eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawocwaniactwo sklepu komputerowego
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 33

  • 1. Data: 2012-01-10 22:54:54
    Temat: cwaniactwo sklepu komputerowego
    Od: K <...@...c>

    witam,
    niedawno bylem swiadkiem sytuacji, gdzie klientowi padl dysk twardy
    1,5TB, dysk pojechal na gwarancje po czym przyszla adnotacja od
    sprzedawcy, ze moga zwrocic pieniadze. oczywiscie nie chca wymienic na
    inny z powodu rownicy w cenach teraz i kilka miesiecy wczesniej. nie
    wiem jak zakonczyla sie ta sytuacja ale teraz sam jestem w podobnej. w
    sierpniu kupilem dysk samsunga 500gb 2,5". dysk wlozylem do komputera i
    tam sobie chodzil do grudnia, mielac jalowo. na poczatku grudnia
    postanowilem zalozyc partycje, sformatowac i zaczac uzywac. przy
    formatowaniu dysk padl. oddalem na gwarancji, dzis dostaje info ze moga
    mi zwrocic pieniadze (300pln +/- kilka pln). okazuje sie ze zgubilem
    paragon, a bez tego nie moga mi oddac pieniedzy (zrobic korekty). w tej
    chwili w tej kwocie, mozna dostac dysk co najwyzej 250GB. napisalem do
    sklepu z zapytaniem czy wymienia na dysk o podobnych parametrach
    (glownie chodzi o pojemnosc), ale spodziewam sie ze odpowiedz uzyskam
    negatywna.

    czy ktos moze poradzic, jak to wyglada od strony prawnej w przypadku:
    - gdyby jednak udalo sie zwrocic pieniadze bez paragonu (ta opcja mnie
    nie interesuje)?
    - gdyby nie chcieli wymienic dysku na podobny?


  • 2. Data: 2012-01-11 06:59:47
    Temat: Re: cwaniactwo sklepu komputerowego
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-01-10 23:54, K pisze:
    > witam,
    > niedawno bylem swiadkiem sytuacji, gdzie klientowi padl dysk twardy
    > 1,5TB, dysk pojechal na gwarancje po czym przyszla adnotacja od
    > sprzedawcy, ze moga zwrocic pieniadze. oczywiscie nie chca wymienic na
    > inny z powodu rownicy w cenach teraz i kilka miesiecy wczesniej. nie
    > wiem jak zakonczyla sie ta sytuacja ale teraz sam jestem w podobnej. w
    > sierpniu kupilem dysk samsunga 500gb 2,5". dysk wlozylem do komputera i
    > tam sobie chodzil do grudnia, mielac jalowo. na poczatku grudnia
    > postanowilem zalozyc partycje, sformatowac i zaczac uzywac. przy
    > formatowaniu dysk padl. oddalem na gwarancji, dzis dostaje info ze moga
    > mi zwrocic pieniadze (300pln +/- kilka pln). okazuje sie ze zgubilem
    > paragon, a bez tego nie moga mi oddac pieniedzy (zrobic korekty). w tej
    > chwili w tej kwocie, mozna dostac dysk co najwyzej 250GB. napisalem do
    > sklepu z zapytaniem czy wymienia na dysk o podobnych parametrach
    > (glownie chodzi o pojemnosc), ale spodziewam sie ze odpowiedz uzyskam
    > negatywna.
    >
    > czy ktos moze poradzic, jak to wyglada od strony prawnej w przypadku:
    > - gdyby jednak udalo sie zwrocic pieniadze bez paragonu (ta opcja mnie
    > nie interesuje)?
    > - gdyby nie chcieli wymienic dysku na podobny?

    Nie siedzę w temacie, ale dlaczego ceny dysków rosną? O ile pamiętam, od
    zarania komputerów, ceny spadały...

    --
    Liwiusz


  • 3. Data: 2012-01-11 07:03:28
    Temat: Re: cwaniactwo sklepu komputerowego
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 11.01.2012 07:59, Liwiusz pisze:

    > Nie siedzę w temacie, ale dlaczego ceny dysków rosną? O ile pamiętam, od
    > zarania komputerów, ceny spadały...

    Głośno o tym było - ogromna powódź na Tajwanie (czy gdzie tam produkowali).


  • 4. Data: 2012-01-11 07:38:07
    Temat: Re: cwaniactwo sklepu komputerowego
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-01-11 08:03, Andrzej Lawa pisze:
    > W dniu 11.01.2012 07:59, Liwiusz pisze:
    >
    >> Nie siedzę w temacie, ale dlaczego ceny dysków rosną? O ile pamiętam, od
    >> zarania komputerów, ceny spadały...
    >
    > Głośno o tym było - ogromna powódź na Tajwanie (czy gdzie tam produkowali).

    Pamiętam, jak paręnaście lat temu było podobnie z pamięciami RAM - też
    zalało, czy zawiało, czy coś innego, jakąś prawie jedyną fabrykę tych
    wyrobów, windując ceny na długie miesiące. Dobrze wiedzieć o dyskach,
    nie będę planował zakupów obecnie ;)

    Ad rem: pomimo żądania wymiany lub naprawy, sprzedawca może zwrócić
    gotówkę, chyba że wymiana lub naprawa "wymagają nadmiernych kosztów".

    Koszt wymiany/naprawy przewyższający cenę zakupu z pewnością spełnia ten
    warunek.

    --
    Liwiusz


  • 5. Data: 2012-01-11 07:38:45
    Temat: Re: cwaniactwo sklepu komputerowego
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-01-11 08:38, Liwiusz pisze:
    >
    > Ad rem: pomimo żądania wymiany lub naprawy, sprzedawca może zwrócić
    > gotówkę, chyba że wymiana lub naprawa "wymagają nadmiernych kosztów".


    "jeśli wymiana", a nie "chyba że wymiana".

    --
    Liwiusz


  • 6. Data: 2012-01-11 07:56:01
    Temat: Re: cwaniactwo sklepu komputerowego
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:4f0d343f$...@n...home.net.pl...
    > Głośno o tym było - ogromna powódź na Tajwanie (czy gdzie tam produkowali).

    Nie przesadzaj. Tam było tylko 80% światowej produkcji. ;)


  • 7. Data: 2012-01-11 07:59:50
    Temat: Re: cwaniactwo sklepu komputerowego
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Liwiusz" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:jeje8t$561$...@i...gazeta.pl...
    > Pamiętam, jak paręnaście lat temu było podobnie z pamięciami RAM - też zalało,
    > czy zawiało, czy coś innego, jakąś prawie jedyną fabrykę tych wyrobów,
    > windując ceny na długie miesiące.

    Akurat obserwuję ceny DDR 3 do laptopa i ceny idą w górę.


  • 8. Data: 2012-01-11 08:04:38
    Temat: Re: cwaniactwo sklepu komputerowego
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 11.01.2012 08:03, Andrzej Lawa pisze:
    >> Nie siedzę w temacie, ale dlaczego ceny dysków rosną? O ile pamiętam, od
    >> zarania komputerów, ceny spadały...
    >
    > Głośno o tym było - ogromna powódź na Tajwanie (czy gdzie tam produkowali).

    W Tajlandi. Mala roznica.


  • 9. Data: 2012-01-11 08:44:37
    Temat: Re: cwaniactwo sklepu komputerowego
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Liwiusz napisa?(a):

    > Dobrze wiedzieć o dyskach, nie będę planował zakupów obecnie ;)

    Tym razem, zbieglo sie to takze ze spadkiem wartosci zlotowki. Oprocz
    wzrostu cen (czasem i 2,5 - 3 krotnie) obserwuje takze, ze producenci
    skrocili okresy gwarancyjne na hdd.

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"


  • 10. Data: 2012-01-11 09:31:25
    Temat: Re: cwaniactwo sklepu komputerowego
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 11.01.2012 09:04, neoniusz pisze:
    >>> Nie siedzę w temacie, ale dlaczego ceny dysków rosną? O ile pamiętam, od
    >>> zarania komputerów, ceny spadały...
    >>
    >> Głośno o tym było - ogromna powódź na Tajwanie (czy gdzie tam
    >> produkowali).
    >
    > W Tajlandi. Mala roznica.
    >

    Oczywiscie jedno "i" mi ucieklo ;)

strony : [ 1 ] . 2 ... 4


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1