  • 31. Data: 2008-09-04 16:58:37
    Temat: Re: czy mogę zwolnić pracownika w sobote?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jotte wrote:
    > Nie pijany tylko zmęczony - spójrz na godzinę.
    > A niby czemu mam się decydować - napisałem sobie (wyjątkowo) w twoim
    > stylu (ty piszesz na bani??), bez tłumaczenia, bez uzasadniania, bo tak
    > mi się spodobało.
    > Poczytaj sobie KC do poduchy.

    Dopoki nie wiem o co ci chodzi nie moge odpisac.

  • 32. Data: 2008-09-04 17:02:05
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jotte wrote:
    > Otóż wcale pracodawca nie musi pracownikowi wypowiedzenia "wręczyć" jak
    > witek napisał.
    Ech, widać, że rzeczywiscie byles wtedy bardzo zmeczony.
    A powiedz miw jaki sposb chcesz w sobotę dostarczyć mu wypowiedzenie
    zeby zdażyć przed jego nastepnym zwolnieniem lekarskim.
    Znasz lepszą metodę niż wręczenie?
    To nie było, w kontekscie, że to musi być, ale chyba jedyna możliwa
    metoda i tak zreszta trudna do zrealizowania.

  • 33. Data: 2008-09-04 17:21:08
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:g9p4ad$gg1$2@inews.gazeta.pl witek
    <w...@g...pl.invalid> pisze:

> [...]
    > Znasz lepszą metodę niż wręczenie?
    > To nie było, w kontekscie, że to musi być, ale chyba jedyna możliwa metoda
    Tu właśnie popełniłeś błąd (też byłeś zmęczony?).
    Jak być może wiesz oświadczenie woli (a takim jest wypowiedzenie stosunku
    pracy) jest złożone z chwilą gdy doszło do adresata w taki sposób, że mógł
    się z nią zapoznać (KC art. 61 §1). Nie oznacza to, że musi to nastąpić
    drogą "wręczenia".
    Ciekawa jest też w tym kontekście treść §2 tego artykułu - nieprawdaż?

    --
    Jotte

  • 34. Data: 2008-09-04 17:32:21
    Od: kam <...@...pl>

    Jotte pisze:
> [...]
    > musi to nastąpić drogą "wręczenia".
    > Ciekawa jest też w tym kontekście treść §2 tego artykułu - nieprawdaż?

    jest, tylko że nie ma sensu wypowiadanie umowy o pracę zwykłym mailem

    KG

  • 35. Data: 2008-09-04 17:44:36
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:g9p64r$fq$1@inews.gazeta.pl kam <...@...pl> pisze:

    > jest, tylko że nie ma sensu wypowiadanie umowy o pracę zwykłym mailem
    Pomyśl o smsie.
    Momentalnie masz dowód co wysłałeś i że adresat "mógł się zapoznać".
    Chyba, że nie ma telefonu albo pracodawca nie zna numeru (co jest
    najrozsądniejsze).

    --
    Jotte

  • 36. Data: 2008-09-04 18:53:07
    Od: Luluś <b...@b...pl>

    > jak ci się uda mu to w sobotę wręczyć

    Nie wiem czy sie nie myle, ale pracownika mozna zwolnic "w pracy",
    tzn. musi to byc umiejscowione w "czasie i miejscu". Takze moim skromnym
    zdaniem sobota odpada, chyba ze delikwent przyjdzie do pracy :) W co watpie
    :)
    Jesli sie myle niech mnie ktos poprawi... To wtedy poprawie swojego
    profesora
    od prawa pracy :)

  • 37. Data: 2008-09-04 19:18:03
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jotte wrote:
> [...]
    > musi to nastąpić drogą "wręczenia".
    > Ciekawa jest też w tym kontekście treść §2 tego artykułu - nieprawdaż?

    Ale ci tłumaczę, że do piątku jest na zwolnieniu a od poniedziałku znowu
    będzie na zwolnieniu.
    Masz dwa dni. Jak chcesz to zrobić? No może kurierem jeszcze.
    Pamietaj, że nie możesz wystawić zwolnienia wcześniej nawet jak dostanie
    to w sobotę, bo w żadnym sądzie pracy to nie przejdzie. A w
    poniedziałek, będzie już po rybkach.

  • 38. Data: 2008-09-04 19:25:06
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jotte wrote:

    > Pomyśl o smsie.
    > Momentalnie masz dowód co wysłałeś i że adresat "mógł się zapoznać".
    > Chyba, że nie ma telefonu albo pracodawca nie zna numeru (co jest
    > najrozsądniejsze).

    Wypowiedzenie musi byc pisemne.

  • 39. Data: 2008-09-04 20:09:42
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:g9pcmi$u8$2@inews.gazeta.pl witek
    <w...@g...pl.invalid> pisze:

    > Wypowiedzenie musi byc pisemne.
    A smsa to co - kodem flagowym się macha, czy pisze?
    Prawo, jak widzisz, nie nadąża (o to mi zresztą chodziło).
    Kauzyperdy coś tam usiłują w różnych przypadkach ratować tzw. liniami
    orzeczniczymi, ale to protezy. Protez używają inwalidzi.
    Potem bywa Strasburg i kolejna siara...

    --
    Jotte

  • 40. Data: 2008-09-04 20:11:41
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:g9pc9a$u8$1@inews.gazeta.pl witek
    <w...@g...pl.invalid> pisze:

    > Ale ci tłumaczę, że do piątku jest na zwolnieniu a od poniedziałku znowu
    > będzie na zwolnieniu.
    Mylisz się - to ja ci tłumaczę.

    > Masz dwa dni. Jak chcesz to zrobić? No może kurierem jeszcze.
    Nie będę teraz tego roztrząsał, bo nie chcę ułatwiać komuś pozbawienia
    pracownika środków do życia.

    > Pamietaj, że nie możesz wystawić zwolnienia wcześniej nawet jak dostanie
    > to w sobotę, bo w żadnym sądzie pracy to nie przejdzie. A w poniedziałek,
    > będzie już po rybkach.
    A kto powiedział, że zwolnienie ma być od poniedziałku, por favor?
    Wpiątek nie wolno zachorować?

    --
    Jotte