  • 1. Data: 2007-07-25 18:30:07
    Temat: czas pracy i delegacja - prosze o pomoc
    Od: "Krzysztof" <o...@w...pl>

    Witam,

    moja firma czesto kieruje mnie do pracy w delegacji. Przykladowo wyjezdzam
    samochodem (firmowym) o godz. 5 - jade kilka godzin, wykonuje polecona prace
    i wracam do domu o 23.
    Czy w takiej sytuacji czas ( w delegacji) powyzej 8 godzin to nadgodziny (w
    sumie od 5 do 23 to 18 godzin) ? Jak powinny byc zaplacone ( zwykla stawka
    godzinowa czy inaczej)? lub czy jest mozliwy zwrot czasu w godzinach.
    PS:

    Firma diete placi , placi rowniez "premie" , ktora jednak przy 10
    nadgodzinach jest niska ( rownowartosc 3 godzin zegarowych).

    pozdrawiam
    K.

  • 2. Data: 2007-07-25 19:39:55
    Temat: Re: czas pracy i delegacja - prosze o pomoc
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Krzysztof napisał(a) :
> [...]
    > sumie od 5 do 23 to 18 godzin) ? Jak powinny byc zaplacone ( zwykla stawka

    5-7 godziny nocne w 8 godzinnym dniu
    7-13 normalne godziny do 8
    13-21 nadgodziny
    21-23 nadgodziny nocne

    > lub czy jest mozliwy zwrot czasu w godzinach.

    1:1 za nadgodziny. Za nocne nie pamiętam. Szczegółów szukaj w
    Kodeksie Pracy.

    > Firma diete placi , placi rowniez "premie" , ktora jednak przy 10
    > nadgodzinach jest niska ( rownowartosc 3 godzin zegarowych).

    Czyli robi Cię w bambuko.

    Zbyszek
    PGP key: 0xC62E926B

  • 3. Data: 2007-07-25 21:25:16
    Od: "Krzysztof" <o...@w...pl>

> [...]
    > 13-21 nadgodziny
    > 21-23 nadgodziny nocne

    > 1:1 za nadgodziny. Za nocne nie pamiętam. Szczegółów szukaj w Kodeksie

    Dziekuje za info,

    K.

  • 4. Data: 2007-07-26 11:15:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 25 Jul 2007, Krzysztof wrote:

> [...]
    > i wracam do domu o 23.
    > Czy w takiej sytuacji czas ( w delegacji) powyzej 8 godzin to nadgodziny

    Jakby komuś się chciało podsumować, to bardzo proszę, w sumie "dla
    ciekawości i dla googla".
    Bo o ile wiadomo, że przy "pasywnym" pobycie w delegacji (pracownik
    sobie w hotelu siedzi albo dla odmiany w pociągu) należy się tylko
    dieta, to wydaje się iż przy osobistym wożeniu swojej osoby :) taki
    pracownik *pracuje* jako *kierowca*.
    Z kolei powoduje to spore komplikacje do dalszych rozważań: są dość
    częste stanowiska, że kierowcy dieta nie przysługuje (bo jego "miejce
    pracy" jest ruchome z założenia!) no i w przedstawionym przykładzie
    pracownik cały czas jest w pracy (a ile to KIEROWCA może pracować
    bez przerwy? przecież nie wynika z tego że w czasie przerwy może
    pracować jako niekierowca!).
    W efekcie taki kierowca powinien zostać na wyjeździe i odpocząć (aby
    nie przekroczyć dopuszczalnego czasu pracy!) w zamian nie dostając
    diety.

    Ma ktoś pod ręką opisy z *podstawą prawną* dla rozstrzygnięcia, jak to
    z takim "samokierowcą" jest?

    Być może w części firm okazałoby się że taniej jednak posyłać
    (jeśli można - bo np. jak brać narzędzia!) pociągiem.

    pzdr, Gotfryd