-
11. Data: 2012-01-11 12:19:29
Temat: Re: cwaniactwo sklepu komputerowego
Od: K <...@...c>
W dniu 11-01-2012 08:38, Liwiusz pisze:
> W dniu 2012-01-11 08:03, Andrzej Lawa pisze:
>> W dniu 11.01.2012 07:59, Liwiusz pisze:
>>
>>> Nie siedzę w temacie, ale dlaczego ceny dysków rosną? O ile pamiętam, od
>>> zarania komputerów, ceny spadały...
>>
>> Głośno o tym było - ogromna powódź na Tajwanie (czy gdzie tam
>> produkowali).
>
> Pamiętam, jak paręnaście lat temu było podobnie z pamięciami RAM - też
> zalało, czy zawiało, czy coś innego, jakąś prawie jedyną fabrykę tych
> wyrobów, windując ceny na długie miesiące. Dobrze wiedzieć o dyskach,
> nie będę planował zakupów obecnie ;)
>
> Ad rem: pomimo żądania wymiany lub naprawy, sprzedawca może zwrócić
> gotówkę, chyba że wymiana lub naprawa "wymagają nadmiernych kosztów".
>
> Koszt wymiany/naprawy przewyższający cenę zakupu z pewnością spełnia ten
> warunek.
>
ok, ale kasy bez paragonu oddac nie chca.
-
12. Data: 2012-01-11 12:44:50
Temat: Re: cwaniactwo sklepu komputerowego
Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
W dniu 2012-01-11 13:19, K pisze:
> W dniu 11-01-2012 08:38, Liwiusz pisze:
>> W dniu 2012-01-11 08:03, Andrzej Lawa pisze:
>>> W dniu 11.01.2012 07:59, Liwiusz pisze:
>>>
>>>> Nie siedzę w temacie, ale dlaczego ceny dysków rosną? O ile
>>>> pamiętam, od
>>>> zarania komputerów, ceny spadały...
>>>
>>> Głośno o tym było - ogromna powódź na Tajwanie (czy gdzie tam
>>> produkowali).
>>
>> Pamiętam, jak paręnaście lat temu było podobnie z pamięciami RAM - też
>> zalało, czy zawiało, czy coś innego, jakąś prawie jedyną fabrykę tych
>> wyrobów, windując ceny na długie miesiące. Dobrze wiedzieć o dyskach,
>> nie będę planował zakupów obecnie ;)
>>
>> Ad rem: pomimo żądania wymiany lub naprawy, sprzedawca może zwrócić
>> gotówkę, chyba że wymiana lub naprawa "wymagają nadmiernych kosztów".
>>
>> Koszt wymiany/naprawy przewyższający cenę zakupu z pewnością spełnia ten
>> warunek.
>>
>
> ok, ale kasy bez paragonu oddac nie chca.
Jeśli potrafisz w inny sposób udowodnić, że tam kupiłeś, to w sądzie
powinieneś wygrać :)
Paragon nie jest niezbędny do dokonania zwrotu.
--
Liwiusz
-
13. Data: 2012-01-11 15:28:31
Temat: Re: cwaniactwo sklepu komputerowego
Od: Czeslawek <c...@g...pl>
W dniu 2012-01-10 23:54, K pisze:
> czy ktos moze poradzic, jak to wyglada od strony prawnej w przypadku:
> - gdyby jednak udalo sie zwrocic pieniadze bez paragonu (ta opcja mnie
> nie interesuje)?
> - gdyby nie chcieli wymienic dysku na podobny?
Korzystałeś z gwarancji czy z niezgodności z umową?
--
Pozdrawiam,
Czesławek
-
14. Data: 2012-01-11 18:08:20
Temat: Re: cwaniactwo sklepu komputerowego
Od: cyklista <c...@k...pl>
Użytkownik Liwiusz napisał:
>
> Jeśli potrafisz w inny sposób udowodnić, że tam kupiłeś, to w sądzie
> powinieneś wygrać :)
>
> Paragon nie jest niezbędny do dokonania zwrotu.
>
Skoro przyjęli mu dysk do naprawy gwarancyjnej to chyba wcześniej
udowodnij że kupił u nich? Chyba że to nie było w miejscu zakupu a w
serwisie firmowym.
-
15. Data: 2012-01-12 20:59:22
Temat: Re: cwaniactwo sklepu komputerowego
Od: "Irokez" <n...@e...pl>
Użytkownik "K" <...@...c> napisał w wiadomości
news:jeifju$7pa$1@inews.gazeta.pl...
jestem w podobnej. w
> sierpniu kupilem dysk samsunga 500gb 2,5".
...
> czy ktos moze poradzic, jak to wyglada od strony prawnej w przypadku:
> - gdyby jednak udalo sie zwrocic pieniadze bez paragonu (ta opcja mnie nie
> interesuje)?
> - gdyby nie chcieli wymienic dysku na podobny?
Oddajesz do sklepu?
Ja zgłosiłem dysk bezpośrednio do serwisu Samsunga i dostałem drugi nowy
http://telmark.waw.pl/
ale kurde widzę że nie masz wyjścia:
http://telmark.waw.pl/index.php?id=9
"
Od dnia 5 grudnia 2011 zostanie wstrzymana bezpowrotnie obsługa gwarancyjna
dysków HDD przez firmę Samsung.
Dyski które otrzymały RMA w Samsung przed 5 grudnia powinny zostać
dostarczone do serwisu do dnia 7 grudnia 2011.
Klientów indywidualnych prosimy o zwrot uszkodzonych dysków u sprzedawcy.
Szczegółowe informacje są dostępne na stronach firm Samsung oraz Seagate.
Informacje te mogą ulec zmianie, zależnie od etapu przejęcia obsługi przez
Seagate.
Za wszystkie niedogodności przepraszamy"
No więc nie dziwię się, że chce Cię sklep w chu..a zrobić.
ALE !!
http://www.seagate.com/www/pl-pl/support/warranty_%2
6_returns_assistance/verify_warranty_%26_submit_rma
Krok 3: Sprawdzenie gwarancji i uruchomienie nowej procedury zwrotu
Widzę jest Samsung - a weź spróbuj, ja nie mam dysku samsunga przed sobą.
Jak wyjdzie ok, to ślij do serwisu Seagate. Wymienią na drugi.
Pozdr
--
Irokez
-
16. Data: 2012-01-12 21:02:54
Temat: Re: cwaniactwo sklepu komputerowego
Od: "Irokez" <n...@e...pl>
Użytkownik "Irokez" <n...@e...pl> napisał w wiadomości
news:4f0f49ab$0$1255$65785112@news.neostrada.pl...
> Jak wyjdzie ok, to ślij do serwisu Seagate. Wymienią na drugi.
kurde węszę dalej... Sklep odda Ci kase a sobie weźmie nowy i sprzeda...ale
cyrk
Tylko że może sklep dostać taki z naklejką Refurb (ja taki dostałem rok
temu) ale sprawny.
--
Irokez
-
17. Data: 2012-01-12 21:20:42
Temat: Re: cwaniactwo sklepu komputerowego
Od: "Irokez" <n...@e...pl>
Użytkownik "Irokez" <n...@e...pl> napisał w wiadomości
news:4f0f4a7f$0$1213$65785112@news.neostrada.pl...
> Użytkownik "Irokez" <n...@e...pl> napisał w wiadomości
> news:4f0f49ab$0$1255$65785112@news.neostrada.pl...
>> Jak wyjdzie ok, to ślij do serwisu Seagate. Wymienią na drugi.
> kurde węszę dalej... Sklep odda Ci kase a sobie weźmie nowy i
> sprzeda...ale cyrk
> Tylko że może sklep dostać taki z naklejką Refurb (ja taki dostałem rok
> temu) ale sprawny.
http://www.seagate.com/www/pl-pl/support/warranty_%2
6_returns_assistance/samsung-warranty-faq
Ja bym kazał oddać mi dysk i sam bym załatwił. I gwno by mnie obchodziło że
gdzieś tam poszedł jakby się tłumaczyli. Nie zgadzasz się na ich propozycję
i odbierasz dysk.
Wysyłasz do przedstawiciela. Tutaj paragon nie jest potrzebny, decyduje
gwarancja fabryczna.
Drukujesz RMA, i wysyłasz kurierem na swój koszt (jak wysyłałem przez
TanieKrurier za 19 zeta), spowrotem odsyłają na ich koszt. Musisz kurierem
wysłać.
Pozdro
--
Irokez
-
18. Data: 2012-01-15 11:30:16
Temat: Re: cwaniactwo sklepu komputerowego
Od: K <...@...c>
W dniu 11-01-2012 19:08, cyklista pisze:
> Użytkownik Liwiusz napisał:
>>
>> Jeśli potrafisz w inny sposób udowodnić, że tam kupiłeś, to w sądzie
>> powinieneś wygrać :)
>>
>> Paragon nie jest niezbędny do dokonania zwrotu.
>>
>
> Skoro przyjęli mu dysk do naprawy gwarancyjnej to chyba wcześniej
> udowodnij że kupił u nich? Chyba że to nie było w miejscu zakupu a w
> serwisie firmowym.
>
bylo w sklepie w ktorym kupilem, na ta okolicznosc otrzymalem druk RMA
ze wszystkimi danymi.
-
19. Data: 2012-01-15 11:30:28
Temat: Re: cwaniactwo sklepu komputerowego
Od: K <...@...c>
W dniu 11-01-2012 16:28, Czeslawek pisze:
> W dniu 2012-01-10 23:54, K pisze:
>
>> czy ktos moze poradzic, jak to wyglada od strony prawnej w przypadku:
>> - gdyby jednak udalo sie zwrocic pieniadze bez paragonu (ta opcja mnie
>> nie interesuje)?
>> - gdyby nie chcieli wymienic dysku na podobny?
> Korzystałeś z gwarancji czy z niezgodności z umową?
>
z gwarancji.
-
20. Data: 2012-01-15 11:32:05
Temat: Re: cwaniactwo sklepu komputerowego
Od: K <...@...c>
W dniu 12-01-2012 22:20, Irokez pisze:
> bym kazał oddać mi dysk i sam bym załatwił. I gwno by mnie obchodziło że
> gdzieś tam poszedł jakby się tłumaczyli. Nie zgadzasz się na ich
> propozycję i odbierasz dysk.
> Wysyłasz do przedstawiciela. Tutaj paragon nie jest potrzebny, decyduje
> gwarancja fabryczna.
> Drukujesz RMA, i wysyłasz kurierem na swój koszt (jak wysyłałem przez
> TanieKrurier za 19 zeta), spowrotem odsyłają na ich koszt. Musisz
> kurierem wysłać.
o i tak chyba zrobie.