eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › cwaniactwo sklepu komputerowego
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 33

  • 21. Data: 2012-01-15 15:17:12
    Temat: Re: cwaniactwo sklepu komputerowego
    Od: Czeslawek <c...@g...pl>

    W dniu 2012-01-15 12:30, K pisze:
    >> Korzystałeś z gwarancji czy z niezgodności z umową?
    >>
    >
    > z gwarancji.
    A przeczytałeś warunki gwarancji? Za gwarancję z reguły odpowiada
    producent, a dla niego taniej i łatwiej jest dać nowy dysk niż oddawać
    pieniądze.

    Kiedyś kupiłem sobie dysk 250GB na złączu ATA z 5 letnią gwarancją. Dysk
    padł po dwóch latach, więc postanowiłem skorzystać z gwarancji i
    zaniosłem go do sklepu.
    W okresie kiedy ten dysk się uszkodził producent nie produkował już
    takiego modelu i ciężko było dostać jakikolwiek dysk na złączu ATA. A
    te, które można było nabyć miały pojemność 500 GB i kosztowały ok 2,5
    razy tyle, co dałem za swój.
    Po trzech tygodniach od dostarczenia dysku otrzymałem od sklepu
    informację, że uszkodzenie zostało uznane i że zwrócą mi pieniądze, bo
    producent takich dysków już nie produkuje.
    Przeczuwając szwindel zażądałem dysku o nie gorszych parametrach lub
    zwrotu starego dysku. Po dłuższej wymianie korespondencji otrzymałem
    dysk 500GB ba złączu ATA. Podsumowując jestem prawie pewien, że
    producent w ramach gwarancji wymienił dysk na 500 GB, a sklep próbował
    na tym skorzystać.

    --
    Pozdrawiam,
    Czesławek


  • 22. Data: 2012-01-18 13:50:21
    Temat: Re: cwaniactwo sklepu komputerowego
    Od: K <...@...c>

    W dniu 15-01-2012 12:32, K pisze:
    > W dniu 12-01-2012 22:20, Irokez pisze:
    >> bym kazał oddać mi dysk i sam bym załatwił. I gwno by mnie obchodziło że
    >> gdzieś tam poszedł jakby się tłumaczyli. Nie zgadzasz się na ich
    >> propozycję i odbierasz dysk.
    >> Wysyłasz do przedstawiciela. Tutaj paragon nie jest potrzebny, decyduje
    >> gwarancja fabryczna.
    >> Drukujesz RMA, i wysyłasz kurierem na swój koszt (jak wysyłałem przez
    >> TanieKrurier za 19 zeta), spowrotem odsyłają na ich koszt. Musisz
    >> kurierem wysłać.
    >
    > o i tak chyba zrobie.

    sklep twierdzi ze dysk zostal zutylizowany przez gwaranta, ktory oddal
    pieniadze.


  • 23. Data: 2012-01-18 13:50:56
    Temat: Re: cwaniactwo sklepu komputerowego
    Od: K <...@...c>

    W dniu 15-01-2012 16:17, Czeslawek pisze:
    > W dniu 2012-01-15 12:30, K pisze:
    >>> Korzystałeś z gwarancji czy z niezgodności z umową?
    >>>
    >>
    >> z gwarancji.
    > A przeczytałeś warunki gwarancji? Za gwarancję z reguły odpowiada
    > producent, a dla niego taniej i łatwiej jest dać nowy dysk niż oddawać
    > pieniądze.
    >
    > Kiedyś kupiłem sobie dysk 250GB na złączu ATA z 5 letnią gwarancją. Dysk
    > padł po dwóch latach, więc postanowiłem skorzystać z gwarancji i
    > zaniosłem go do sklepu.
    > W okresie kiedy ten dysk się uszkodził producent nie produkował już
    > takiego modelu i ciężko było dostać jakikolwiek dysk na złączu ATA. A
    > te, które można było nabyć miały pojemność 500 GB i kosztowały ok 2,5
    > razy tyle, co dałem za swój.
    > Po trzech tygodniach od dostarczenia dysku otrzymałem od sklepu
    > informację, że uszkodzenie zostało uznane i że zwrócą mi pieniądze, bo
    > producent takich dysków już nie produkuje.
    > Przeczuwając szwindel zażądałem dysku o nie gorszych parametrach lub
    > zwrotu starego dysku. Po dłuższej wymianie korespondencji otrzymałem
    > dysk 500GB ba złączu ATA. Podsumowując jestem prawie pewien, że
    > producent w ramach gwarancji wymienił dysk na 500 GB, a sklep próbował
    > na tym skorzystać.
    >

    sklep twierdzi ze dysk zostal zutylizowany przez gwaranta, ktory oddal
    pieniadze.


