  • 1. Data: 2009-09-12 00:36:32
    Temat: czy TPSA może zmusić...?
    Od: "Agall" <a...@m...ru>

    Zaistniały stan faktyczny:
    1. kablowa linia telefoniczna ( przechodząca rzekomo przez teren prywatny)
    uległa uszkodzeniu,
    2. tpsa wobec braku zgody właściciela na nieodplatne wejście na jego teren
    rezygnuje z naprawy kabla i stanowczo sugeruje podpisanie zgody/umowy na
    radiolinię,
    3. ten sposób połączenia powoduje "niepełnosprawność" łącza - w przyszłości
    zaistnieje brak możliwości korzystania z internetu (dostępności ADSL),
    zakłóceń spowodowanych znaczną odległością, czy nie działaniem odbiornika
    przy braku zasilania.
    4. dotychczasowo łączący kabel w znacznej części został sfinansowany ze
    środków abonenta.
    Teraz pytania:
    a/ jak prawnie przeciwwstawić się takiemu planowi operatora i nie dopuścić
    do pogorszenia warunków świadczenia usługi?
    b/ czy wobec nie przyjęcia proponowanego rozwiązania (radiolinii) operator
    może natychmiastowo zerwać dotychczasową umowę?
    c/ czy w przypadku przeciągającego się nie wywiązywania operatora z
    usunięcia awarii można dochodzić rekompensaty pieniężnej (np. za korzystanie
    z tel. komórkowego)?
    Pozdrawiam i proszę o komentarze.

  • 2. Data: 2009-09-12 05:41:59
    Temat: Re: czy TPSA może zmusić...?
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Agall" <a...@m...ru> napisał w wiadomości

    > a/ jak prawnie przeciwwstawić się takiemu planowi operatora i nie dopuścić
    > do pogorszenia warunków świadczenia usługi?

    obawiam sie ze nie specjalnie masz mozliwosci

    > b/ czy wobec nie przyjęcia proponowanego rozwiązania (radiolinii) operator
    > może natychmiastowo zerwać dotychczasową umowę?

    jak dla mnie, to w takiej sytuacji dochodzi do zerwania umowy z winy
    operatora

    > c/ czy w przypadku przeciągającego się nie wywiązywania operatora z
    > usunięcia awarii można dochodzić rekompensaty pieniężnej (np. za
    > korzystanie z tel. komórkowego)?

    rekompensaty raczej nie masz szans, chyba ze to firma, telefon firmowy i
    umowa z gwarancja swiadczenia uslugi, w co watpie

  • 3. Data: 2009-09-12 06:05:08
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Agall wrote:

    > Teraz pytania:
    > a/ jak prawnie przeciwwstawić się takiemu planowi operatora i nie dopuścić
    > do pogorszenia warunków świadczenia usługi?

    Jest ciężko. Najprościej byłoby dogadać się z sąsiadem. Tepsa w zasadzie
    wywiązuje się z obowiązku - zamiast linii kablowej oferuje radiową,
    spełniającą większość wymogów dla *telefonu* (świadczenie usług w
    technologii ADSL nie jest obowiązkiem operatora)

    > b/ czy wobec nie przyjęcia proponowanego rozwiązania (radiolinii) operator
    > może natychmiastowo zerwać dotychczasową umowę?

    tak

    > c/ czy w przypadku przeciągającego się nie wywiązywania operatora z
    > usunięcia awarii można dochodzić rekompensaty pieniężnej (np. za korzystanie
    > z tel. komórkowego)?

    Rodzaj i wysokość odszkodowania określone są w regulaminie tepsy. Na
    pewno nie są to kwoty rekompensujące korzystanie z komórki, a raczej
    liczone są na podstawie wysokości ostatnich rachunków linii stacjonarnej.
    Oprócz tego należy Ci się zwrot abonamentu za okres, w którym nie mogłeś
    korzystać z telefonu.

    M.

  • 4. Data: 2009-09-12 08:49:00
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 12 Wrz, 02:36, "Agall" <a...@m...ru> wrote:
> [...]
    > c/ czy w przypadku przeciągającego się nie wywiązywania operatora z
    > usunięcia awarii można dochodzić rekompensaty pieniężnej (np. za korzystanie

    TP ma obowiazek swiadczenia uslugi powszechnej jaka jest telefon.
    Forma swiadczenia uslugi jest dowolna. Operator wywazuje sie ze
    swojego obowiazku a to ze abonent nie chce telefonu w takiej formie w
    jakiej TP moze swiadczyc usluge to problem abonenta.
    Jesli nie zgodzisz sie na radiolinie wtedy za porozumieniem stron
    wygasa umowa na swiadczenie uslugi.

    c/ TP chce naprawic. Ale nie ma mozliwosci prawnych do takiego
    dzialania. O odszkodowanie raczej uderzac do sasiada niz operatora.

