  • 1. Data: 2009-03-01 23:34:33
    Temat: czy dowod pozyskany nielegalnie jest wazny?
    Od: "JG" <j...@n...pl>

    O ile wiem, jesli chce nagrywac rozmowe telefoniczna z dana osoba, musze ja
    o tym poinformowac, prawda?
    Czyli nagrywanie bez poinformowania rozmowcy jest niezgodne z prawem.

    I teraz pytanie - czy takie nagranie mozna wykorzystac jako dowod w sprawie?
    (np. sprawa cywilna, aby udowodnic czyjes slowa)

  • 2. Data: 2009-03-01 23:42:24
    Temat: Re: czy dowod pozyskany nielegalnie jest wazny?
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik JG napisał:
    > O ile wiem, jesli chce nagrywac rozmowe telefoniczna z dana osoba, musze ja
    > o tym poinformowac, prawda?

    Nie, nie prawda.

    > Czyli nagrywanie bez poinformowania rozmowcy jest niezgodne z prawem.

    Nie. Jest zgodne z prawem nagrywanie rozmów, które się prowadzi.
    Niezgodny z prawem jest podsłuch.

    > I teraz pytanie - czy takie nagranie mozna wykorzystac jako dowod w sprawie?
    > (np. sprawa cywilna, aby udowodnic czyjes slowa)

    Jasne.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 3. Data: 2009-03-01 23:42:41
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "JG" <j...@n...pl> napisał w wiadomości
    >O ile wiem, jesli chce nagrywac rozmowe telefoniczna z dana osoba, musze ja
    >o tym poinformowac, prawda?

    Nieprawda.

    > I teraz pytanie - czy takie nagranie mozna wykorzystac jako dowod w
    > sprawie? (np. sprawa cywilna, aby udowodnic czyjes slowa)

    Wszystko moze byc dowodem. Od sadu zalezy, na ile go uzna.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2009-03-02 00:03:15
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 01.03.2009 JG <j...@n...pl> napisał/a:
    > O ile wiem, jesli chce nagrywac rozmowe telefoniczna z dana osoba, musze ja
    > o tym poinformowac, prawda?

    Możesz nagrywać rozmowy pod warunkiem, że w nich uczestniczysz.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2009-03-02 00:48:28
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Marcin Debowski wrote:

    > Możesz nagrywać rozmowy pod warunkiem, że w nich uczestniczysz....

    ... niejawnie. :)

  • 6. Data: 2009-03-02 03:44:45
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 02.03.2009 witek <w...@g...pl.invalid> napisał/a:
    > ... niejawnie. :)

    No tak :) Choć "rozmowa" pewnie implikuje jawność nawet jeśli rozmawiają
    dwie z trzech osób.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2009-03-02 10:52:19
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    JG pisze:
    > O ile wiem, jesli chce nagrywac rozmowe telefoniczna z dana osoba, musze ja
    > o tym poinformowac, prawda?

    Nie.

    > Czyli nagrywanie bez poinformowania rozmowcy jest niezgodne z prawem.

    Brednie.

    > I teraz pytanie - czy takie nagranie mozna wykorzystac jako dowod w sprawie?
    > (np. sprawa cywilna, aby udowodnic czyjes slowa)

    Niezależnie od legalności sposobu zdobycia dowodu - wszystko zależy od
    widzimisię sędziego. Sędzia może nawet przyjąć za dowód zaświadczenie
    lekarskie, które biegły określi jako bzdurne.

  • 8. Data: 2009-03-03 17:29:43
    Od: Szerr <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 2 Mar 2009 00:34:33 +0100, JG napisał(a) w

    > O ile wiem, jesli chce nagrywac rozmowe telefoniczna z dana osoba, musze ja
    > o tym poinformowac, prawda?
    > Czyli nagrywanie bez poinformowania rozmowcy jest niezgodne z prawem.

    Kolejny wychowany na amerykańskich sagach sadowych.

    > I teraz pytanie - czy takie nagranie mozna wykorzystac jako dowod w sprawie?
    > (np. sprawa cywilna, aby udowodnic czyjes slowa)

    Jw.

    --
    Quid leges sine moribus?