  • 24. Data: 2012-01-18 17:08:47
    Temat: Re: cwaniactwo sklepu komputerowego
    Od: Czeslawek <c...@g...pl>

    W dniu 2012-01-18 14:50, K pisze:
    > sklep twierdzi ze dysk zostal zutylizowany przez gwaranta, ktory oddal
    > pieniadze.
    Ciekawe dlaczego gwarant zniszczył Twoją właśność, wszak do chwili
    zaakceptowania przez Ciebie sposobu rozpatrzenia gwarancji dysk powinien
    być Twoją własnością.
    Mógłbyś napisać jakiej marki był to dysk?

    --
    Pozdrawiam,
    Czesławek


  • 25. Data: 2012-01-18 17:11:54
    Temat: Re: cwaniactwo sklepu komputerowego
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-01-18, Czeslawek <c...@g...pl> wrote:
    >> sklep twierdzi ze dysk zostal zutylizowany przez gwaranta, ktory oddal
    >> pieniadze.
    >>
    > Ciekawe dlaczego gwarant zniszczył Twoją właśność, wszak do chwili
    > zaakceptowania przez Ciebie sposobu rozpatrzenia gwarancji dysk powinien
    > być Twoją własnością.
    > Mógłbyś napisać jakiej marki był to dysk?
    >
    Przeciez to sciema jest. Niech mu pokaza odpowiedz producenta. Sklep
    dostal "za darmo" dysk ktory sprzeda po aktualnej wyzszej cenie a
    jemu oddadza kase.

    --
    Artur


  • 26. Data: 2012-01-18 17:29:17
    Temat: Re: cwaniactwo sklepu komputerowego
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "AZ" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    news:jf6ugq$dji$4@node2.news.atman.pl...
    > On 2012-01-18, Czeslawek <c...@g...pl> wrote:
    >>> sklep twierdzi ze dysk zostal zutylizowany przez gwaranta, ktory oddal
    >>> pieniadze.
    >> Ciekawe dlaczego gwarant zniszczył Twoją właśność, wszak do chwili
    >> zaakceptowania przez Ciebie sposobu rozpatrzenia gwarancji dysk powinien
    >> być Twoją własnością.
    >> Mógłbyś napisać jakiej marki był to dysk?
    > Przeciez to sciema jest. Niech mu pokaza odpowiedz producenta. Sklep
    > dostal "za darmo" dysk ktory sprzeda po aktualnej wyzszej cenie a
    > jemu oddadza kase.

    Dokładnie jest tak jak mówisz.
    Jaki to sklep ku pamięci potomnym?
    A poza tym jaki dysk? Aha i stan dysku możesz sprawdzić u dystrybutora.
    Tylko potrzebny serial i typ.
    UOKiK się takimi sprawami czasami nie zajmuje? A może i PIH?
    Bo mi się dwie rzeczy nie podobają - nie oddadzą kasy bo nie ma paragonu (to
    na jakiej podstawie wiedzą ile kosztował)?
    Ale zutylizowali (gwarant.. hahaha.. pierwsze słyszę..) i jednak dają jakąś
    tam kasę?
    hmm.. może nawet zgłoszenie podejrzenia wyłudzenia

    Pozdro


    --
    Irokez


  • 27. Data: 2012-01-18 19:19:24
    Temat: Re: cwaniactwo sklepu komputerowego
    Od: Mateusz <s...@w...pl>

    >>
    > Przeciez to sciema jest. Niech mu pokaza odpowiedz producenta. Sklep
    > dostal "za darmo" dysk ktory sprzeda po aktualnej wyzszej cenie a
    > jemu oddadza kase.