  • 5. Data: 2009-09-12 09:06:29
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> writes:

> [...]
    > radiową, spełniającą większość wymogów dla *telefonu* (świadczenie
    > usług w technologii ADSL nie jest obowiązkiem operatora)

    Warto sprawdzic, czy na tej linii radiowej bedzie dzialac modem do
    internetu, bo ma obowiazek dzialac. Nawet jesli sie nie zamierza w ten
    sposob z internetu korzystac, to powod do odszkodowania kazdy dobry.
    8-)

> [...]
    > pewno nie są to kwoty rekompensujące korzystanie z komórki, a raczej
    > liczone są na podstawie wysokości ostatnich rachunków linii

    Ale dla wielu osob w zupelnosci wystarczaja na pokrycie rachunkow za
    komorke.

    MJ

  • 6. Data: 2009-09-12 10:03:55
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Michal Jankowski wrote:

    > Ale dla wielu osob w zupelnosci wystarczaja na pokrycie rachunkow za
    > komorke.

    Tylko pamiętaj, że tu jest mowa nie o odszkodowaniuz tytuły odmowy
    świadczenia usługi powszechnej, a tylko z powodu czasowej (do momentu
    wypowiedzenia) "niemożności".

    Poza tym jeśli nawet w przypadku połączeń krajowych zasada, o której
    piszesz, może być zachowana, to w przypadku np. rozmów międzynarodowych
    99 % osób będzie płacić po 2-3 zł za minutę do UE :-(

    M.

  • 7. Data: 2009-09-12 10:15:00
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 12 Wrz, 11:06, Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:

> [...]
    > 8-)

    > Ale dla wielu osob w zupelnosci wystarczaja na pokrycie rachunkow za

    A mozesz podac podstawe prawna od kiedy to internet jest usulga
    powszechna ktora TP ma obowiazek swiadczyc?

    Odszkodowanie jest w wysokosci abonamentu telefonicznego z ktorego
    chcialo sie kozystac.

    ALE odszkodowanie to nalezy sie tylko wtedy gdy TP np. nie chce
    ciagnac 50 kilometrow kabla do abonenta a na radiowke tez nie ma co
    liczyc (bo mieszka za daleko od nadajnika). A

    A nie wtedy kiedy klient kreci nosem i on nie chce miec telefonu w
    kropki.

  • 8. Data: 2009-09-13 22:09:05
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "SzalonyKapelusznik" <s...@g...com> napisał w
    wiadomości
    .googlegroups.com...
    > On 12 Wrz, 02:36, "Agall" <a...@m...ru> wrote:

    > TP ma obowiazek swiadczenia uslugi powszechnej jaka jest telefon.
    > Forma swiadczenia uslugi jest dowolna.

    Tak? A czy standard telefonii stacjonarnej polega na tym, że każdy
    posiadający odbiornik radiowy (np. skaner) może Cię podsłuchiwać?

  • 9. Data: 2009-09-13 22:18:20
    Od: Smok Eustachy <S...@E...pl>

    Dnia Mon, 14 Sep 2009 00:09:05 +0200, Marcin Wasilewski napisał(a):

    > U?ytkownik "SzalonyKapelusznik" <s...@g...com> napisa? w
    > wiadomo?ci
    .googlegroups.com...

    > Tak? A czy standard telefonii stacjonarnej polega na tym, ?e ka?dy
    > posiadaj?cy odbiornik radiowy (np. skaner) mo?e Cie pods?uchiwaae?

    A każdy mający 2 kabelki może podsłuchiwać czy nie może.

    http://pclinuxos.org.pl/

  • 10. Data: 2009-09-14 04:35:59
    Temat: Re: czy TPSA mo?e zmusia...?
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Smok Eustachy" <S...@E...pl> napisał w wiadomości

    > A każdy mający 2 kabelki może podsłuchiwać czy nie może.

    a odrozniasz wlaczenie odbiornika, od fizycznej ingerencji w linie
    telefoniczna?
    w odpowiedni sposob mozna podsluchiwac i zaszyfrowanego skype, ale trzeba
    wziac pod uwage naklad sil i srodkow do tego potrzebnych