  • 151. Data: 2009-06-22 08:05:20
    Temat: Re: czy matka musi wiedziec gdzie jest jej dziecko
    Od: spp <s...@o...pl>

    spp pisze:

    > Zaskoczyłeś mnie - myślałem że ten przepis obowiązuje od lat a wygląda
    > na to że tak naprawdę - od dzisiaj (nie można wpisywać nikogo do
    > paszportów biometrycznych). :)

    Tfu, od za tydzień. :)

    --
    spp

  • 152. Data: 2009-06-22 08:07:25
    Od: spp <s...@o...pl>

    Michal Jankowski pisze:

    > Znaczy - jak oboje rodzice mają jednakowe prawa rodzicielskie to z
    > dzieckiem za granicę jeździ ten rodzic, który pierwszy położył łapę na
    > paszporcie dziecka i to jest nie do ruszenia?

    Jest trudne. :(
    Po prostu trzeba mieć naprawdę mocne argumenty.

    --
    spp

  • 153. Data: 2009-06-22 08:09:57
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Maseł <m...@p...onet.pl> writes:

    > Jakie uziemienie? - majac DO (tez zgoda rodzicow wymagana) moze jezdzic
    > po calym Szengenlandzie.

    Po całej UE.

    MJ
    PS. Gdzie jest napisane, że do wydania DO dziecku potrzebna jest zgoda
    OBOJGA rodziców, bo nie umiem znaleźć?

  • 154. Data: 2009-06-22 08:14:27
    Od: spp <s...@o...pl>

    Michal Jankowski pisze:

    > Po całej UE.

    I Skandynawii, i Szwajcarii ...

    > PS. Gdzie jest napisane, że do wydania DO dziecku potrzebna jest zgoda
    > OBOJGA rodziców, bo nie umiem znaleźć?

    http://dziecko-i-prawo.wieszjak.pl/sprawy-administra
    cyjne/89593,Kiedzy-dziecko-moze-miec-dowod-osobisty.
    html

    --
    spp

  • 155. Data: 2009-06-22 08:47:28
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Michal Jankowski wrote:

    > Po całej UE.
    >
    > MJ
    > PS. Gdzie jest napisane, że do wydania DO dziecku potrzebna jest zgoda
    > OBOJGA rodziców, bo nie umiem znaleźć?

    W odpowiedniej ustawie. Do 15. roku życia oboje, po 15. wystarczy jeden
    rodzic. Przerabiane w tym roku.
    Justyna

  • 156. Data: 2009-06-22 08:53:31
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    "spp" <s...@o...pl> napisał

    > I Skandynawii, i Szwajcarii ...

    Do Szwajcarii nie wjedziesz bez paszportu (DO ich nie obchodzi).
    A w każdym razie w zeszłym roku jeszcze tak było.

    E.

  • 157. Data: 2009-06-22 08:58:34
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    spp <s...@o...pl> writes:

    > Zaskoczyłeś mnie - myślałem że ten przepis obowiązuje od lat a wygląda
    > na to że tak naprawdę - od dzisiaj (nie można wpisywać nikogo do
    > paszportów biometrycznych). :)

    Wydaje mi sie, ze do tych paszportow wydawanych ostatnio (od 2004?
    2005?) tez juz nie mozna. Ale ludzie maja jeszcze sporo starszych
    paszportow.

    MJ

  • 158. Data: 2009-06-22 09:02:39
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    spp <s...@o...pl> writes:

    > http://dziecko-i-prawo.wieszjak.pl/sprawy-administra
    cyjne/89593,Kiedzy-dziecko-moze-miec-dowod-osobisty.
    html

    Ale jakas podstawa prawna?...

    MJ
    PS. I jeszcze jedno - jesli tylko jeden rodzic ma prawa rodzicielskie,
    a drugi np. zmarl albo zostal ich pozbawiony albo nigdy nie istnial,
    to jak to wykazac przy skladaniu wniosku o paszport/DO?

  • 159. Data: 2009-06-22 09:03:40
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 22 Jun 2009 10:53:31 +0200, Emka napisał(a):

    > Do Szwajcarii nie wjedziesz bez paszportu (DO ich nie obchodzi). A w
    > każdym razie w zeszłym roku jeszcze tak było.

    ale już się zmieniło ;-)

    http://news.money.pl/artykul/szwajcaria%3Bw%3Bscheng
    en%3Bkoniec%
    3Bkontroli,88,0,408152.html

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    [Reklama]: Potrzebny tani i dobry fotograf we Wrocławiu?

  • 160. Data: 2009-06-22 09:05:24
    Od: spp <s...@o...pl>

    Emka pisze:

    > Do Szwajcarii nie wjedziesz bez paszportu (DO ich nie obchodzi).
    > A w każdym razie w zeszłym roku jeszcze tak było.

    Samolotem?

    --
    spp