    Hurtownia Action na moje rządanie wymiany na podobny dysk w ramach
    gwarancji stwierdziła, że przy tych cenach im sie to nie opłaca i woli
    oddać kasę. Dodam, że argumentacja była na poziomie nieprzystającym do
    Spółki Akcyjnej: "Pan przysłał dysk SATA II a teraz mamy tylko SATA III i
    dlatego nie możemy wymienić."
    Teraz wysyłam HDD bezpośrdnio do serwisu producenta.
    Dla klienta musiałem kupić nowy dysk, więc ten post to na pewno nie o moim
    sklepie.

    pozdrawiam


  • 28. Data: 2012-01-18 20:17:06
    Temat: Re: cwaniactwo sklepu komputerowego
    Od: K <...@...c>

    W dniu 18-01-2012 18:08, Czeslawek pisze:
    > W dniu 2012-01-18 14:50, K pisze:
    >> sklep twierdzi ze dysk zostal zutylizowany przez gwaranta, ktory oddal
    >> pieniadze.
    > Ciekawe dlaczego gwarant zniszczył Twoją właśność, wszak do chwili
    > zaakceptowania przez Ciebie sposobu rozpatrzenia gwarancji dysk powinien
    > być Twoją własnością.
    > Mógłbyś napisać jakiej marki był to dysk?
    >

    samsung 2,5" HM500JI


  • 29. Data: 2012-01-18 20:19:04
    Temat: Re: cwaniactwo sklepu komputerowego
    Od: K <...@...c>

    W dniu 18-01-2012 18:29, Irokez pisze:
    > Użytkownik "AZ" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    > news:jf6ugq$dji$4@node2.news.atman.pl...
    >> On 2012-01-18, Czeslawek <c...@g...pl> wrote:
    >>>> sklep twierdzi ze dysk zostal zutylizowany przez gwaranta, ktory oddal
    >>>> pieniadze.
    >>> Ciekawe dlaczego gwarant zniszczył Twoją właśność, wszak do chwili
    >>> zaakceptowania przez Ciebie sposobu rozpatrzenia gwarancji dysk powinien
    >>> być Twoją własnością.
    >>> Mógłbyś napisać jakiej marki był to dysk?
    >> Przeciez to sciema jest. Niech mu pokaza odpowiedz producenta. Sklep
    >> dostal "za darmo" dysk ktory sprzeda po aktualnej wyzszej cenie a
    >> jemu oddadza kase.
    >
    > Dokładnie jest tak jak mówisz.
    > Jaki to sklep ku pamięci potomnym?
    > A poza tym jaki dysk? Aha i stan dysku możesz sprawdzić u dystrybutora.
    > Tylko potrzebny serial i typ.
    > UOKiK się takimi sprawami czasami nie zajmuje? A może i PIH?
    > Bo mi się dwie rzeczy nie podobają - nie oddadzą kasy bo nie ma paragonu
    > (to na jakiej podstawie wiedzą ile kosztował)?
    > Ale zutylizowali (gwarant.. hahaha.. pierwsze słyszę..) i jednak dają
    > jakąś tam kasę?
    > hmm.. może nawet zgłoszenie podejrzenia wyłudzenia
    >
    > Pozdro
    >
    >

    Sklep to Gral w Gdańsku/Gdyni, dysk Samsung HM500JI. numer seryjny oraz
    numer paragonu mam na zgloszeniu reklamacyjnym. teraz sklep twierdzi ze
    moze mi dac pieniadze i paragon (chyba duplikat?).


  • 30. Data: 2012-01-18 20:32:13
    Temat: Re: cwaniactwo sklepu komputerowego
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "K" <...@...c> napisał w wiadomości
    news:jf79fo$1ln$2@inews.gazeta.pl...

    > Sklep to Gral w Gdańsku/Gdyni, dysk Samsung HM500JI. numer seryjny oraz
    > numer paragonu mam na zgloszeniu reklamacyjnym. teraz sklep twierdzi ze
    > moze mi dac pieniadze i paragon (chyba duplikat?).

    Zaraz bo nie trybię. Zgubiłeś paragon a jednak oni mają numer paragonu? To
    jak imienny był?
    Druga sprawa dostałeś papier zatytułowany "gwarancja" ? kto był gwarantem na
    nim jak tak?
    Jak nie to gwarantem jest obecnie Seagate, a ten nic nie utylizuje za kasę
    tylko zamienia sztukę na sztukę.
    Ja bym żadał dysku na zasadach jak tutaj:
    http://www.seagate.com/www/pl-pl/support/warranty_%2
    6_returns_assistance/samsung-warranty-faq
    a jak nie to potraktował jak próbę wyłudzenia pieniędzy.

    --
    Irokez

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1