  • 11. Data: 2008-03-01 19:48:29
    Temat: Re: czy istnieją 2 podobne do siebie nr Pesel ?
    Od: k...@p...fm

    On 1 Mar, 17:13, k...@p...fm wrote:
    > Witam Czy możliwe jest aby dwa numery Pesel różniące się jedynie
    > pierwszą i czwartą cyfrą (ostatnie 5 cyfr jest identyczne) oznaczały
    > dwie różne osoby ?? A jeśli tak to jak wysokie jest
    > prawdopodobieństwo.
    >
    > Pozdrawiam
    > Kasia

    A możliwe jest żeby 2 osoby miały pesel różniący się tym co pisałam
    wyżej, i w dodatku miały to samo imie i nazwisko ??? Miałam w pracy
    właśnie taki dziwny przypadek. Jeśli ta sytuacja jest niemożliwa wtedy
    zostaje jedynie możliwość że ktoś wpisał tę samą osobę pod dwoma
    bardzo zbliżonymi peselami..... Sama głupieję już o co w tym chodzi :)

  • 12. Data: 2008-03-01 19:56:46
    Temat: Re: czy istniej? 2 podobne do siebie nr Pesel ?
    Od: "LukaszS" <l...@p...onet_WYTNIJ_.pl>

    > Liczb unikalnych na dany dzień masz 1000 (jeśli odliczyć płeć). Niby dużo,
    > ale... ryzyko jest.

    10000 jeśli wliczyć w to cyfrę płci (po 5000 na płeć). Ilość urodzeń w 2007 r.
    to średnio 1000 dziennie, a w okresie największego dziecioróbstwa (1983) to było
    ok. 2000 dziennie. Wliczając w to nierównomierny rozkład dniowy i tak jest spory
    zapas. Nie wyobrażam sobie nieunikalności numerów PESEL. Zresztą sam to
    powiedziałeś: "jednoznacznie identyfikujący osobę fizyczną".

    http://www.stat.gov.pl/cps/rde/xbcr/gus/PUBL_PUBL_Ro
    cznik_Demograficzny_2007.pdf

  • 13. Data: 2008-03-01 20:02:23
    Od: "LukaszS" <l...@p...onet_WYTNIJ_.pl>

    Jest taki przypadek błędu, którego nie wykrywa cyfra kontrolna. Otóż jest ona
    tak niefortunnie skonstruowana, że datę można wpisać w postaci YYMMDD, jak i
    DDMMYY. W obu przypadkach cyfra kontrolna będzie prawidłowa. Ponoc przypadki
    takich błędów się dawniej zdarzały.

  • 14. Data: 2008-03-01 20:02:30
    Od: "JW" <j...@m...com>

    > Pewnie i tak zależy od tego w jaki sposób generowane są cyfry na
    > pozycjach 7-10, a tego nie wiem. Jedyna wskazówka może być taka, że nie
    > mogą to być kolejne liczby, bo przedostatnia cyfra określa płeć
    > posiadacza danego numeru PESEL. Należałoby zapewne zapytać w MSWiA.

    Informacja ta jest tajna i scisle strzezona, nikt z MSWiA raczej nie wyjawi
    Ci tej informacji :)

  • 15. Data: 2008-03-01 21:10:34
    Od: Rzecznik Prokurwatury Krajowej <r...@p...pl>

    k...@p...fm pisze:
    > A możliwe jest żeby 2 osoby miały pesel różniący się tym co pisałam
    > wyżej, i w dodatku miały to samo imie i nazwisko ???

    Możliwe, lecz nikle prawdopodobne.

    > Miałam w pracy
    > właśnie taki dziwny przypadek.

    Jeśli miałaś taki przypadek w pracy to JEST to teoretycznie możliwe lecz:
    - jedna z tych osób musiałaby mieć (0,8)u(98,+);
    - druga musiałaby mieć lat (9,19);

    Wskazałem pośrednio wcześniej.

    > Jeśli ta sytuacja jest niemożliwa wtedy
    > zostaje jedynie możliwość że ktoś wpisał tę samą osobę pod dwoma
    > bardzo zbliżonymi peselami.

    Zapewne pomyłka.

    --
    pzdr, Rzecznik Prokurwatury Krajowej
    Nie ma ludzi niewinnych, są tylko źle przetrzepani.

  • 16. Data: 2008-03-01 22:11:10
    Od: dante <d...@p...onet>

    Użytkownik Rafał "SP" Gil napisał:

    > Ja się spotkałem.

    też się spotkałem. W ZUSie pani mi wmawiała że jest to możliwe bo moje
    składki przypisywane były do konta kogoś innego niż ja. ale to burdel w
    zusie niż jakaś prawidłowość z pesel

  • 17. Data: 2008-03-02 10:17:27
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@z...pl>

    Dnia Sat, 1 Mar 2008 08:13:18 -0800 (PST), k...@p...fm
    napisał(a):

> [...]
    > pierwszą i czwartą cyfrą (ostatnie 5 cyfr jest identyczne) oznaczały
    > dwie różne osoby ?? A jeśli tak to jak wysokie jest

    jak najbardziej możliwe.
    System PESEL jest systemem centralnym i teraz podobno jest tak, że system
    nie nada PESELa który już jest komuś nadany.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    rozkoduj mój @ na tiny.pl: http://tiny.pl/p7bb
    http://grupy.3mam.net

  • 18. Data: 2008-03-02 13:15:22
    Od: "zenek" <z...@z...zk>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@z...pl>
    napisał w wiadomości news:fqdurs$t6k$1@achot.icm.edu.pl...

    > jak najbardziej możliwe.
    > System PESEL jest systemem centralnym i teraz podobno jest tak, że system
    > nie nada PESELa który już jest komuś nadany.

    A co zrobi system jeśli w danym dniu urodzi się 5100 kobiet? Skąd wezmą się
    Pesele dla tej setki ?
    Zmienią im daty urodzenia w Peselu czy płeć ?

    Pozdro
    zenek

  • 19. Data: 2008-03-02 14:02:05
    Od: Piotr Lewandowski <y...@e...cj.rqh.cy>

    JW wrote:
    > Informacja ta jest tajna i scisle strzezona, nikt z MSWiA raczej nie wyjawi
    > Ci tej informacji :)
    Tajny za to nie jest art. 28 ust. 2 ustawy o ochronie danych osobowych.

    :-)

    """
    2. Numery porządkowe stosowane w ewidencji ludności mogą zawierać tylko
    oznaczenie płci, daty urodzenia, numer nadania oraz liczbę kontrolną.
    """
    --
    Piotr Lewandowski
    mail = headers['From'].decode('ROT13')

  • 20. Data: 2008-03-02 14:19:47
    Od: "Jerry" <j...@k...i-net.com.pl>

    Użytkownik "Any User" <u...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Możliwe jest, że wystąpią nawet 2 identyczne numery Pesel, tj. dwie róne
    > osoby będą miały taki sam Pesel.
    >
    > W zasadzie co najmniej dwukrotnie już się tak zdarzyło :)

    W zasadzie, to wydaje mi się, że PESEL jest centralnie prowadzony, zatem
    zanim komuś wydadzą to mają możliwość sprawdzenia czy taki już był. Z
    informatycznego punktu widzenia to chyba nie ma w tym zadnego problemu

    pozdrawiam

    Jerry