taki nie urodził, który znałby przyszłość :P

    > Jak przyjdzie do chorby poważnej np w rak (doświadczyłem) ,

    A co z choroba ma wspólnego składka na FE czy FR?
    Plączesz różne i nie mające nic wspólnego fundusze.

    > Dlaczego nagminne staję się, ze nawet duże firmy zatrudniaja na najnizsza
    > krajową, dając w kopercie resztę.

    Proste, bo więcej im zostaje w kieszeni i na nowe bryki :)
    Przecież do składek E, R - płaci także pracodawca, a W - zupełnie sam
    opłaca składkę.

    > Podnosza podatki, a strefa czarna rośnie. Czy to jest rozwiązanie?

    Podatki zostały obniżone a nie podniesione.
    Ale koszty życia wzrosły diametralnie.
    poczekaj jeszcze kilka dni/tygodni jak podskoczą ceny artykułów
    konsumpcyjnych z uwagi na wdrożenie "bramek drogowych" i masakrystycznych
    kosztów transportu. Ale slogan "obniżyliśmy podatki" będzie na sztandarach
    popapranców i ciemny lud to znowu łyknie :)

  • 24. Data: 2011-08-01 08:52:19
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Sat, 30 Jul 2011 15:15:57 +0200, Maruda napisał(a):

    > Czy masz pretensje do obywateli, że optymalizują swoje wydatki?

    mega ROTFL
    Poczytaj sobie:
    http://www.tinyurl.pl?5PljSh3Y

    Masz optymalizację :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

    A wieśmaki gardłują się na górników i inne branże że mają przywileje - a te
    kmiotki co - doją równo nierolniczą część polaków. Zakłamanie i obłuda w
    buciorach.

  • 25. Data: 2011-08-01 08:54:39
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Fri, 29 Jul 2011 13:06:23 +0200, Przemek napisał(a):

    > Witam
    > czy moze ktos mi powiedziec czy istnieje mozliwosc przeniesienia sie do
    > KRUS z ZUS w przypadku gdy kupilem dzialke ponad 2 hektary lasu.
    > Dodam ze prowadze jednoosobowa dzialanosc gospodarcza i szukam mozliwosci
    > obnizenia ZUSu - poza swoja dzialanoscia nie jestem nigdzie zatrudniony.

    "Jeśli mam tzw. hektar przeliczeniowy, urzędniczka nie widzi przeszkód.
    Muszę przynieść akt własności ziemi, zaświadczenie z gminy, że płacę
    podatek rolny bądź tegoroczny nakaz płatniczy. (Każdy, kto ma ziemię, płaci
    taki podatek i są to pieniądze symboliczne). Kiedy już zostanę uznana za
    rolnika, mogę ubezpieczyć w KRUS męża, dorosłe dzieci, jeśli nigdzie nie
    pracują, oraz kumpelę i kochanka. Tych ostatnich pod warunkiem, że nazwę
    ich domownikami. Domownik to osoba bliska rolnikowi, stale pomagająca w
    gospodarstwie, choć niezwiązana z rolnikiem stosunkiem pracy i
    niekoniecznie mieszkająca w jego chałupie."

    reszta instruktażu:
    http://www.tinyurl.pl?5PljSh3Y

  • 26. Data: 2011-08-01 09:04:34
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Kamil pisze:

> [...]
    > kmiotki co - doją równo nierolniczą część polaków. Zakłamanie i obłuda w

    Jedna rzecz, że powinien być jeden identyczny system dla wszystkich,
    inną rzeczą jest działanie na korzyść własną, jeśli idiotyczne prawo na
    to zezwala. Więc miast się obrażać, że ktoś chce skorzystać z furtki,
    powinieneś raczej agitować za poprawą stanu prawnego po prostu.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 27. Data: 2011-08-01 09:05:08
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Sun, 31 Jul 2011 18:57:15 +0200, SDD napisał(a):

    > To panstwo musi zbankrutowac - w tym jedyna nasza szansa. Im szybciej, tym
    > lepiej.

    ty nawet nie wiesz jakimi pojęciami mordę wycierasz.

  • 28. Data: 2011-08-01 09:46:52
    Od: bzdreg <b...@n...com>

    Kamil pisze:

> [...]

    to zezwala. Więc miast się obrażać, że ktoś chce skorzystać z furtki,
    powinieneś raczej agitować za poprawą stanu prawnego po prostu.

    G. tam!
    Ubezpieczenie emerytalne powinno być *DOBROWOLNE*, a kto się nie
    ubezpieczy ma prawo potem zdychać pod płotem będąc przykładem dla innych.

    A obecnym emerytom (czy kandydatom), górnikom, policjantom i żołnierzom
    należy wypłacić DO GARŚCI ich "kapitał" (a wziąć go z prywatyzacji) i
    niech sobie zrobią z nim co chcą.

    Jeśli powiecie, że to nie zadziała, bo braknie - to przyznacie, że
    żyjemy w ustroju niewolniczym. Z tym akurat się zgadzam.

  • 29. Data: 2011-08-01 09:53:53
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "bzdreg" <b...@n...com> napisał w wiadomości

    > ... (a wziąć go z prywatyzacji) ...

    Tylko, ze trzeba jeszcze sie wehikulem czasu cofnac o jakies 20 lat, kiedy
    kapital ten nie byl jeszcze calkiem rozkradziony :(

    Pozdrawiam
    SDD

  • 30. Data: 2011-08-01 09:57:55
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    bzdreg pisze:

> [...]
    >
    > Jeśli powiecie, że to nie zadziała, bo braknie - to przyznacie, że
    > żyjemy w ustroju niewolniczym. Z tym akurat się zgadzam.

    Myślenie krótkowzroczne. Niestety należy się pogodzić z tym, e duża
    część społeczeństwa jest na tyle upośledzona, że nie zadba o siebie.
    Tyle, że teraz nie zadba, ale w przyszłości - będąc w większości po
    prostu siłą zabierze tym, co o siebie zadbali. Więc albo musiałbyś
    inwestować w przyszłości dużo w ochronę, albo zmusisz do jakiś
    wszystkich (lub prawie wszystkich) do jakiejś formy ubezpieczenia. Inna
    rzecz, że moim zdaniem powinno być to ubezpieczenie na minimum, a o
    resztę każdy powinien zadbać sobie indywidualnie. Można też pomyśleć o
    tym, aby zwolnieni byli ci, którzy udokumentują, że zadbali o swoją
    emeryturę, ale to są szczegóły, a tu zacząłeś pisać o bardziej ogólnym
    aspekcie, czyli - czy ubezpieczenie takie powinno być obowiązkowe, czy nie.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl