  • 11. Data: 2012-05-10 17:52:13
    Temat: Re: [cross]szkoda oc, wypłata gotówki a naprawa w aso/ depozyt sądowy
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 10.05.2012 17:35, Lukasz pisze:

    > według słownika:
    > http://www.ubezpieczenie.com.pl/slownik_ubezpieczeni
    owy/kwota_bezsporna_odszkodowania/79,0,0,133.html

    > jest tam zapis: "Skoro jest to kwota pozostająca poza sporem, to
    > występuje ona w wysokości, której nie kwestionuje - jako zbyt wysokiej
    > lub za niskiej - ani ubezpieczyciel, ani poszkodowany."
    > a ja nie wiem czy mam ją kwestionować (bo nie wiem za co jest ta kwota)
    > więc chyba nie powinienem się zgodzić na jej odbiór, przynajmniej teraz,
    > chyba że by się to przeciągało powyżej 30 dni?

    Kwota bezsporna to jest ta część kwoty, co do której (części) nie ma sporu.

    Czyli jeżeli ja Ci jestem winien pieniądze, ale nie dogadaliśmy się i ja
    twierdzę że jestem Ci winien 200zł, zaś ty że nie wiesz (bo nie masz
    materiałów do wyliczeń), ale na pewno nie mniej niż 500zł. Wtedy kwotą
    bezsporną jest 200zł. Ja Ci tą kwotę przelewam i potem się spieramy o to
    co ponadto.

    > na razie odpisałem na maila:
    [...]

    I strasznie namieszałeś tym:
    > dam wtedy znać czy interesuje mnie przywrócenie
    > stanu poprzedniego [...] czy KWOTĘ BEZSPORNĄ [...]przeleją Państwo na mój
    > rachunek bankowy.

    Powinieneś napisać tak: "dam wtedy znać czy interesuje mnie przywrócenie
    stanu poprzedniego w ASO, czy odszkodowanie ryczałtowe (czy jak oni tam
    to nazywają). W międzyczasie podaję numer konta, proszę tam przelać
    bezsporną kwotę X zł".

    p. m.

  • 12. Data: 2012-05-10 23:26:41
    Od: "Iksinski" <nie_pisz@tu_nic_nie_ma.pl>

    Użytkownik "Lukasz" <w...@b...net.pl> napisał w wiadomości

    > przeciwnym razie odszkodowanie przekażemy do depozytu sądowego zgodnie z
    > art.364, którego kosztami obciążony jest Poszkodowany.

    A kiedy zgłaszałeś szkodę? Bo jeśli dobrze pamiętam, TU ma 30 dni na
    wypłacenie kwoty bezspornej od dnia zgłoszenia, więc może dlatego tak
    napierają?

  • 13. Data: 2012-05-10 23:45:09
    Temat: Re: [cross]szkoda oc, wyplata gotówki a naprawa w aso/ depozyt sadowy
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Thu, 10 May 2012 15:55:08 +0200, Jaroslaw Postawa wrote:

    > Standardowa taktyka manipulacji - ludzie pod presją czasu podejmują
    > często nieracjonalne decyzje. Nie daj się popędzać, analizuj, myśl.

    Dokładnie.
    Te pieniądze które Ci przeleją w żaden sposób nie kończą sprawy.

    Nadal możesz się z nimi użerać dowolnie długo jak tylko chcesz :)

  • 14. Data: 2012-05-11 09:02:48
    Od: Ariusz <a...@g...pl>

    W dniu 2012-05-10 23:26, Iksinski pisze:

> [...]
    >
    > A kiedy zgłaszałeś szkodę? Bo jeśli dobrze pamiętam, TU ma 30 dni na
    > wypłacenie kwoty bezspornej od dnia zgłoszenia, więc może dlatego tak

    Dokładnie tak muszą zrobić w ciągu 30 dni muszą kasę wypłacić, jeżeli
    tego nie zrobią to kary. Mi przesyłali przekazem na adres. Nie
    odbierałem tej kasy bo za każdym razem lepiej było skorzystać z ASO niż
    z śmiesznej kasy. Ostatnio chcieli mi dać około 1,5 tys. a naprawy w ASO
    wyniosły około 3,5.

    Nawet jak wpłacą na konto jakąś kwotę to nie zamyka drogi do innych
    roszczeń.

    Ariusz

  • 15. Data: 2012-05-11 09:51:46
    Od: "Iksinski" <nie_pisz@tu_nic_nie_ma.pl>

    Użytkownik "Ariusz" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    Nie
    > odbierałem tej kasy bo za każdym razem lepiej było skorzystać z ASO niż z
    > śmiesznej kasy.

    Odebranie tej kasy uniemożliwiłoby tą naprawę w ASO? Ja rozumiem, że trzeba
    być ostrożnym, że TU oszukują, itd. ale takie zachowania są dla mnie
    niezrozumiałe...
    ASO wycenia naprawę, wysyła kosztorys do TU, ASO robi swoje, TU wypłaca
    kwotę z wyceny minus kwotę bezsporną, klient dopłaca ją we własnym zakresie
    i tyle.

  • 16. Data: 2012-05-11 12:11:56
    Od: Ariusz <a...@g...pl>

    W dniu 2012-05-11 09:51, Iksinski pisze:

> [...]
    > ASO wycenia naprawę, wysyła kosztorys do TU, ASO robi swoje, TU wypłaca
    > kwotę z wyceny minus kwotę bezsporną, klient dopłaca ją we własnym

    Dokładnie tak by było.
    Ale po co ja mam odbierać nosić kasę, którą i tak zaraz musiałbym oddać
    w ASO, a jak zgubię - choć bardziej prawdopodobne roztrwonię :)

    Ariusz