  • 141. Data: 2009-06-21 12:40:56
    Temat: Re: czy matka musi wiedziec gdzie jest jej dziecko
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Baloo pisze:
    > "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w
    > wiadomości news:ng00h6-

    > Sami ją do tego prowokujecie

    "My"? Nie pij tyle - ja jestem jeden.

    > sugerując, że albo jest kurwą, albo mitomanką, albo sama nie wie czego chce.

    Gdzie coś takiego sugerowałem? Odszczekaj, kłamco!

    > Nie byłoby durnych wymysłów na temat jej życia, to nie pisałaby
    > kolorowych historyjek na swój temat.
    > Proste jak budowa cepa.

    Takiego, jak ty...

  • 142. Data: 2009-06-21 20:55:16
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    spp wrote:

    > A dlaczego niezgodne z prawem?
    > Dziecko może dostać dowód osobisty tuz po narodzeniu (a właściwie
    > nadaniu PESEL-a. :) ).

    Fakt - zapomnialem o DO. W 99% przypadków lepiej jednak dziecku wyrobic
    niezalezny paszport. DO i wpis dziecka do paszportu rodzica nalezy uznac
    za proteze - czasami w zupelnosci wystarczajaca. Za niezaleznym
    paszportem przemawia to, ze dziecko moze wyjechac:
    a) poza granice Uni (na dowod nie da rady)
    b) z dowolnym rodzicem/opiekunem

    Z tego wynika, ze dosc skutecznym sposobem uziemienia dziecka w kraju i
    uniemozliwienia mu wyjazdu z drugim rodzicem jest dopisanie dziecka do
    swojego paszportu... :-)

    Pozdro

    Maseł

  • 143. Data: 2009-06-21 21:04:35
    Od: spp <s...@o...pl>

    Maseł pisze:

    > Z tego wynika, ze dosc skutecznym sposobem uziemienia dziecka w kraju i
    > uniemozliwienia mu wyjazdu z drugim rodzicem jest dopisanie dziecka do
    > swojego paszportu... :-)

    Nie ma takiej możliwości - od lat dzieci muszą mieć własny paszport.

    Jedyny sposobem na uziemienie dziecka jest niewyrażanie zgody na
    wyrobienie paszportu.
    Oczywiście druga strona ma prawo dowołać się do sądu rodzinnego. W
    uzasadnionych wypadkach - wygrać.

    --
    spp

  • 144. Data: 2009-06-22 07:10:35
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    spp <s...@o...pl> writes:

    > Jedyny sposobem na uziemienie dziecka jest niewyrażanie zgody na
    > wyrobienie paszportu.

    ... i dowodu osobistego.

    > Oczywiście druga strona ma prawo dowołać się do sądu rodzinnego. W
    > uzasadnionych wypadkach - wygrać.

    A mozna zwrocic sie do sadu o zmuszenie drugiego rodzica do
    przekazania (wczesniej wydanego) paszportu dziecka w rece pierwszego
    rodzica?

    MJ

  • 145. Data: 2009-06-22 07:28:06
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    spp wrote:

    > Nie ma takiej możliwości - od lat dzieci muszą mieć własny paszport.

    Od ilu? Bo jeszcze 3 lata temu mielismy taki wybor (a znam nawet jedna
    taka, ktora 2,5 roku temu zostala dopisana do paszportu matki - ze
    wzgledow czasowych a nie zlosciwosci wyjazdowych)

    > Jedyny sposobem na uziemienie dziecka jest niewyrażanie zgody na
    > wyrobienie paszportu.

    Jakie uziemienie? - majac DO (tez zgoda rodzicow wymagana) moze jezdzic
    po calym Szengenlandzie. Zwiedzania az nadto - przynajmniej do
    ukonczenia 15/18 roku zycia...

    > Oczywiście druga strona ma prawo dowołać się do sądu rodzinnego. W
    > uzasadnionych wypadkach - wygrać.

    No tak, ale tu juz zupelne OT - bo z tego co zrozumialem, dziecko
    paszport ma i matka byc moze by je puscila na wakacje z okcem, gdyby ten
    podal adres hotelu...

    Pozdro

    Maseł

  • 146. Data: 2009-06-22 07:32:20
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Roman Rumpel" <r...@s...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Zawziętości matki.

    matki?
    chyba raczej powinna cie dziwic niechec ojca do podania matce tej informacji

  • 147. Data: 2009-06-22 07:35:10
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    wiadomości news:ng00h6-u0j.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Być może. Albo przesada. Albo też wyrażasz się, hmm, nieprecyzyjnie i to
    > "bicie" to symboliczny klaps za rozrabianie.

    rozumiem ze ty zupelnie obcym osobom bedziesz pozwalal dawac swojemu dziecku
    zymboliczne klapsy za rozrabianie?

    ja za taka rzecz dalbym takiemu "wujkowi" symbolicznie w ryja

  • 148. Data: 2009-06-22 07:48:57
    Od: spp <s...@o...pl>

    Michal Jankowski pisze:

    > ... i dowodu osobistego.

    Jasne. :)

    > A mozna zwrocic sie do sadu o zmuszenie drugiego rodzica do
    > przekazania (wczesniej wydanego) paszportu dziecka w rece pierwszego
    > rodzica?

    Myślę że tak choć w przypadku gdy rodzic nie ma ograniczonych praw to
    bardzo trudne do wygrania.

    --
    spp

  • 149. Data: 2009-06-22 08:03:26
    Od: spp <s...@o...pl>

    Maseł pisze:

    > Od ilu? Bo jeszcze 3 lata temu mielismy taki wybor (a znam nawet jedna
    > taka, ktora 2,5 roku temu zostala dopisana do paszportu matki - ze
    > wzgledow czasowych a nie zlosciwosci wyjazdowych)

    Zaskoczyłeś mnie - myślałem że ten przepis obowiązuje od lat a wygląda
    na to że tak naprawdę - od dzisiaj (nie można wpisywać nikogo do
    paszportów biometrycznych). :)

    --
    spp

  • 150. Data: 2009-06-22 08:04:43
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    spp <s...@o...pl> writes:

    > Myślę że tak choć w przypadku gdy rodzic nie ma ograniczonych praw to
    > bardzo trudne do wygrania.

    Znaczy - jak oboje rodzice mają jednakowe prawa rodzicielskie to z
    dzieckiem za granicę jeździ ten rodzic, który pierwszy położył łapę na
    paszporcie dziecka i to jest nie do ruszenia?

    MJ